14.01.2022
Με τον κινητήρα των 344 κ.εκ. της Jawa, η Yezdi παρουσίασε ένα roadster, ένα scrambler και ένα adventure
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Oι τακτικοί αναγνώστες ίσως να έχετε παρατηρήσει ότι τον τελευταίο καιρό αναφερόμαστε όλο και πιο συχνά για την αναγέννηση της Jawa και της BSA, αφού οι θρυλικές αυτές εταιρείες έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν σύγχρονα μοντέλα τα οποία φαίνεται ότι θα βρουν τη θέση τους στον κόσμο της μοτοσυκλέτας-αν και δεν γνωρίζουμε ακόμα αν θα εισαχθούν και στη χώρα μας.
Τώρα, σειρά έχει μια άλλη εταιρεία η οποία επίσης ανήκει στην Classic Legends, δηλαδή τον ινδικό κολοσσό του Mahindra Group (γκουγκλάρετε κύκλο εργασιών και ζαλιστείτε με τα νούμερα) και παρόλο που δεν είναι γνωστή στην Ευρώπη όσο οι άλλες δύο, παρόλα αυτά έχει μια πλούσια ιστορία. Φυσικά αναφερόμαστε στην Yezdi, που στα τσεχικά θα πει «καβαλάω» και επιστρέφει μετά από 25 χρόνια απραξίας. Tι δουλειά έχουν τα τσεχικά για μια ινδική εταιρεία μοτοσυκλετών; Τη δεκαετία του 1960, η Ideal Jawa άρχισε να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες στην Ινδία κυρίως για την εγχώρια αγορά και το 1973 άλλαξε το όνομα της σε Yezdi, εξάγοντας μοτοσυκλέτες σε Τουρκία, Νιγηρία, Σρι Λάνκα, Αίγυπτο, Γουατεμάλα (μοτοσυκλέτες της Αστυνομίας), Βενεζουέλα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (κυρίως για delivery) αλλά και αλλού.
Αλλά ας πάμε στα νέα μοντέλα.
Με καρδιά τον υγρόψυκτο μονοκύλινδρο των 344cc που κινεί το αδελφό Jawa Perak, η Yezdi παρουσίασε τρεις μοτοσυκλέτες, το Roadster, το Scrambler και το Adventure. Όπως προείπαμε, οι τρεις μοτοσυκλέτες κινούνται με τον ίδιο κινητήρα όμως σύμφωνα με την εταιρεία υπάρχει ελαφρώς διαφορετικός τρόπος απόδοσης, για να ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, με την μεγιστη απόδοση να κυμαίνεται μεταξύ 28 έως 30hp και την ροπή λίγο κάτω από 3kgm, διαφορά τόσο μικρή που πρακτικά είναι ανάξια λόγου.
Mε έντονη την ομοιότητα με το Royal Enfield Himalayan, το Yezdi Adventure δεν κρύβει τον άμεσο αντίπαλο του. Διαθέτει φώτα LED φώτα, πίσω αμορτισέρ με μοχλικό, σύνδεση με Bluetooth για πλοήγηση, μπροστινό κάγκελο, ενώ το βάρος του φτάνει τα 188kg, οι τροχοί είναι διαστάσεων 21 και 17 ιντσών και το ύψος σέλας βρίσκεται στα 815 mm. Το δικάναλο ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί για εκτός δρόμοy οδήγηση, ενώ το 15.5lt ρεζερβουάρ προσφέρει μια αξιοπρεπ;h αυτονομία για χωμάτινες διασχίσεις των … Ιμαλαΐων, όπως δηλαδή και το αντίπαλο δέος.
Το Roadster είναι μια μοτοσυκλέτα δρόμου, για αυτούς που θέλουν ένα δίκυκλο βόλτας χωρίς πολλά κυβικά. Το πλαίσιο είναι διπλό σωληνωτό, η πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ και τα μπροστινά καλάμια έχουν φυσούνες για πιο κλασική εμφάνιση. Το ρεζερβουάρ είναι 12.5lt, ενώ το βάρος είναι 184 κιλά και τα φρένα έχουν δικάναλο ABS της Continental.
Τρίτο αλλά όχι καταιδρωμένο, το Scrambler, μια μοτοσυκλέτα που υπόσχεται στυλ και απλές, χωμάτινες διελεύσεις σε μια απομακρυσμένη παραλία. Διαθέτει δύο USB θύρες φόρτισης, δύο τελικά, ενώ μπροστά φορά 19άρη τροχό και 17άρη πίσω, ενώ η ποδιά βρίσκεται στα 200 mm από το έδαφος.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.