05.11.2020
Από τον περασμένο Ιούνιο, όταν έγινε γνωστό πως η Yamaha εξελίσσει κινητήρες με υπερτροφοδότηση, αλλά τώρα ποια υπάρχουν πολλές περισσότερες πληροφορίες
Οι οποίες οφείλονται σε διαρροή διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, τα οποία υπέβαλε η εταιρεία της Iwata στα οποία παρουσιάζεται λεπτομερώς μια μοτοσυκλέτα, που στις φωτογραφίες μοιάζει με MΤ-09.
Το πρωτότυπο τροφοδοτείται από τον τρικύλινδρο κινητήρα των 847 κ.εκ. αλλά με αρκετές αλλαγές. Ο κινητήρας του MT-09 2020 είχε διάμετρο 78 mm και διαδρομή 59,1 mm, ωστόσο το υπερτροφοδοτούμενο πρωτότυπο εμφανίζεται με μικρότερη διαδρομή (73 mm) και μεγαλύτερη διαδρομή (67,5 mm). Αυτό έγινε για να είναι αποδοτικότερο στις χαμηλές στροφές και η «ουσία» να βρίσκεται μέχρι την μεσαία περιοχή στροφών και όχι τόσο «ψηλά». Το turbo δίνει μέγιστη ισχύ 180 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και ροπή 18 kgm, με το 90% αυτής να είναι διαθέσιμη στις 3.000 σ.α.λ.
Το turbo όμως δεν είναι το μόνο καινοτόμο στοιχείο στον κινητήρα. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει επίσης μεταβλητό σύστημα χρονισμού βαλβίδων (εισαγωγής και εξαγωγής) και άμεσο ψεκασμό καυσίμου.
Σύμφωνα με την Yamaha χάρη σε αυτές τις τεχνολογίες η παραγωγή ρύπων είναι περίπου 30% χαμηλότερη από τους συμβατικούς κινητήρες, ενώ οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, υδρογονανθράκων και σωματιδίων, βρίσκονται κάτω από το μισό των εκπομπών που προβλέπονται από τις προδιαγραφές Euro5 και είναι συμβατές με τις Euro6!
Η μοτοσυκλέτα δείχνει να χρησιμοποιεί το πλαίσιο, το ψαλίδι, τους τροχούς, τα φρένα το ρεζερβουάρ και τη σέλα του MT-10. Με 60% περισσότερη ροπή και 12,5% μεγαλύτερη ισχύ το πρωτότυπο υπόσχεται πολύ καλύτερες επιδόσεις αν και εμφανίζεται κατά 20 κιλά βαρύτερο, με την ζυγαριά να σταματάει στα 230 κιλά.
Άγνωστο το πότε θα βγει στην παραγωγή μια μοτοσυκλέτα με αυτήν την τεχνολογία, πάντως ένα MT-Turbo είναι σχεδόν σίγουρο πως θα παρουσιαστεί τα επόμενα χρόνια.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.