10.10.2022
Η FEMA με επιστολή διαμαρτυρίας προς τον φορέα αξιολόγησης αυτοκινήτων Euro NCAP, εκφράζει την δυσαρέσκειά της για τις διαδικασίες πιστοποίησης του Tesla Model Y
Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη
Η ομοσπονδία των Ευρωπαϊκών Ενώσεων Μοτοσυκλετιστών (FEMA) θεωρεί την διαδικασία απαράδεκτη και έστειλε επιστολή στο Euro NCAP για να ενημερώσει για την επικίνδυνη κατάσταση, που προκαλείται από τις μεθόδους δοκιμών τους. Παρόλα αυτά, το Euro NCAP αρνείται ότι οι δοκιμές του είναι ανεπαρκείς.
Τον Σεπτέμβριο του 2022, το Euro NCAP, ένα σύστημα αξιολόγησης ασφάλειας οχημάτων, βαθμολόγησε το μοντέλο Tesla Y με 5 αστέρια , κάτι αναμενόμενο για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.
Από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα της Tesla βγήκαν στους δρόμους με το σύστημα «Αuto pilot», υπάρχουν αναφορές για αξιοσημείωτα και ανεξήγητα ατυχήματα που μπορούν να συνδεθούν με τα ηλεκτρονικά σύστηματα υποβοήθησης οδηγού. Ακόμη και φέτος, τον Ιούλιο του 2022, δύο μοτοσυκλετιστές σκοτώθηκαν στις ΗΠΑ σε δυστυχήματα που προκλήθηκαν με, ή θα έπρεπε να πούμε «από», αυτοκίνητα Tesla. Και στις δύο περιπτώσεις, μοτοσυκλέτες κινούνταν στο σκοτάδι, δεν αναγνωρίστηκαν από τα συστήματα ασφαλείας της Tesla και από τους οδηγούς που φαινόταν να βασίζονται υπερβολικά στα συστήματα του αυτοκινήτου τους.
Εδώ και χρόνια, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα συστήματα υποβοήθησης Tesla έχουν μια μεγάλη έλλειψη. Βασίζονται εξ ολοκλήρου σε αισθητήρες κάμερας. Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν συνδυασμό κάμερας και ραντάρ ή lidar, αλλά ο Elon Musk έκανε πάντα σαφές ότι κατά την άποψή του οι αισθητήρες κάμερας είναι αρκετοί. Ακόμη και όταν μοντέλα της Tesla είχαν συγκρούσεις τα τελευταία έξι χρόνια λόγω αποτυχίας των εν λόγω συστημάτων, ο Musk δεν βλέπει την ανάγκη να το αλλάξει αυτό.
Το πρόβλημα με τις κάμερες είναι ότι – σε αντίθεση με το ραντάρ και το lidar – έχουν μόνο περιορισμένη ικανότητα εκτίμησης της απόστασης. Οι περιπτώσεις των δυστυχημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω, έγιναν με μοτοσυκλέτες τύπου cruiser με πολύ χαμηλά πίσω φώτα. Δεδομένου ότι οι κάμερες μπορούσαν να εντοπίσουν μόνο τα πίσω φώτα και όχι την υπόλοιπη μοτοσικλέτα και τους ίδιους τους αναβάτες, το σύστημα ασφαλείας εκτίμησε την απόστασή τους λάθος, γεγονός που προκάλεσε τις συγκρούσεις.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.