Νεα Μοντελα

Η KTM 390 Adventure μπορεί να κάνει τα πάντα εύκολα

Παράδειγμα προς μίμηση


15.06.2022

Το 390 Adventure φαντάζει το μοντέλο που περιμένατε για να αποκτήσετε μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα σε αυτά τα κυβικά


Είναι εξοπλισμένο με κορυφαία περιφερειακά, ηλεκτρονικά και έναν από τους αποδοτικότερους μονοκύλινδρους κινητήρες της. Κάτω από το μίνιμαλ, αλλά αρκετά περιπετειώδες “κουστούμι” του μονοκύλινδρου Adventure κρύβονται τα περισσότερα, από όσα θα ήθελε κάποιος από μια τέτοια μοτοσυκλέτα.

ktm 390 adventure 2022 6

Εμφανισιακά το 390 αποτελεί μια ρέπλικα του 890 Adventure, κατά πολύ μικρότερη σε μέγεθος. Ο LED προβολέας προέρχεται από το Duke και τα πλαϊνά πλαστικά ακολουθούν σχεδιαστικά τις γραμμές του 890. Tο ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14,5 λίτρα και οι αυστριακοί ισχυρίζονται πως με ένα γέμισμα μπορούν να διανυθούν έως και 400 χλμ. Χωρίς καύσιμο το μικρό Adventure ζυγίζει 158 κιλά. Η σέλα βρίσκεται 855 χλστ. από το έδαφος

Κινητήρας

Ο μονοκύλινδρος των 373 κ.εκ., που πληροί τις προδιαγραφές Euro5, είναι γνωστός για την ποιοτική λειτουργία του και τα μεγάλα αποθέματα δύναμής του σε όλο το φάσμα των στροφών.
Έχουμε νοιώσει την δύναμή του και μαζί με εμάς “πήραν την κρυάδα” και κάποιοι που νόμιζαν πως ένας φιμωμένος, από τις αυστηρές προδιαγραφές, μονοκύλινδρος θα έπεφτε εύκολα στο καναβάτσο. Και όμως ο τρόπος που αποδίδει τους 43 ίππους, το πόσο ελαστικός είναι αλλά και πως μπορεί να μεταμορφώνεται από ένα πειθήνιο commuter σε έναν “φονέα γιγάντων” δεν περιγράφεται με λόγια. Η χαρτογράφηση που διαθέτει κάνει την απόδοσή του γραμμική και ομαλή σε όλο το φάσμα των στροφών.

ktm 390 adventure 2022 9

Με 373 κ.εκ., υγρόψυκτος, με τετραβάλβιδη κεφαλή και δύο εκκεντροφόρους. Με απόδοση 44 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 3,8 kgm ροπή στις 7.000 σ.α.λ. Τροφοδοτείται από σύστημα ψεκασμού της Bosch με σώματα 46 χλστ. Το γκάζι είναι ηλεκτρονικό, ride by wire, το κιβώτιο ταχυτήτων εξατάχυτο και ο μηχανικός συμπλέκτης της PASC είναι ολίσθησης για ομαλές αλλαγές και πολύ εύκολο χειρισμό.

Πλαίσιο

ktm 390 adventure 2022 10

Πρόκειται για ένα χαλύβδινο χωροδικτύωμα, σήμα κατατεθέν της KTM, από το LC4 του 1997 μέχρι και την μοτοσυκλέτα του MotoGP, RC16. Η δομή του μοιάζει με του 450 Rally, της μοτοσυκλέτας που κυριαρχεί στου σκληρότερους αγώνες μοτοσυκλετών. Έχουμε να κάνουμε με ένα εξ ολοκλήρου νέο πλαίσιο, που εξελίχθηκε για μια μοτοσυκλέτα On Off. To αλουμινένιο ψαλίδι είναι μακρύτερο, για να προσφέρει σταθερότητα στο χώμα, αλλά και να μπορεί να υποδεχθεί "τακουνάτα" ελαστικά. Το βιδωτό, οπότε και αφαιρούμενο υποπλαίσιο, έχει σχεδιαστεί για δύο άτομα και φορτίο, οπότε μέσα στην γκάμα δυνατοτήτων του 390 Adventure είναι και το ταξίδι. Για τις off road δυνατότητές του δεν έχουμε λόγω να αμφιβάλουμε. Η KTM μας έχει συνηθισμένους σε μοτοσυκλέτες ικανές για όλα. Σε αυτό εκτός από το πλαίσιο και τα γεωμετρικά στοιχεία της μοτοσυκλέτας, συντελούν και οι αναρτήσεις.

Αναρτήσεις – Τροχοί - Φρένα

Αν δεν “παινέψεις το σπίτι σου, θα πέσει να σε πλακώσει” λέει ένα παλιό ελληνικό γνωμικό. Η χρησιμοποίηση σετ αναρτήσεων της WP, που ανήκει στην KTM, αποτελεί μονόδρομο για όλες τις μοτοσυκλέτες της εταιρείας.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση το πιρούνι είναι APEX ανεστραμμένο 43 χλστ., το πρώτο ρυθμιζόμενο σε μοτοσυκλέτα της κατηγορίας, με διαδρομή 170 χλστ.. Το αμορτισέρ ρυθμίζεται και αυτό ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά και έχει διαδρομή 177 χλστ.

ktm 390 adventure 2022 7

Η έκδοση του 2022 εφοδιάζεται με νέους αλουμινένιους τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω, πιο ανθεκτικούς ώστε να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της εκτός δρόμου απαιτητικής οδήγησης.

Η Bybre, θυγατρική της Brembο, αποτελεί τον προμηθευτή των φρένων. Η τετραέμβολη, ακτινικά τοποθετημένη η μπροστινή δαγκάνα, συνδυάζεται με δίσκο 320 χλστ. Πίσω μια μονοπίστονη με δίσκο 280 χλστ. ολοκληρώνει το πακέτο.

Ηλεκτρονικά

Μέχρι τώρα ελάχιστες μικρές adventure έφεραν προηγμένα ηλεκτρονικά. Αυτό δεν ισχύει για το 390 Adventure, που ακόμη και χωρίς αυτά θα ήταν η μοτοσυκλέτα της κατηγορίας με τον ποιοτικότερο εξοπλισμό.
Η έκδοση του 2022 εξοπλίζεται πλέον με δύο προγράμματα οδήγησης: street και offroad. Στη δεύτερη περίπτωση το traction control επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει καλύτερα την απώλεια πρόσφυσης του πίσω τροχού κατά την επιτάχυνση κατά την οδήγηση σε σκληρές ή βρεγμένες επιφάνειες.

ktm 390 adventure 2022 4

Τα φρένα της Bybre, που σας περιγράψαμε πιο πάνω, συνδυάζονται με Cornering ABS 9.1 της Bosch, με off road mode, που απενεργοποιεί το αντιμπλοκάρισμα του πίσω τροχού και αφήνει τον μπροστινό πιο “ελεύθερο”. Μαζί με αυτό παίρνετε και Cornering Traction Control που μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Και επειδή κάθε σύγχρονη μοτοσυκλέτα θα πρέπει να διαθέτει και μια οθόνη, στο 390 Adventure η KTM τοποθέτησε την 5 ιντσών έγχρωμη TFT, που συναντάμε στο 890. Ένα εξάρτημα που διαθέτουν μοτοσυκλέτες διπλάσιας αξίας και το οποίο παρέχει πλήθος πληροφοριών με πολύ εύκολο χειρισμό από τον αναβάτη. Επιπλέον μέσω της εφαρμογής KTM MY RIDE μπορεί να συνδεθεί με smart phone, ώστε να έχετε στην διάθεσή σας ένα GPS και ταυτόχρονα να διαχειρίζεστε τις κλίσεις τα μηνύματα και πολλές από τις λειτουργίες του κινητού σας τηλεφώνου.

ktm 390 adventure 2022 2

Το 390 Adventure του 2022 είναι διαθέσιμο σε δύο χρώματα με νέα γραφικά: μαύρο και πορτοκαλί που παραπέμπει στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Factory Racing Rally Team KTM.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μια νέα roadster παρουσίασε η QJMOTOR στο ελληνικό κοινό, με το SRK 900 να σηματοδοτεί την νέα εποχή στις μοτοσυκλέτες της μάρκας
To ρετρό μονοκύλινδρο της ιαπωνικής εταιρείας έχει γίνει πολύ δημοφιλές στις ασιατικές αγορές. Αναπόφευκτα «έπεσα στα χέρια» customizer με το αποτέλεσμα των Dirt Freak να είναι άξιο αναφοράς
Με βάση τα δεδομένα από 90 χώρες η ιστοσελίδα Motorcycles Data ανακοίνωσε πως οι πωλήσεις μοτοσυκλετών, scooter και μοτοποδηλάτων που ταξινομούνται έφτασαν το 2023 τα 62,6 εκατομμύρια
Με μια συλλεκτική έκδοση της GTV, που θα παραχθεί σε 140 μονάδες και θα πωλείται μόνο κατά την διάρκεια των Vespa World Days, γιορτάζονται τα 140 χρόνια της Piaggio

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.