Dayna: Ηλεκτρική off-road διάσωσης με εξαρτήματα από 3D εκτυπωτές
Κατασκευάστηκε από φοιτητές
26.03.2021
Tη λένε Dayna και αποτελεί πόνημα 11 Ισπανών φοιτητών του πανεπιστημίου μηχανικών και σχεδιαστών της Βαρκελώνης που οραματίστηκαν και κατασκεύασαν μια μοτοσυκλέτα enduro για δύσκολες αποστολές διάσωσης
Κείμενο: Μένιος Κατής
Τα χαρακτηριστικά που την κάνουν ξεχωριστή είναι δύο: πρώτον, είναι πλήρως ηλεκτρική και δεύτερον αποτελείται από 19 εξαρτήματα τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν κατασκευαστεί με την τεχνολογία FFF (κατασκευή συντηγμένων νημάτων ή μοντελοποίηση απόθεσης) σε τρισδιάστατους εκτυπωτές της ισπανικής εταιρείας BCN3D.
Η καινοτόμα αυτή μοτοσυκλέτα θα λάβει μέρος στο διαγωνισμό «Barcelona Smartmoto Challenge» που ζητά από 20 φοιτητικές ομάδες μηχανικών από όλο τον κόσμο να δημιουργήσουν έξυπνες λύσεις για χρήση εκτός δρόμου οι οποίες θα είναι πλήρως λειτουργικές και εφαρμόσιμες σε μοντέλα παραγωγής. Άλλωστε στόχος της ομάδας είναι κάποια στιγμή η Dayna να μπει σε παραγωγή. Έτσι λοιπόν οι φοιτητές της ομάδας Elisava Racing Team δημιούργησαν την Dayna που εκτός όλων των άλλων είναι εξοπλισμένη με έξυπνα συστήματα συνδεσιμότητας που βασίζονται στο IoT (Internet of Things).
Διαθέτει GPS, Bluetοoth, καθώς επίσης και αισθητήρες τυφλού σημείου και εγγύτητας (proximity). Με αυτές τις τεχνολογίες, η Dayna θα έχει τη δυνατότητα να ενσωματώνει πληροφορίες από συστήματα εντοπισμού (GPS) και να τα συνδυάζει με τα δεδομένα που λαμβάνει από τις εφαρμογές των δρομέων, αναλύοντας τις κινήσεις τους. Έτσι θα μπορεί να προβλέψει ατυχήματα ή καταστάσεις στις οποίες ο δρομέας μπορεί να χρειαστεί βοήθεια πριν καν ο ίδιος τη ζητήσει!
«Το δίτροχο όχημα προσφέρει πιο ευέλικτη πρόσβαση για ομάδες διάσωσης στην περιοχή που βρίσκεται ο τραυματίας, ώστε να παράσχουν τις πρώτες βοήθειες και να αποφασίσουν γρήγορα εάν χρειάζεται η διακομιδή του τραυματία με άλλο μέσο», αναφέρει χαρακτηριστικά η Elisava Racing Team.
Πολλά από τα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας τυπώθηκαν με θερμοπλαστικό και στη συνέχεια ενισχύθηκαν με ίνες γυαλιού. Τα εξαρτήματα που έρχονται σε επαφή με τη μπαταρία και τον ηλεκτρικό κινητήρα, τυπώθηκαν με συμπολυμερές ακρυλονιτριλίου-βουταδιενίου-στυρενίου (ABS). Πρόκειται για ένα άμορφο πολυμερές που διακρίνεται για την αντοχή του σε κρούση και την ανθεκτικότητά του.
Σύμφωνα με την ομάδα, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 8 kW (10.7 hp) και 130 Nm ροπής στον τροχό, ενώ η μπαταρία με μια πλήρη φόρτιση προσφέρει αυτονομία που ανέρχεται στα 80 χιλιόμετρα.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.