Έχοντας παιδί στη σέλα της μοτοσυκλέτας: Τι ισχύει ανά την Ευρώπη

Για το πιο πολύτιμο «φορτίο»


24.11.2022

Η μετακίνηση με παιδί στην μοτοσυκλέτα είναι πάντα ένα θέμα που δημιουργεί ερωτήματα. Από ποια ηλικία επιτρέπεται, πόσο νόμιμο είναι, τι πρέπει να φοράει;

Επιμέλεια: Ελένη Δανάη Μαυράκη Πηγή: FEMA

Στην Ευρώπη οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα διαφέρουν ανά χώρα, αλλά κατά μέσο όρο συνοψίζονται σε αυτό:
Δεν υπάρχει όριο ηλικίας – όταν υπάρχει συνήθως είναι τα 12 έτη, με το δεύτερο συνηθέστερο όριο τα 8 έτη και είναι υποχρεωτικός ο ελάχιστος εξοπλισμός ασφαλείας, το κράνος.

Πιο αναλυτικά όμως, μπορεί να συναντήσει κανείς περιπτώσεις που ορίζουν ότι το παιδί πρέπει να φτάνει να πατάει τα πόδια του σε πατάκια συνοδηγού ή αν είναι κάτω των 5 ετών, θα πρέπει να υπάρχει ειδικό κάθισμα εφαρμοσμένο.

Στο Βέλγιο είναι υποχρεωτικό να φοράνε – εκτός κράνους, και λοιπό εξοπλισμό ασφαλείας: μακρύ παντελόνι, μποτάκια, μπουφάν μοτοσυκλέτας και γάντια, ενώ η Βόρεια Μακεδονία έχει λύσει το θέμα, απαγορεύοντας την μετακίνηση με δίκυκλο σε όλους κάτω των 18 ετών.

Οι Νορβηγοί έχουν μια ιδιαίτερη παράμετρο, καθώς αναφέρεται ότι το παιδί δεν πρέπει να έχει ιμάντες ή να είναι με οποιονδήποτε τρόπο, δεμένο στον οδηγό, καθώς αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την ισορροπία του κατά την οδήγηση.

Στην Πολωνία, μοτοσυκλέτες που μεταφέρουν παιδιά κάτω των 7 ετών έχουν όριο ταχύτητας τα 40χλμ ενώ στο Βέλγιο, παιδιά από 3 μέχρι και 8 ετών δεν προβλέπεται να μεταφέρονται με μοτοσυκλέτες μεγαλύτερες των 125κ.κ.

Η Ελλάδα ανήκει στις χώρες με συμβατικές απαιτήσεις – το παιδί πρέπει να φοράει κράνος και αν είναι κάτω από 5 ετών, να γίνεται χρήση ειδικού καθίσματος. Παρ’ όλα αυτά, το ιδανικό θα ήταν να παρέχει κανείς στο παιδί την μέγιστη προστασία, τόσο οδηγώντας με χαμηλή ταχύτητα, όσο και επενδύοντας σε εξοπλισμός προστασίας, όπως γάντια και μπουφάν, ακόμα και σε κοντινές αποστάσεις.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Moto Morini διευρύνει τη γκάμα της σε διάφορες κατηγορίες και μας δίνει μια πρώτη γεύση από το νέο adventure sport μοντέλο της, το οποίο θα παρουσιάσει στην EICMA
Ζυγίζει μόλις 54,4 κιλά και εκτός από ελαφρύτερος είναι και ο πιο συμπαγής V2 στην ιστορία του brand από το Borgo Panigale
Η Royal Enfield φαίνεται αποφασισμένη να επεκτείνει τη γκάμα των adventure μοτοσυκλετών της, προσφέροντας λύσεις για κάθε είδος αναβάτη, από τους λάτρεις του ράλι και της περιπέτειας μέχρι εκείνους που επιθυμούν την πρώτη τους ηλεκτρική μοτοσικλέτα
Η MV Agusta F3 Competizione είναι η τελευταία έκδοση περιορισμένης της ιταλικής μάρκας που στοχεύει να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα στην κατηγορία Supersport

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.