26.11.2021
Πολλές μικρές βελτιώσεις κάνουν ακόμη καλύτερο το Ducati Panigale V4 από όλες τις απόψεις. Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται, καλύτερες αναρτήσεις για το V4S, πιο προηγμένα ηλεκτρονικά
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Το προτελευταίο επεισόδιο της Ducati World Premiere 2021 είχε ως πρωταγωνιστή την πανίσχυρη superbike. Το σλόγκαν «The Evolution of Speed» είναι απόλυτα εύστοχο αφού η εξέλιξη της ναυαρχίδας της Ducati είναι συνεχής από το 2018 και αποτελεί υπερόπλο στα χέρια έμπειρων αναβατών αλλά και μια εύχρηστη μοτοσυκλέτα για όσους θέλουν να βελτιώσουν τις ικανότητες τους εντός πίστας.
Καρδιά μιας από τις πλέον εξελιγμένες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών, παραμένει ο V4 των 1.103cc ο οποίος με μικρο-αλλαγές σε λίπανση και εξάτμιση αποδίδει 1.5 hp παραπάνω, φτάνοντας τους 215,5hp στις 13.000rpm («κόφτης» στις 14.500rpm) και στα 12,6 kgm ροπής στις 9.500 rpm. Ακόμα πιο «γεμάτες» είναι οι μεσαίες της μοτοσυκλέτας όχι ότι είχε ανάγκη αλλά λέμε τώρα... Από τις 6.000 είναι διαθέσιμη το 80% της μέγιστης ροπής.
Επιδόσεις που μπορούν να αυξηθούν με τα αγωνιστικά συστήματα εξάτμισης από τον κατάλογο Ducati Performance. Για να μπορείτε να οδηγείτε ακόμα και σε πίστες με τα πιο αυστηρά όρια θορύβου, διατίθεται ένα σύστημα τιτανίου Akrapovič 105 dB (102 dB με τοποθετημένο το dB killer) με τα τελικά τοποθετημένα δίπλα στην «ουρά». Η αύξηση της ισχύος είναι 12,5 hp ( 228 ίπποι μέγιστης ιπποδύναμης και ροπή 13,3 kgm) και η μείωση βάρους 5 kg .
Η κλιμάκωση του κιβωτίου άλλαξε, επηρεασμένο από τις μοτοσυκλέτες του WorldSBK και απέκτησε πιο μακριές 1η, 2α και 6η, με σκοπό την καλύτερη κλιμάκωση σε κλειστές πίστες αλλά και τη μεγαλύτερη τελική, αντίστοιχα.
Τέσσερις χαρτογραφήσεις είναι πλέον στη διάθεση του αναβάτη (Full, High, Medium και Low) με την τελευταία να αποδίδει 150hp και με πιο γλυκιά απόκλιση στο γκάζι, κάτι που σύμφωνα με τους Ιταλούς ενδείκνυται για τον δρόμο, ενώ για να ενισχυθεί η άνεση, η σέλα έγινε πιο επίπεδη. Παράλληλα επανασχεδιάστηκε και το ρεζερβουάρ-σύμφωνα με το εργοστάσιο, αμφότερα ταράζουν λιγότερο τη μοτοσυκλέτα τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση αφού ο αναβάτης έχει καλύτερη στήριξη και επηρεάζει λιγότερο το τιμόνι.
To βάρος της V4 είναι 175 κιλά και η V4S είναι ένα κιλό ελαφρύτερη.
Αλλαγές συναντάμε και στο φέρινγκ της μοτοσυκλέτας με σκοπό την μεγαλύτερη άντωση αλλά και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Σημαντικά upgrades και στον τομέα των αναρτήσεων όπου συναντάμε Öhlins NPX 25/30 με 5mm μεγαλύτερη διαδρομή ενώ πίσω ένα ΤΤΧ36, αμφότερα με το Öhlins Smart EC ημι-ενεργητικό σύστημα.
Τέλος, νέα είναι και η οθόνη που φιλοξενεί τα όργανα.
Σύμφωνα με τους Ιταλούς, οι φετινές αλλαγές έχουν κάνει το νέο μοντέλο σημαντικά πιο γρήγορο αλλά και πιο άνετο σε σχέση με τον προκάτοχο, αφού τα upgrades είχαν να κάνουν σχεδόν με τα πάντα:την αεροδυναμική, την εργονομία, τον κινητήρα αλλά και τα ηλεκτρονικά.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.