Πρωτοποριακή μέθοδος ελέγχου καταλληλότητας του κράνους μετά από πτώση

Με 47 ευρώ ξέρεις αν το κράνος που φοράς παραμένει ασφαλές


08.10.2021

Μια νέα εταιρεία από τη Μεγάλη Βρετανία έρχεται να βάλει τέλος στο άγχος που προκαλείται στον αναβάτη όταν για κάποιο λόγο το κράνος του πέσει κατά λάθος στο έδαφος

Η Helmet Inspection Company που ιδρύθηκε από τον μοτοσυκλετιστή Martin Slowey, αναλαμβάνει να ελέγξει με μια πρωτοποριακή μέθοδο το κράνος ώστε να διαπιστώσει αν τυχόν το κέλυφός του έχει υποστεί κάποια σοβαρή ζημιά. Η υπηρεσία κοστίζει 40 λίρες (47 ευρώ) και σύμφωνα με την εταιρεία, η τεχνική που χρησιμοποιεί για τον έλεγχο του κράνους αποκαλύπτει ζημιές και ελαττώματα κάτω από την εξωτερική επιφάνεια του κελύφους που είναι αόρατα με γυμνό μάτι.

7 σημάδια που δείχνουν πως πρέπει να αντικαταστήσετε το κράνος σας

«Όλοι μας λένε ότι μόλις πέσει ένα κράνος, ανεξάρτητα από το ύψος, πρέπει να αντικατασταθεί. Προσωπικά δεν μπορούσα να πιστέψω ότι δεν υπήρχε τρόπος να εξεταστεί το κέλυφος για να διαπιστωθεί εάν είχε υποστεί ζημιά. Μέχρι πρότινος δεν υπήρχε καμία τέτοια υπηρεσία και έτσι η μόνη λύση ήταν να κόψεις το κράνος στα δύο», αναφέρει στο MCN o Martin Slowey.

Η τεχνική που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κράνους είναι η Ολογραφία. «Περιλαμβάνει τη χρήση λέιζερ για τη δημιουργία μιας τρισδιάστατης ολογραφικής εικόνας του κράνους από πολλά σημεία. Εν συνεχεία κινούμαστε συστηματικά γύρω από το κράνος προσθέτοντας μικρή ποσότητα θερμότητας στην επιφάνεια. Σε σημεία που υπάρχει ελάττωμα, η θερμότητα θα προκαλέσει τη συστολή και διαστολή του σύνθετου υλικού με διαφορετικό ρυθμό σε σχέση με το υπόλοιπο κέλυφος», εξηγεί ο εμπνευστής της ιδέας και προσθέτει: «Τα όργανα που χρησιμοποιούμε είναι 100.000 φορές πιο ευαίσθητα από τα ο ανθρώπινο μάτι. Ανιχνεύουν αυτές τις κινήσεις και τροφοδοτούν με πληροφορίες το λογισμικό το οποίο το εμφανίζει ως ένα μοτίβο παρεμβολών».

5 βήματα για να βρείτε το σωστό κράνος

Η συγκεκριμένη τεχνολογία εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στο στρατό, στην αεροδιαστημική και στο ναυτικό, αλλά είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε κράνη μοτοσυκλέτας.

Εγγύηση γα παράταση ζωής του κράνους

Σύμφωνα με την εταιρεία η συγκεκριμένη υπηρεσία μπορεί να λειτουργήσει ως επέκταση της εγγύησης που δίνει ο ίδιος ο κατασκευαστής του κράνους και η οποία κατά μέσο όρο κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 5 χρόνια.

Πόσο σημαντικό είναι το νέο πρότυπο ECE 22.06 για τα κράνη

«Δοκιμάσαμε κράνη ηλικίας 8 ετών που μας έφεραν πελάτες και πέρασαν το τεστ καθώς η διαδικασία της σάρωσης δεν έδειξε κάποιο ελάττωμα στο κέλυφος», σημειώνει ο Martin. «Κάθε κράνος που έρχεται σε εμάς λαμβάνει ένα αυτοκόλλητο NFC το οποίο αποτελεί την ταυτότητά του. Όταν μας έρθει μελλοντικά για έλεγχο τότε σκανάρουμε το συγκεκριμένο αυτοκόλλητο και έχουμε τα αποτελέσματα των προηγούμενων ελέγχων», προσθέτει.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα της εταιρείας

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


To Django είναι ότι η Vespa για την Piaggio. Ένα ξεχωριστό brand name στην γκάμα της Peugeot, ένα εμβληματικό μοντέλο που έχει στις ρίζες του στο 1953
Μπορεί στην Ευρώπη να έχουμε να το δούμε πάνω από 20 χρόνια, αυτό δεν σημαίνει πως η Yamaha δεν το παράγει
Στο άμεσο μέλλον η BMW θα χρησιμοποιήσει τόσο τον νέο boxer των 1300 κ.εκ. όσο και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων σε πολλά από τα μοντέλα της σειράς R
Η Κινέζικη εταιρεία προσθέτει ένα μοντέλο σε μία από τις εμπορικές κατηγορίες scooter

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.