Νεα Μοντελα

H BMW κατοχύρωσε την ονομασία R12!

Για να θυμηθούμε από τα παλιά


05.05.2022

Mέχρι πρότινος υπήρχαν φήμες και εκτιμήσεις. Πλέον έχουμε στη διάθεσή μας κάτι χειροπιαστό

Κείμενο: Μένιος Κατής

Στα τέλη του 2021 η BMW κατοχύρωσε για την κατηγορία 12 (που αντιστοιχεί σε μοτοσυκλέτες) την ονομασία R12 σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Αυστραλία και Γερμανία, στην αρμόδια υπηρεσία κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων. Η αίτηση έγινε αποδεκτή και πλέον αν δεν υπάρξει αντίδραση από άλλον ενδιαφερόμενο μέχρι τις 20 Ιουνίου, τότε η Γερμανική μάρκα θα έχει δικαίωμα χρήσης της συγκεκριμένη ονομασίας έως τις 17 Δεκεμβρίου 2031, με δυνατότητα επέκτασης.

Τι σημαίνει αυτό;

Ότι η BMW έχει στα σκαριά τον μικρότερο αδερφό του θηριώδους R18. Και αν αναλογιστούμε τι συνέβη με την περίπτωση του εμβληματικού cruiser τότε θα πρέπει εντός της επόμενης διετίας να αναμένουμε το νέο μέλος να βγει στην παραγωγή.

Θυμίζουμε ότι στην περίπτωση του R18 η κατοχύρωση της ονομασίας έγινε τον Σεπτέμβρη του 2018, με το concept να παρουσιάζεται στο κοινό τον Μάιο του 2019 στο πλαίσιο του Villa d' Este και την παραγωγή να ξεκινά στις αρχές του 2020.

Οι πληροφορίες θέλουν το R12 να εφοδιάζεται με τον αεροελαιόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα boxer των 1.170 κ. εκ. που τροφοδοτεί το R nineT.

Ο εν λόγω κινητήρας προδιαγραφών Euro5 φυσικά, θα λέγαμε πως αποτελεί ιδανική περίπτωση καθώς διαθέτει ομαλή απόδοση και είναι ιδιαίτερα ελαστικός. Η απόδοσή του ανέρχεται στους 109 hp με την τιμή της μέγιστης ροπής να είναι 116 Nm @ 6.000 σ.α.λ.

Σίγουρα τα 42 Nm επιπλέον που αποδίδει ο boxer της R18 κάθε άλλο παρά αμελητέα μπορούν να χαρακτηριστούν, ωστόσο είμαστε βέβαιοι πως οι μηχανικοί της εταιρείας θα βρουν τον τρόπο να κλείσουν την ψαλίδα. Εξάλλου, η R12 θα είναι πιο «μαζεμένη» σε διαστάσεις και σαφώς ελαφρύτερη από τη θηριώδη R18, οπότε ο εν λόγω boxer θα μπορέσει με άνεση να φέρει εις πέρας την αποστολή του.

Θυμίζουμε ότι το R18 των 345 κιλών χρησιμοποιεί τον μεγαλύτερο boxer που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW, με χωρητικότητα 1.802 κ. εκ., απόδοση 91 hp @ 4.750 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 158 Nm στις 3.000 σ.α.λ.

Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από την Βαυαρική μάρκα, αλλά όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Και από τη στιγμή που η BMW ποντάρει πολλά στη σειρά heritage και δη στα cruiser που προσφέρουν ατελείωτες δυνατότητες customizing, θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως κρύβει άσους στο μανίκι της ώστε να μπορέσει να απαντήσει στον ανταγωνισμό που προέρχεται κατά βάση από τους Αμερικανούς κατασκευαστές.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Την πρώτη τους εμφάνιση μπροστά σε κοινό έκαναν δύο νέες μοτοσυκλέτες που εξελίσσονται από την Kawasaki
Παρουσιάστηκε και επίσημα ένα από τα πλέον αναμενόμενα μοντέλα στην σύγχρονη ιστορία της ινδικής εταιρείας, που σίγουρα θα αποτελέσει το νέο best seller της
Ήταν τα μοναδικά τετρακύλινδρα 400άρια που συνέχιζαν να πωλούνται στην Ιαπωνία, ωστόσο οι νέες προδιαγραφές – αντίστοιχες με τις Euro5 – οδηγούν στην παύση της παραγωγής τους
Με την κατηγορία των μεσαίων supersport να αποκτά εκ νέου ενδιαφέρον μετά την παρουσίαση των δικύλινδρων Aprilia RS660 και Yamaha R7 φαίνεται πως κι άλλοι κατασκευαστές ετοιμάζονται να μπουν στο παιχνίδι

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.