Honda Forza 750 2021: Παρουσιάστηκε ο «αντίπαλος» του TMAX (Video)
Με δικύλινδρο κινητήρα 745 κ.εκ. και DCT
14.10.2020
Η ιαπωνική εταιρεία συνεχίζει να έχει το μεγαλύτερο scooter παραγωγής στην γκάμα της
Στο νέο maxi scooter της ιαπωνικής εταιρείας χρησιμοποιείται ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας χρησιμοποιείται και στο XADV, εξοπλισμένο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT και ισχύ 58,6 ίππων. Το ηλεκτρονικό γκάζι Throttle by Wire παρέχει 4 τρόπους οδήγησης και 3 επίπεδα ελέγχου πρόσφυση HSTC (Honda Selectable Torque Control). Το πλαίσιο αποτελείται από χαλύβδινους σωλήνες, το πιρούνι είναι ανεστραμμένο, το ψαλίδι αλουμινένιο και η πίσω ανάρτηση Pro-Link. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών μπροστά και 15 πίσω. Τα δύο μπροστινά δισκόφρενα μεγάλης διαμέτρου συνδυάζονται με ακτινινικά τοποθετημένες δαγκάνες και φυσικά υποβοηθούνται από ABS.
Ο χώρος κάτω από την σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face κράνος και διαθέτει θύρα φόρτισης USB. Η εκκίνηση γίνεται χωρίς κλειδί. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι LED και τα όργανα αποτελούνται από οθόνη TFT. Διαθέτει συνδεσιμότητα με smartphone μέσω του νέου συστήματος Honda Smartphone Voice Control που περνάει από τα αυτοκίνητα στα δίκυκλα της εταιρείας. Θα διατίθεται και σε έκδοση με μειωμένη ισχύ για κατόχους άδειας οδήγησης A2.
Το νέο Honda Forza 750 τροφοδοτείται από δικύλινδρο οχταβάλβιδο κινητήρα 745 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς του είναι 58,6 ίπποι στις 6.750 σ.α.λ. και η ροπή του 6,8 kgm στις 4.750 σ.α.λ. Ο κόφτης μπαίνει στις 7.000 σ.α.λ. Για την εξουδετέρωσητων κραδασμών έχουν χρησιμοποιηθεί δύο αντικραδασμικού άξονες.
Τα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης είναι τρία:
STANDARD: Προσφέρει ομαλή απόδοση ισχύος (P2) και «ρυθμίζει» το φρένο κινητήρα και το traction control στο δεύτερο επίπεδο (EB2, T2)
SPORT: Εξασφαλίζει μέγιστη απόδοση ισχύος (P1), πιο έντονο φρένο κινητήρα (EB3) με την μικρότερη παρέμβαση από το Honda Selectable Torque Control (Τ1)
RAIN: Ακόμη πιο ομαλή απόδοση ισχύος (P1) με μειωμένο φρένο κινητήρα (EB1) και την μέγιστη παρέμβαση από το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (T3)
Υπάρχει και η λειτουργία USER στην οποία ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει χωρίς περιορισμούς το επίπεδο παροχής ισχύος, την ένταση φρένου κινητήρα και την παρέμβαση του ελέγχου πρόσφυσης HSTC, συμπεριλαμβανομένης και της απενεργοποίησης του. Το HSTC μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα και μόνο στη λειτουργία USER μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Η Honda ισχυρίζεται πως το Forza καλύπτει 50 μέτρα από στάση σε 3,9 δευτ., ενώ με σταθερή ταχύτητα 60 χλμ/ώρα λειτουργεί με μόλις 2.500 σ.α.λ. Με ένα λίτρο καυσίμου το scooter διανύει 27,8 χλμ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 13,2 λίτρα και η μέγιστη αυτονομία είναι περίπου 370 χλμ.
Τι είναι το DCT;
Το DCT είναι ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το σύστημα αποτελείται από ένα ζεύγος ανεξάρτητων σετ συμπλεκτών τοποθετημένων σε μία μονάδα. Ο κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα και είναι συνδεδεμένος με διαφορετικά σετ σχέσεων. Ο ένας συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και ελέγχει τη μετάδοση για τις σχέσεις 1, 3 και 5, ενώ ο άλλος αντίστοιχα τη 2η, 4η και 6η σχέση. Αυτό σημαίνει ότι η «επόμενη» σχέση είναι ήδη «κομπλαρισμένη», και απλά με την αλλαγή «αναλαμβάνει» ο ανάλογος συμπλέκτης.
Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται είτε στο Μηχανικό πρόγραμμα από τον αναβάτη χρησιμοποιώντας τους διακόπτες τύπου ‘paddle-shift’ αριστερά στο τιμόνι, ή στο Αυτόματο πρόγραμμα, σύμφωνα με χαρτογράφηση που λαμβάνει υπόψη ενημερωμένες παραμέτρους, όπως ταχύτητα οχήματος, στροφές κινητήρα και γωνία ανοίγματος γκαζιού. Σε κάθε περίπτωση, καταργούνται η μανέτα συμπλέκτη και το λεβιέ ταχυτήτων στο πόδι. Κατά τη διάρκεια μιας αλλαγής, καθώς αποσυνδέεται ένας συμπλέκτης, ο άλλος εμπλέκει την επιθυμητή σχέση, διασφαλίζοντας μία συνεχή, ταχύτατη και ομαλή διαδικασία, χωρίς να διακόπτεται η μετάδοση ισχύος στον πίσω τροχό.
Πέρα από τα φυσικά πλεονεκτήματα στη σπορ οδήγηση, το DCT επιτρέπει επίσης στον αναβάτη να εστιάζει περισσότερο στη γραμμή οδήγησης, στα σημεία φρεναρίσματος, στις στροφές και την επιτάχυνση.
Το πλαίσιo του νέου Forza 750 είναι σωληνοείδες, χαλύβδινο τύπου διαμάντι, το οποίο επέτρεψε στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα να χωράει ένα κράνος full face. H γωνία κάστερ είναι 27 μοίρες και το ίχνος 104 χλστ., με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 1.580 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος είναι 135 χλστ και το βάρος του 235 κιλά.
Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Showa και αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι τύπου SFF (Separate Fork Function) BP (Big Piston). Το αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης και συνδέεται με το αλουμινένιο ψαλίδι μέσω μοχλικού στύστημα Pro-Link.
Οι ζάντες είναι αλουμινένιες με διάσταση 17 και 15 ίντσες μπροστά και πίσω. Τα χαμηλού προφίλ ελαστικά έχουν διαστάσεις 120/70 και 160/60. Το σύστημα πέδησης μπροστά χρησιμοποιεί τετραέμβολες δαγκάνες ακτινικής διάταξης που συνδυάζονται με πλευστούς δίσκους 310 χλστ. Πίσω υπάρχει ένας ακόμη δίσκος 240 χλστ. με μονοέμβολη δαγκάνα.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.