28.02.2022
H Yamaha κατοχύρωσε δύο πατέντες που έχουν να κάνουν με υβριδικούς κινητήρες. Και οι δύο αφορούν το TMAX, με την πρώτη να συνδέεται στον στρόφαλο και τη δεύτερη στην μετάδοση
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Προφανώς δεν υπάρχει ακόμα καμία πληροφορία για το αν και πότε θα τα δούμε στον δρόμο αλλά το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν και εξελίσσονται στα ΤΜΑΧ τελευταίας γενιάς.
Στην πρώτη περίπτωση έχουμε τον ηλεκτροκινητήρα να συνδέεται άμεσα με τον στρόφαλο, με το βασικότερο πλεονέκτημα να είναι ότι κάτι τέτοιο είναι πιο οικονομικός τρόπος ενώ οι δύο κινητήρες λειτουργούν σαν ένας, όντας πιο εύκολη η διατήρηση σταθερής απόδοσης και στροφών κινητήρα.
Στη δεύτερη πατέντα ο στρόφαλος λειτουργεί μόνος του, με το σύστημα να είναι τοποθετημένο στο ψαλίδι και το σύστημα μετάδοσης, κάτι που σημαίνει ότι είναι μια πιο πολύπλοκη και κοστοβόρα λύση, ούτως ώστε ηλεκτροκινητήρας και βενζινοκινητήρας να καταφέρουν να συνεργαστούν αρμονικά.
Φυσικά το γεγονός ότι η Yamaha προτιμάει το TMAX για να εξελίξει ένα υβριδικό σύστημα κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, αφού τα maxi scooter έχουν άπλετο αποθηκευτικό χώρο ο οποίος εν μέρει μπορεί να θυσιαστεί για την τοποθέτηση των συστημάτων-σε αντίθεση με sport και naked μοτοσυκλέτες όπου οι κατασκευαστές δεν έχουν χώρο ...ούτε για την κόρνα, ενώ το αγοραστικό κοινό είναι πολύ πιο ανοικτό σε τέτοιες τεχνολογίες.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.