Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 10.11.2017
Μια ηλιόλουστη ημέρα η Μοτοδυναμική, επίσημος εισαγωγέας της Yamaha στην χώρα μας, επέλεξε το καλύτερο μέρος για την παρουσίαση των μοντέλων T-MAX. Την μαρίνα Βουλιαγμενης
Στο ίδιο μέρος στις 3 και 4 Νοεμβρίου διοργάνωσε το πρώτο T-Max Day. Εκεί προσέφερε την δυνατότητα ενός test ride του κορυφαίου scooter της. Αυτό ήταν και η πρώτη εκδήλωση, ενώ Τ-Max Days θα διοργανωθούν σε όλη την Ελλάδα. Και κάπου εκεί μεταξύ των test ride πελατών της Yamaha και υποψήφιων αγοραστών, «χώρεσαν» και οι δημοσιογράφοι.
Η αλήθεια είναι πως θα θέλαμε να οδηγήσουμε πολύ περισσότερο την ναυαρχίδα των scooter της Yamaha και ένα από τα καλύτερα δίκυκλα τέτοιου είδους όλων των εποχών. Οι δυνατότητές του είναι τεράστιες σίγουρα μια διαδρομή λίγων χιλιομέτρων δεν τις αποκαλύπτει.
Τα Sport Scooter της Yamaha ήταν παρατεταγμένα εκεί από νωρίς και μας περίμεναν υπομονετικά ώστε να πάρουμε μια μικρή γεύση από το «βαρύ πυροβολικό» της κατηγορίας.
Στην διάθεση μας είχαμε τα μοντέλα T-MAX SX, T-MAX DX και ένα DX το οποίο με είχε εμπλουτίστει με αρκετά after market «καλούδια».
T-MAX SX
Η απλή έκδοση ονομάζεται SX αλλά κρατάει αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά που του best seller της κατηγορίας. Με πλαίσιο αλουμινίου, ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι, πίσω ανάρτηση με μοχλικό, και άψογη οδική συμπεριφορά με αίσθηση σπορ μοτοσυκλέτας μεγάλου κυβισμού. Σε όλα τα παραπάνω ρόλο παίζει και το χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με τον προκάτοχο του.
Η θέση οδήγησης και η σέλα είναι πολύ άνετη. Ο ανεμοθώρακας είναι ρυθμιζόμενος χειροκίνητα σε δύο θέσεις. Το φινίρισμα και η ποιότητα των πλαστικών είναι κορυφαία. Ο λόγος που φάρδυνε ελάχιστα στο πίσω μέρος το TMAX είναι για να χωρά άνετα δύο κράνη τύπου demi jet.
Ο κινητήρας που το κινεί είναι ο γνωστός πανίσχυρος κινητήρας των 530 κ.εκ. που αποδίδει 45.3 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 5,4 kgm ροπής στις 5.250 σ.α.λ.
Υπάρχον δύο επιλογές χαρτογράφησης, η T-Mode και η S-Mode. Κατά την πρώτη λειτουργεί ιδανικά ώστε να αντεπεξέλθει στις καθημερινές ανάγκες της κίνησης εντός πόλης. Στην δεύτερη θα νιώσετε άμεσα την πιο έντονη ροπή για μια πιο σπορ εμπειρία οδήγησης.
Όλα αυτά γίνονται υπό το άγρυπνο «βλέμμα» του Yamaha Chip Controller Throttle YCC-T που ελέγχει την πρόσφυση και το πως θα ανταποκριθεί το scooter στο άνοιγμα του γκαζιού. Τα φρένα του λειτουργούν άψογα και το ABS επεμβαίνει μόνο εκεί που χρειάζεται και όσο χρειάζεται.
Ο πίνακας οργάνων TFT είναι ευκρινέστατος και η πλοήγηση μέσα στα μενού γίνεται πολύ εύκολα από τα κουμπιά που είναι τοποθετημένα στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Με την εφαρμογή My TMAX Connect και το ενσωματωμένο σύστημα GPS μπορείτε μέσω του κινητού σας να δείτε όλες τις πληροφορίες για το πώς οδηγείτε και που κατα το ταξίδια σας. Επίσης αυξάνεται το επίπεδο ασφάλειας καθώς λειτουργεί και σαν GPS Tracker σε περίπτωση κλοπής. Όλα αυτά γίνονται χωρίς κλειδί μίας και η Yamaha στο TMAX χρησιμοποιεί το σύστημα ανάφλεξης "Smart Key" και δίνει τη δυνατότητα επίσης κλειδώματος του κεντρικού ορθοστάτη.
Το SX είναι επίσης έτοιμο για σύνδεση με το σύστημα ασφαλείας Dainese D-air
T-MAX DX
Αν όσα περιγράψαμε για το SX σας φάνηκαν λίγα η Yamaha προσφέρει για τους πιο απαιτητικούς αναβάτες, κυρίως στον τομέα της άνεσης, την επιλογή του DX.
Σε αυτό συναντάμε τη θερμαινόμενη σέλα και γκριπ και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη θέση του ανεμοθόρακα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα ρύθμισης της πίσω ανάρτησης. Το σύστημα Cruise Control είναι εύκολο στη χρήση και εδώ διαπιστώσαμε πως οι λέξεις πολυτέλεια και άνεση είναι λίγες για να περιγράψουν την εμπειρία οδήγησης πάνω σε ενα T-MAX DX.
Τέλος μας δόθηκε η δυνατότητα να οδηγήσουμε ένα TMAX με αρκετά after market από τον κατάλογο της Yamaha, ώστε να δούμε τι επιλογές έχουμε πέραν του στάνταρ εξοπλισμού. Αυτό που μας κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν το τελικό της Akrapovic που σε συνδυασμό με τον αιχμηρό και όμορφο σχεδιασμό του TMAX το έκανε να μοιάζει πιο «πολεμικό»
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.