Ένα BMW R100GS PD Classic βρίσκεται ακόμη στην κούτα
22 χρόνια στην συσκευασία του σε κατάστημα του Καναδά
26.08.2022
Το μοναδικό στον κόσμο BMW R100GS PD του 1995 που δεν έχει συναρμολογηθεί και οδηγηθεί ποτέ βρίσκεται στην πόλη Αλμπέρτα του Καναδά (Blackfoot Motosports)
H R100GS είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της BMW. Ήταν η μοτοσυκλέτα που αντικατέστησε το R80G/S, τον γενάρχη της κατηγορίας adventure, που την δεκαετία του 80 κέρδισε το Rally Paris-Dakar τέσσερις φορές (1981-1983-1984-1985).
To R100GS ήταν προσανατολισμένο για χρήση στο δρόμο και λιγότερο ικανό σε off road διαδρομές από τον προκάτοχό του. Αυτή η αλλαγή δεν έγινε τυχαία από την BMW, αλλά βασίστηκε σε μελέτη που έδειξε πως οι κάτοχοι αυτού του είδους μοτοσυκλετών χρησιμοποιούν περισσότερο την μοτοσυκλέτα τους σε ασφάλτινες διαδρομές παρά σε χωμάτινες.
Ο κινητήρας του ήταν μια παραλλαγή του αερόψυκτου boxer των 797,5 κ.εκ., που απέδιδε 50 ίππους. Στη νέα του εκδοχή διέθετε 980 κ.εκ. και η μέγιστη ισχύς του ήταν 60 ίπποι.
Το σύστημα πίσω ανάρτησης Monolever αντικαταστάθηκε από το τεχνολογικά προηγμένο Paralever. Το εμπρός τμήμα της μοτοσυκλέτας προσέφερε καλύτερη κάλυψη από τον αέρα στον αναβάτη. Ήταν πιο άνετο, χάρη και στην μεγαλύτερη σέλα, αλλά και έτοιμο να κουβαλήσει όλες τις απαραίτητες αποσκευές δύο επιβατών αφού διέθετε βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες. Η έκδοση PD (τα αρχικά σημαίνουν Paris Dakar, η BMW δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει την πλήρη ονομασία για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων) διέθετε ρεζερβουάρ 25 λίτρων.
Το μοντέλο αποδείχθηκε εξαιρετικά ικανό στο ταξίδι, αλλά και για εκτός δρόμου περιηγήσεις. Η BMW διατήρησε το μοντέλα από το 1987 έως το 1996.
Το R100GS PD Classic που βρέθηκε μέσα στην κούτα συσκευασίας του στον Καναδά, είναι κατά πάσα πιθανότητα το μοναδικό καινούργιο στον κόσμο. Το γιατί παρέμεινε τόσα χρόνια εκεί παραμένει άγνωστο προς το παρόν.
Πηγή: Silodrome
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.