Yamaha XS650 & XSR700: Faster Father Faster Son (Video)
Αντλώντας έμπνευση από ένα XS650 του ’72
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 18.12.2017
O Greg Hageman ενώνει τις δυνάμεις του με τη Yamaha και μαζί παρουσιάζουν δύο ακόμη δημιουργήματα της σειράς Yard Built. Το «μήλο θα πέσει κάτω από τη μηλιά» και το XSR700 μοιάζει με τον πατέρα του, το XS650 του 1972
Όλα άρχισαν όταν ο Hageman πληροφορήθηκε πως το XSR700 θα εισαχθεί στην αγορά της Βορείου Αμερικής. Ο custom builder, που έγινε γνωστός χάρη στις απίστευτες μεταμορφώσεις των Virago της δεκαετίας του ’90 όπως και ενός XS650 στις αρχές του 2000, προσέγγισε τον project manager της Yamaha, Shun Miyazawa, και του παρουσίασε το όραμά του. Αντλώντας έμπνευση από ένα XS650 του ’72, το οποίο και θα αναβαθμίσει, θα δημιουργήσει ένα XSR700 της σειράς Faster Sons που θα μοιάζει με τον ένδοξο Faster Father!
Ξεκινώντας από τον «μεγάλο» της οικογένειας που στα νιάτα του ήταν μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα, ο Hageman σε συνεργασία πάντα με τη Yamaha προχώρησε σε πολλές αναβαθμίσεις υλοποιώντας μια σύγχρονη κατασκευή με ρετρό εμφάνιση. Το πιρούνι προέρχεται από ένα R6 του 2000 (το τελευταίο μεσαίο supersport της εταιρείας χωρίς ανεστραμμένο πιρούνι), ενώ και το ψαλίδι είναι ένα ειδικά τροποποιημένο και αλουμινένιο από SR 500 της εταιρείας MotoLanna. Πάνω του εδράζονται δύο αμορτισέρ της Hagon. Οι ζάντες αντικαταστάθηκαν από ένα ζευγάρι Excel, όσο για τα ελαστικά είναι της Shinko 705 διττού χαρακτήρα. Τα custom αλουμινένια φτερά δεν χαλάνε την κλασσική εικόνα του XS. Η κόκκινη- άσπρη βαφή είναι άψογη, δένοντας αρμονικά με τα μεταλλικά μέρη της μοτοσυκλέτας και τη νέα σέλα με τις εξωτερικές ραφές.
Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας δείχνει ίδιος εξωτερικά, αλλά έχει αναβαθμιστεί από τον σπεσιαλίστα MikeXS. Το σύστημα ανάφλεξης αντικαταστάθηκε από ένα νέο της Pamco ειδικά σχεδιασμένο για XS650, ενώ έχει τοποθετηθεί και μπαταρία λιθίου για να «σηκώνει» τα φώτα τεχνολογίας Led. Για τη βελτίωση των επιδόσεων επιλέχθηκαν δύο καρμπυρατέρ της Mikuni VM34 τα οποία τροφοδοτούν με καύσιμο τον άψογα χρωμιωμένο κινητήρα. Τα δύο μακρόστενα τελικά που βγαίνουν και στις δύο πλευρές της μοτοσυκλέτας έχουν αντικατασταθεί με δύο πιο κοντά που παράγουν πιο ωραίο θόρυβο.
Οι αλλαγές που έγιναν στον «junior» της οικογένειας ήταν σαφώς λιγότερες. Η πιο εμφανής αφορά το διπλό τελικό της Akrapovic του οποίου ο ήχος θα είναι σαφέστατα ξεσηκωτικός. Οι χρωματισμοί είναι εμπνευσμένοι από τα νιάτα του πατέρα του, ενώ και το logo της Yamaha στο ρεζερβουάρ έχει περάσει αυτούσιο από την παλιά στη νέα γενιά.
Στο πιρούνι έχουν τοποθετηθεί «παραδοσιακές» μαύρες φυσούνες, ενώ και το φτερό αντικαταστάθηκε με ένα πολύ μικρότερο και ομορφότερο. «Τα μάτια είναι του μπαμπά» όπως θα λέγαμε στη χώρα μας, αφού ο προβολέας είναι ο ίδιος Led και στις δύο μοτοσυκλέτες και «μέσα» του ενσωματώνονται τα φλας για πιο «καθαρό» look. Η σχεδίαση της σέλας μοιάζει με αυτήν του XS και πίσω της έχει τοποθετηθεί μια μικρή σχάρα από τον κατάλογο αξεσουάρ της Yamaha. Παρατηρώντας το πίσω μέρος βλέπουμε πως ο λασπωτήρας που φιλοξενεί στην εργοστασιακή έκδοση την πινακίδα και τα φλας έχει αφαιρεθεί και φλας δεν υπάρχουν.
Είναι ξεκάθαρο πως Faster Father και Faster Son μοιράζονται το ίδιο DNA συνδυάζοντας τη φιλοσοφία του project Yamaha Yard Built με την έμπνευση ενός εκ των καλύτερων και πιο εμπνευσμένων custom builder.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.