EICMA 2021 - MV Agusta Lucky Explorer: Δύο νέα adventure με το θρυλικό όνομα
Με 550 και 950 κ.εκ.
25.11.2021
Η ιταλική εταιρεία μπαίνει στην κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών αναβιώνοντας το όνομα Lucky Explorer που κοσμούσε στο παρελθόν της Cagiva Elefant που πρωταγωνίστησαν και στους αγώνες Rally
Αν και δεν δεσμεύτηκε με ημερομηνίες παραγωγής στην επίσημη ανακοίνωση αναφέρεται πως και τα δύο θα είναι μοντέλα 2022.
Η απόφαση τη MV Agusta να εισέλθει στην πιο εμπορική κατηγορία της Ευρώπης είχε επισημοποιηθεί εδώ και καιρό από τα πλέον επίσημα χείλη. Ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας Timur Sardarοv, συνιδρυτής του ρώσικου Ocean group, το είχε ανακοινώσει πολλούς μήνες τώρα. Το project Lucky Explorer λοιπόν προβλέπει το λανσάρισμα δύο μοντέλων. Το μεγαλύτερο σε κυβισμό είναι το Lucky Explorer 9.5, που είναι το πρώτο μοντέλο που θα τροφοδοτείται από τον τρικύλινδρο σε σειρά των 931 κ.εκ., ο οποίος βασίζεται στον γνωστό κινητήρα 800 κ.εκ. των F3, Brutale, Dragster, Turismo Veloce και Superveloce. Το Lucky Explorer 5.5 είναι ο πρώτος καρπός της συνεργασίας με την Qianjiang, ιδιοκτήτρια της Benelli και της QJMotor. Θα τροφοδοτείται από δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 550 κ.εκ., στον οποίο είναι πολύ πιθανό να βασιστεί μια ολόκληρη νέα γενιά μοντέλων της MV στο μέλλον.
Το Lucky Explorer 9.5 βρίσκεται σε πρωτότυπο στάδιο, αλλά είναι εμφανές πως πρόκειται για μια σχεδόν έτοιμη μοτοσυκλέτα. Η σχεδίαση της παραπέμπει στις μοτοσυκλέτες που πρωταγωνίστησαν στο Rally Dakar της δεκαετία του 1980, όπως το επερχόμενο Ducati Desert X, που θα είναι ο κυριότερος ανταγωνιστής του Lucky Explorer 9.5. Με λίγα λόγια θα είναι από τα λίγα adventure που δεν θα έχει το ρύγχος που έχουν υιοθετήσει οι περισσότεροι κατασκευαστές.
Τα πράγματα μπλέκονται αρκετά, αφού οι δύο μοτοσυκλέτες θα μοιάζουν μεταξύ τους, αφού Ducati και MV Agusta έχουν δικαίωμα στην αξιοποίηση της κληρονομιάς της Cagiva στο Rally Dakar. Πίσω στη δεκαετία του '80 και στις αρχές της δεκαετίας του '90, η Ducati, η Cagiva και η τότε αδρανής MV Agusta ανήκαν στην οικογένεια Castiglioni. Επιπλέον το Cagiva Elefant είχε κινητήρα Ducati.
Για τον υπερκυβισμό του τρικύλινδρου κινητήρα των 800 στα 930 κ.εκ., η MV αύξησε τόσο τη διάμετρο όσο και τη διαδρομή, χρησιμοποίησε νέο στρόφαλο και νέα κυλινδροκεφαλή. Όπως και με τον κινητήρα μικρότερου κυβισμού, ο στρόφαλος περιστρέφεται ανάποδα με διάστημα ανάφλεξης 120. Με αναλογία συμπίεσης 12,5:1, από 13,3:1 στο 800, ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος για να παρέχει ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών και όχι για απόλυτη ισχύ, αν και η μέγιστη ιπποδύναμή του είναι 123 ίπποι στις 10.000 σ.α.λ. και 10,4 kgm ροπής στις 7.000 σ.α.λ.
Ο εξοπλισμός της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει οθόνη TFT 7 ιντσών με τις συνηθισμένες συνδέσεις Bluetooth για smartphone. Θα είναι διαθέσιμη και με αυτόματο συμπλέκτη Rekluse. Δεδομένου του υψηλού ποσοστού των Honda Africa Twins που πωλούνται με το ημιαυτόματο DCT της εταιρείας, αυτή είναι μια έξυπνη κίνηση.
Το πλαίσιο του Lucky Explorer 9.5 είναι ατσάλινο, με δοκούς μπροστά και ένα υποπλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα. Το ψαλίδι είναι αλουμινένιο. Οι τροχοί είναι 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω, με αρκετά μακρύ 1.580 mm μεταξόνιο.
Για το Lucky Explorer 5.5 έχουμε λιγότερες πληροφορίες, αλλά είναι εμφανές πως το μοντέλο βασίζεται στο best seller Benelli TRK502.
Στην έκδοση του μοντέλο της MV Agusta ο κυβισμός του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα αυξήθηκε στα 554 κ.εκ. με διάμετρο 70,5mm και διαδρομή 71mm και σχέση συμπίεσης 11,5:1. H μέγιστη υπποδύναμη είναι 47 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ. και η ροπή 5,19 kgm στις 5.500 σ.α.λ.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και οψαλίδι αλουμινένιο. Οι αναρτήσεις είναι της KYB, αποτελούμενες από ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ. με διαδρομή 135 χλστ που ρυθμίζετα σε απόσβεση επαναφοράς και απόσβεσης συμπίεσης. Το αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Οι τροχοί είναι 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω με ελαστικά 100/80 και 150/70. Τα όργανα αποτελούνται από οθόνη TFT με δυνατότητα σύνδεσης μέσω Bluetooth με Smartphone.
Το μεταξόνιο του Lucky Explorer 5.5 είναι 1.505mm και το ύψος σέλας 860mm. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 20 λίτρα και το βάρος του 220 κιλά.
Αν θέλετε να είστε ενημερωμένοι για την πορεία του project μπορείτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα luckyexplorer.com και στην σελίδα Instagram @luckyexplorer.official
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.