15.03.2022
Καλύπτοντας το κενό μεταξύ 390 Duke και 890 Duke, το 790 Duke επανέρχεται στην ευρωπαϊκή αγορά με ισχύ 95 ίππων αλλά και με έκδοση για κατόχους άδειας οδήγησης Α2
Σύμφωνα με πληροφορίες της ινδικής ιστοσελίδας thrustzone.com η τιμή του θα βρίσκεται κοντά τις 9.000 ευρώ και η διάθεσή του θα ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2022.
Το Duke 790 αποτέλεσε την αρχή μιας νέας γενιάς μοτοσυκλετών για την ΚΤΜ. Ήταν το πρώτο μοντέλο με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα και μία από τις πιο ενδιαφέρουσες μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού, όταν παρουσιάστηκε το 2018.
Μια street naked μοτοσυκλέτα που φτιάχτηκε από «λευκό χαρτί», με βάση την βαριά κληρονομιά της οικογένειας Duke που είναι μαζί μας από το 1994. Το 790 Duke ήταν το πρώτο από μια σειρά μοντέλων που θα χρησιμοποίησαν αυτόν τον ολοκαίνουργιο κινητήρα. Το 2021 το 790 Duke αναβαθμίστηκε σε 890 Duke με εξελιγμένα ηλεκτρονικά και αποδοτικότερο κινητήρα.
Στo «νυστέρι» χρησιμοποιείται ο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρας των 799 κ.εκ. Η ονομασία του είναι LC8c, που σημαίνει, υγρόψυκτος (LC), οχταβάλβιδος, συμπαγής (c – compact). Η ισχύς τους θα φτάνει τους 95 ίππους. Ο μονόδρομος συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και το κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Στον έξτρα εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται σύστημα QuickShifter για αστραπιαία ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα των σχέσεων, χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από σωλήνες χάλυβα, με τον κινητήρα να τοποθετείται ως φέρον τμήμα του. Το υποπλαίσιο είναι αλουμινένιο, αφαιρούμενο και μέσα του κρύβει το φιλτροκούτι. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι WP APEX χωρίς ρυθμίσεις, διαμέτρου 43mm, με διαδρομή 140mm. Πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ WP με σύστημα μοχλισμού με διαδρομή 150mm που δέχεται ρυθμίσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Τα εμπρόσθια φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους διαμέτρου 300 χιλιοστών, με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες. Το πίσω φρένο φέρει δίσκο 240 χιλιοστών, με διπίστονη δαγκάνα. Και φυσικά το σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από σύστημα ABS, με λειτουργία "Cornering ABS". Μάλιστα δίνεται η δυνατότητα της πλήρους απενεργοποίησής του ή λειτουργία "Supermoto" όπου απενεργοποιείται μόνον από τον οπίσθιο τροχό. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών, κατασκευασμένες από αλουμίνιο. Ντύνονται με ελαστικά, σε διαστάσεις 120/70 για εμπρός και 180/55 για πίσω.
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης οθόνη TFT 5 ιντσών, φωτιστικά σώματα LED και MTC (Motorcycle Traction Control), που ελέγχει και επεμβαίνει στην πρόσφυση της μοτοσυκλέτας. Ανάλογα με το mode οδήγησης αλλάζει και ο τρόπος λειτουργίας του. Υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης
Ηλεκτρονικά
To γκάζι του 790 Duke είναι Ride by Wire που επιτρέπει την χρήση διαφορετικών χαρτογραφήσεων του κινητήρα. Το νέο μοντέλο της ΚΤΜ έχει τρεις στον στάνταρ εξοπλισμό:
- Sport: Με την πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, επιτρέπει τις πλαγιολισθήσεις του πίσω τροχού έως ένα βαθμό
- Street: Κατάλληλο για καθημερινή ξεκούραστη χρήση χωρίς να χάνονται τα «δυναμικά» στοιχεία του κινητήρα
- Rain: Για μέγιστο κράτημα και απόλυτο έλεγχο σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η ιπποδύναμη μειώνεται στους 75 ίππους
Το νέο Duke μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με τα παρακάτω:
- Πρόγραμμα οδήγησης Track: Ο αναβάτης μπορεί να παραμετροποιήσει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και να τα απενεργοποιήσει
- MSR (Motor Slip Regulation): Ελέγχει ηλεκτρονικά το φρένο του κινητήρα και συνεργάζεται με τον συμπλέκτη ολίσθησης εξασφαλίζοντας ομαλή επιβράδυνση.
- Quickshifter +: Το σύστημα επιτρέπει τα ανεβάσματα και κατεβάσματα σχέσεων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
- Cruise control
- TPMS (Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών)
- KTM MY RIDE
Η μοτοσυκλέτα θα διατίθεται σε πορτοκαλί και γκρι, ενώ η KTM έχει ήδη εξελίξει μια σειρά αξεσουάρ που μεταμορφώνουν τον 790 Duke.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.