BMW S 1000 RR 2023: Βελτιώσεις σε όλους τους τομείς
Η βασική έκδοση που θυμίζει σε πολλά την «Μ»
29.09.2022
Οι φήμες βγήκαν αληθινές και η Βαυαροί ανανέωσαν το superbike, «βάζοντας χέρι» σε όλους τους τομείς
Εκτός από αυτά που φαίνονται, την σχεδίαση του φέριγκ, που βελτιώνει την αεροδυναμική και τα γραφικά σε αυτό, η BMW «πείραξε» το S 1000 RR σε πλαίσιο, κινητήρα και ηλεκτρονικά.
Η σχεδίαση έχει γίνει πιο συμπαγής, με τα πλαστικά να είναι λιγότερα, τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος. Η μοτοσυκλέτα δείχνει πολύ μικρή στις φωτογραφίες. Στο μπροστινό μέρος του φέρινγκ και κάτω από τους προβολείς σχηματίζεται μια μικρή αεροτομή, που σε συνδυασμό με τα αεροδυναμικά πτερύγια στο πλάι, βελτιώνουν την αεροδυναμική του πανίσχυρου superbike. Σύμφωνα με την BMW, τα winglets, προσθέτουν 10 κιλά κάθετης δύναμης .
«Καρδιά» του S 1000 RR 2023 παραμένει ο τετρακύλνδρος σε σειρά των 999 κ.εκ., ο οποίος εμφανίζεται πιο ισχυρός κατά 3 ίππους. Έτσι η μέγιστη ιπποδύναμη έφτασε τους 210 ίππους στις 13.750 σ.α.λ. και η ροπή τα 113 Νm στις 11.000 σ.α.λ. Η αύξηση της ισχύος επετεύχθη χάρη στην χρησιμοποίηση του φιλτροκουτιού της έκδοσης «Μ», των νέων εισαγωγών αέρα και της αλλαγής του γραναζιού της τελικής μετάδοσης (46 από 45 «δόντια»).
Μαζί με την αύξηση ισχύος έρχονται και αλλαγές στα ηλεκτρονικά. Εισάγεται το Slide Control, ένα σύστημα που υπάρχει στην έκδοση «Μ» και χάρη στον αισθητήρα γωνίας κλίσης, προσφέρει καλύτερο έλεγχο της μοτοσυκλέτας σε μεγάλες κλίσεις. Ο αναβάτης έχει στην διάθεσή του δύο διαβαθμίσεις του συστήματος, επιτρέποντας στην μοτοσυκλέτα να γλιστρήσει μέχρι να φτάσει το προκαθοσριμένο όριο, όπου τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν στη συνέχεια μειώνοντας την ολίσθηση χάρη στο traction control.
Με την εισαγωγή του Slide Control, το ABS Pro εμπλουτίζεται με τις λειτουργίες Brake Slide Assist και Slick Setting. Στην πράξη τα ηλεκτρονικά επιτρέπουν στον πίσω τροχό να γλιστρήσει στη στροφή, σύμφωνα με την παραμετροποίηση που έχει κάνει ο αναβάτης. Στη ρύθμιση Slick βελτιστοποιείται η χρήση ελαστικών slick.
To διπλό αλουμινένιο πλαίσιο έχει επανασχεδιαστεί με στόχο να βελτιωθεί η ευελιξία. Αυξήθηκε η γωνία κάστερ, από 23,1 σε 23,6 μοίρες και το ίχνος μειώθηκε κατά 3 χλστ. Με αυτές τις τροποποιήσεις το μεταξόνιο είναι στα 1.457 χλστ. από 1.441 χλστ. Οι διαστάσεις πλέον είναι ίδιες με αυτές τις έκδοσης «M». Οι αναρτήσεις παραμένουν ίδιες με ανεστραμμένο πιρούνι 45 χλστ, που όπως και το αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.
Στον στάνταρ εξοπλισμό του νέου S 1000 RR συγκαταλέγεται μπαταρία ιόντων λιθίου, όπως το M 1000 RR. Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε μαύρο, κόκκινο και λευκό με μπλε και κόκκινες λεπτομέρειες, όπως οι μπλε δαγκάνες των φρένων που παραπέμπυν στο M 1000 RR.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.