22.07.2021
H Mob-Ion είναι μια γαλλική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015 και που ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση και τις μπαταρίες
Κείμενο: Μένιος Κατής
Πρόσφατα ανακοίνωσε ότι εξελίσσει το πρώτο scooter υδρογόνου σε συνεργασία με την Γαλλο-ελβετική εταιρεία STOR-H, το οποίο ονομάζεται AM1 και αναμένεται να βγει στην παραγωγή μέχρι τα μέσα του 2023.
Προ ημερών η νεοφυής εταιρεία παρουσίασε άλλο ένα μοντέλο, αμιγώς ηλεκτρικό, το οποίο -αναλόγως την έκδοση- υπόσχεται αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα. Το νέο scooter ονομάζεται TGT (σ.σ. προκύπτει από τις λέξεις Très Grands Trajets που σημαίνουν πολύ μακρινά ταξίδια), διαθέτει κλασσική εμφάνιση και διαφορετικό πλαίσιο σε σχέση με το πρωτότυπο AM1, ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει μεγαλύτερες μπαταρίες.
Όπως ανακοίνωσε η Mob-Ion, θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις, με δυο ηλεκτροκινητήρες διαφορετικής απόδοσης και δύο μπαταρίες διαφορετικού τύπου. Οι διαθέσιμοι κινητήρες θα έχουν ισχύ 3 kW (4 hp) και 6 kW (8 hp) και θα συνδυάζονται με μπαταρίες LFP (Lithium Iron Phosphate) 10 kWh ή NMC (Nickel/Manganese/Cobalt ) 16 kWh.
Σε ό,τι αφορά στα επίπεδα αυτονομίας, αυτά κυμαίνονται από 150 έως 400 χιλιόμετρα ανάλογα με τον συνδυασμό κινητήρα/μπαταρίας.
- Mε τον κινητήρα 6kW και την μπαταρία LFP 10 kWh η αυτονομία είναι στα 150 χλμ.
- Mε τον κινητήρα 3kW και την μπαταρία LFP 10 kWh η αυτονομία είναι στα 250 χλμ.
- Mε τον κινητήρα 6kW και την μπαταρία NMC 16 kWh η αυτονομία είναι στα 250 χλμ.
- Mε τον κινητήρα 3kW και την μπαταρία NMC 16 kWh η αυτονομία είναι στα 400 χλμ.
Η Mob-Ion, μάλιστα, διπλασίασε την εγγύηση για τις μεγαλύτερες μπαταρίες της από τέσσερα σε οχτώ χρόνια.
Το νέο scooter προσφέρεται με προηγμένο λογισμικό και σύστημα συνδεσιμότητας, ώστε ο οδηγός να μπορεί να ελέγχει διάφορες παραμέτρους της λειτουργίας του από το smart phone. Διαθέτει επίσης σύστημα εντοπισμού σε περίπτωση ατυχήματος, καθώς επίσης και ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Σημειώστε, επίσης, πως θα υπάρχει και έκδοση με χώρο για κιβώτιο στο πίσω μέρος, η οποία προορίζεται για εταιρείες διανομών (delivery).
Η κατασκευή και η συναρμολόγηση του TGT όπως και των μπαταριών θα γίνεται στο Guise στη βόρεια Γαλλία.
Η διάθεση του TGT θα ξεκινήσει στα τέλη του τρέχοντος έτους με τις τιμές του στην εγχώρια αγορά να διαμορφώνονται σε υψηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, οι εκδόσεις με την μπαταρία LFP θα ξεκινούν από τα 5.800 ευρώ, ενώ η κορυφαία έκδοση με τη μπαταρία NMC και την αυτονομία των 400 χιλιομέτρων θα κοστίζει 9.800 ευρώ.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.