Αναβιώνοντας την θρυλική Moto Guzzi V8 500 GP
Με αφορμή της συμπλήρωσης ενός αιώνα από την ίδρυση της ιστορικής μάρκας
02.11.2022
Η Moto Guzzi V8 500 GP ή «Otto» αποτελεί ένα από τα θαύματα της μηχανικής στην ιστορία των αγώνων μοτοσυκλέτας. Παρουσιάστηκε το 1955 και έμεινε στην ιστορία για τον πανίσχυρο και συνάμα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής κινητήρα της
Κείμενο: Μένιος Κατής
Σχεδιασμένος από τον Giulio Cesare Carcano ο υγροψυκτος 8κύλινδρος σε διάταξη V 90 μοιρών κινητήρας των 498.7 κ. εκ. με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και 8 καρμπυρατέρ 20 χιλιοστών της Dell'Orto ζύγιζε μόλις 45 κιλά και απέδιδε 82 hp @ 12.000 σ.α.λ.!
Το βάρος της V8 500 GP έτοιμη προς χρήση ήταν στα 162.5 κιλά, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 282 km/h - επίδοση ρεκόρ για εκείνη την εποχή που σημειώθηκε στη μεγάλη ευθεία της Terracina.
Οι αναρτήσεις, τα φρένα και τα ελαστικά εκείνης της εποχής ωστόσο δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν την ισχύ του κινητήρα, με αποτέλεσμα να σημειωθούν σοβαρά ατυχήματα και αναβάτες να αρνούνται να την οδηγήσουν.
Επιπλέον η εταιρεία δεν είχε τους πόρους και το δυναμικό για να συντηρήσει και να εξελίξει το πολύπλοκο μοτέρ και την αγωνιστική μοτοσυκλέτα με αποτέλεσμα στα τέλη του 1957 να αποσυρθεί από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών.
Με αφορμή της συμπλήρωσης ενός αιώνα από την ίδρυση της ιστορικής μάρκας, ο Ολλανδικός οίκος LM Creations που ασχολείται με custom κατασκευές, αποφάσισε να αναβιώσει το θρυλικό αγωνιστικό μοντέλο, χρησιμοποιώντας ως βάση το επετειακό V9 Bobber 100th Anniversary.
100 χρόνια Moto Guzzi: Η ιστορία των αετών του Mandello del Lario
To project έγινε σε συνεργασία με την Γαλλική Motoplex Metz που αποτελεί επίσημο dealer του Piaggio Group.
To σχέδιο φέρει την υπογραφή του Luuc Muis της LM Creation και έχει ως κύρια χαρακτηριστικά το εντυπωσιακό φέρινγκ πράσινου χρώματος που καλύπτει τον μισό εμπρόσθιο τροχό και διαθέτει εισαγωγές που οδηγούν τον αέρα απ’ ευθείας στους κυλίνδρους, το (χειροποίητο) αλουμινένιο ρεζερβουάρ και την πανέμορφη σέλα σε καφέ σουέτ.
Τοποθετήθηκε χειροποίητη 2 σε 1 εξάτμιση, clip ons με λευκά grips και νέα αμορτισέρ με μεγαλύτερες διαδρομές που ανυψώνουν το πίσω μέρος δίνοντας αγωνιστική νότα στην κατασκευή.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.