Aprilia SX & RX 125 2021: Με νέο κινητήρα Euro5 και ανανεωμένη εμφάνιση
Το όνειρο των πιτσιρικάδων
05.03.2021
Ανέκαθεν η Aprilia πρόσφερε ποιοτικές επιλογές για τους πιτσιρικάδες και τους νέους αναβάτες, τόσο σε εκδόσεις street όσο και σε off-road, ειδικά στα 90s που οι μικρού κυνισμού μοτοσυκέτες με 2χρονους κινητήρες βρίσκονταν στα φόρτε τους
Κείμενο: Μένιος Κατής
Σήμερα, οι 2χρονοι κινητήρες τείνουν να εξαφανιστούν, παραχορώντας τη θέση τους στους πιο «καθαρούς» 4χρονους. Ακόμα κι έτσι πάντως υπάρχουν μοντέλα που ξεχωρίζουν τόσο σε εμφάνιση όσο και σε επιδόσεις. Το εργοστάσιο του Noale παρουσίασε τις ανανεωμένες εκδόσεις των SX και RX 125, τα οποία έρχονται με ανανεωμένη εμφάνιση και νέο κινητήρα, προσαρμοσμένο στις νόρμες Euro5. Τα βασικά χαρακτηριστικά των δύο entry-level μοτοσυκλετών είναι ίδια, με τη βασική τους διαφορά να έγκειται στο χαρακτήρα τους: το SX είναι suprmotard, το RX εντουράκι.
Η σημαντικότερη αλλαγή που συναντάμε στα δύο μοντέλα αφορά στον κινητήρα που πληροί τις προδιαγραφές Euro5. Ο νέος μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας 124.2 κ. εκ. διαθέτει νέα κεφαλή, επανασχεδιασμένο θάλαμο καύσης, νέο σύστημα εισαγωγής, νέο σύστημα εξάτμισης, καθώς και νέο μπουζί ιριδίου. Νέο είναι επίσης και το σύστημα διαχείρισης της Marelli (MIUG4 ECU).
Σύμφωνα με την Aprilia, οι αλλαγές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της καμπύλης ροπής, την απόδοση της μέγιστης ισχύος σε χαμηλότερες στροφές και την βελτίωση της κατανάλωσης (2.6 λίστα / 100 χλμ στον κύκλο WMTC ανακοινώνει η εταιρεία) . Σε απόλυτες τιμές, το νέο μοτέρ αποδίδει 15 hp @ 10.000 σ.α.λ. και 11.2 Nm @ 8.000 σ.α.λ.
Και τα δύο μοντέλα έρχονται με ανθεκτικό χαλύβδινο πλαίσιο διπλού σωλήνα και συνδυάζονται με αντεστραμμένο πιρούνι 41 mm με διαδρομή 240 mm και μονό αμορτισέρ πίσω με διαρομή 210 mm.
Το SX εφοδιάζεται με ακτινωτούς τροχούς 17 ιντσών (100/80 μπροστά & 130/70 πίσω), ενώ την επιβράδυνση αναλαμβάνουν ένας δίσκος 300 mm μπροστά με διπίστονη δαγκάνα και έναν δίσκο 220 mm πίσω. Για ακόμα μεγαλύτερο επίπεδο ασφάλειας, το σύστημα πέδησης διαθέσει ABS της Bosch.
Από την άλλη, το RX έρχεται επίσης με ακτινωτούς τροχούς: 21 ιντσών μπροστά (90/90) και 18 ιντσών πίσω (120/80). Και σε αυτήν την περίπτωση το σύστημα πέδησης, το οποίο αποτελείται από δίσκο 260 mm μπροστά που συνδυάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων και δίσκο 220 mm πίσω, εφοδιάζεται με ABS της Bosch.
Από αισθητικής άποψης, το πλαίσιο, ο κινητήρας, το ψαλίδι, οι τροχοί και το τιμόνι των δύο μοντέλων είναι μαύρου χρώματος, ενώ αλλαγές έχει υποστεί και το ρεζερβουάρ που διαθέτει νέο προφίλ. Και τα δύο διαθέτουν ευανάγνωστο ψηφιακό πάνελ οργάνων που προσφέρει διάφορες πληροφορίες στον αναβάτη.
Το RX 125 διατίθεται σε δύο χρωματικές εκδοχές: την Silver Speedway και την νέα Rally Tribute και το SX 125 στις εκδοχές: Rally Tribute και Red Raceway.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.