Νεα Μοντελα

Triumph TE-1 project: Το ηλεκτρικό super naked με 176 hp και 193 χιλιόμετρα αυτονομία (Video)

Πολύ περισσότερα από ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο


24.03.2021

Τον Μαϊο του 2019 η Triumph ανακοίνωσε το project TE-1 - μια αμιγώς ηλεκτρική σπορ μοτοσυκλέτα η οποία θα αναπτυχθεί σε συνεργασία με κορυφαίες βρετανικές εταιρείες τεχνολογίας

Κείμενο: Μένιος Κατής

Δυο χρόνια μετά, η Triumph επιστρέφει δίνοντας στη δημοσιότητα τεχνικές λεπτομέρειες για το project όπως επίσης και κάποια renders μέσα από τα οποία παίρνουμε μια πρώτη γεύση για το πως θα είναι η μοτοσυκλέτα. Πρόκειται για μια γυμνή σπορ μοτοσυκλέτα που θυμίζει αρκετά την Speed Triple.

Το project TE-1 αποτελεί προϊόν της σύμπραξης των Triumph, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain και του πανεπιστημίου του Warwick, ενώ χρηματοοδοτείται από από το Office for Zero Emission Vehicles (OZEV) - την ειδική ομάδα που έχει συσταθεί από την βρετανική Κυβέρνηση για την σταδιακή μετάβαση στα οχήματα μηδενικών ρύπων.

Triumph TE 1 3

Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό το TE-1 είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο.

Σύμφωνα με τις νέες ανακοινώσεις που έκανε η Triumph σχετικά με το project, η TE-1 θα ζυγίζει 220 κιλά, θα έχει μέγιστη ισχύς 177 hp και θα μπορεί με μια πλήρη φόρτιση να πραγματοποιεί περίπου 193 χιλιόμετρα. Η μπαταρία είναι 15kWh και μπορεί με μόλις 20 λεπτά φόρτισης να φτάσει από το μηδέν στο 80%. Παράλληλα, υπόσχεται την ίδια απόδοση είτε είναι πλήρως φορτισμένη είτε έχει πέσει το επίπεδο φόρτισής της και αυτό συμβαίνει, όπως λένε οι άνθρωποι της Triumph, χάρη στην καλή διαχείριση της θερμότητας που επιτυγχάνεται μέσω του συστήματος ελέγχου που έχουν αναπτύξει οι μηχανικοί της Williams Advanced Engineering.

Η Integral Powertrain, μια εταιρεία που έχει κατασκευάσει κινητήρες και inverters για το πρωτότυπο VW I.D R, βρίσκεται πίσω από τον ηλεκτροκινητήρα και τον αντιστροφέα (inverter) της TE-1. Η εταιρεία αναφέρει ότι το βάρος του συνόλου δεν ξεπερνά τα 10 κιλά!

«Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε αρκετά ελεύθερα, αλλά γρήγορα έγινε ξεκάθαρο ότι ο κινητήρας θα πρέπει να είναι πολύ μικρός ώστε να μεγιστοποιήσει τον διαθέσιμο χώρο για τη μπαταρία μέσα στο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο CTO της Integral, Andrew Cross. «Σημείο κλειδί για εμάς ήταν να 'πακετάρουμε' τον κινητήρα μαζί με τον αντιστροφέα. Το άλλο σημείο κλειδί ήταν να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση με τον κινητήρα μας να επιτυγχάνει 97% και τον αντιστροφέα να πλησιάζει το 99%», πρόσθεσε.

Triumph TE 1 6

Πόσο σημαντικό είναι το project για την Triumph;

Σύμφωνα με τον CEO της Triumph, Nick Bloor «η TE-1 αποτελεί ένα από τα θεμέλια για την μελλοντική ηλεκτρική μας στρατηγική». Το τι ακριβώς επιδιώκει η βρετανική μάρκα με το συγκεκριμένο project και το το περιγράφει ο Chief Product Officer, Steve Sargent.
«Αυτό που θέλαμε να κάνουμε ήταν να διερευνήσουμε πως θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που θα πείσει κάποιον να λάβει υπόψη του μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα ή ακόμα και να τον απομακρύνει από μια μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», λέει.

Όσο για το πότε θα έρθει στην παραγωγή; «Για να το κάνουμε αυτό πρέπει να κατανοήσουμε τους πελάτες, πως χρησιμοποιούν τις μοτοσυκλέτες τους και τι θέλουν από αυτές. Η πρόκληση είναι ότι το κοινό θέλει κάτι που του προσφέρει την απόδοση μοτοσυκλέτας με θερμικό κινητήρα, χωρίς όμως να πληρώσει ένα τεράστιο αντίτιμο. Για εμάς, πρέπει να να είναι σε ένα σημείο τιμής που πολλοί άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν. Μπορεί το κόστος των μπαταριών να μειώνεται, ωστόσο εξακολουθούν να είναι ακριβές. Έτσι η μοτοσυκλέτα θα έρθει στην αγορά όταν θα μπορούμε να την διαθέσουμε σε μια τιμή που οι άνθρωποι θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Steve Sargent.

Σύντομα θα αποκαλυφθεί και το πρωτότυπο

Το project TE-1 έχει περάσει πλέον στη δεύτερη φάση και απ' ότι φαίνεται δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε κάποια χρόνια μέχρι να μπει στην τρίτη που είναι η παρουσίαση του πρωτότυπου μοντέλου. Οι άνθρωποι της Triumph τόνισαν πως έχουν ήδη έτοιμο ένα με το οποίο διεξάγουν δοκιμές και πως τα αποκαλυπτήρια του πρώτου πρωτότυπου θα γίνει τον ερχόμενο Οκτώβρη.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Το πλαίσιο αλλάζει, η εργονομία είναι διαφορετική, ο μονοκύλινδρος των 450 κ.εκ. βελτιώνεται. Το 450 Rally Replica 2025 είναι μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα ικανή να τα βγάλει πέρα με τα πιο απαιτητικά εδάφη
Ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο θα παρουσιάσει η ινδική εταιρεία σε λίγες ημέρες. Το μεγαλύτερο Pulsar της ιστορίας θα έχει κινητήρα 400 κ.εκ.
Το LTR 125 είναι το τέταρτο μέλος των scooter της QJ
Μετά από σχεδόν τρία χρόνια ήρθε η ώρα για την έκδοση παραγωγής του κινέζικου supersport

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.