Νεα Μοντελα

Η Yamaha ετοιμάζει κινητήρες turbo

Μπορεί να δούμε το πρώτο μοντέλο στα τέλη του 2020


15.06.2020

H ιαπωνική εταιρεία εξελίσσει κινητήρες με υπερτροφοδότηση που θα χρησιμοποιηθούν σε νέα μοντέλα

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Yamaha θα χρησιμοποιήσει τέτοιου είδους τεχνολογία. Όπως είχατε διαβάσει στο αφιέρωμα για τις turbo μοτοσυκλέτες, το 1982 είχε παρουσιάσει το XJ 650 Turbo. Ήταν ένα τετρακύλινδρο sport touring που απέδιδε 90 ίππους και 8,3 kgm ροπή. 

Ερχόμαστε στο σήμερα. Οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων “πνίγουν” τους κινητήρες, οπότε οι κατασκευαστές σχεδιάζουν μικρούς σε κυβισμό και με λιγότερους κυλίνδρους για να περιορίσουν τους ρύπους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρήκαν λύση στο turbo και έτσι βλέπουμε από λίγα κυβικά να παράγονται πολλά άλογα. Είναι το λεγόμενο downsizing, που ίσως αποτελέσει την λύση και για τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών.

yamaha turbo bike 4

Την τελευταία δεκαετία έχουμε δει αρκετά σχέδια με σύστημα υπερτροφοδότησης, αλλά μόνο ένας κατασκευαστής έχει τολμήσει να βγάλει αρκετά μοντέλα στην παραγωγή. Kawasaki Η2, Η2R, H2 SX, ZH2. Το εργοστάσιο του Akashi διαθέτει στην γκάμα του πανίσχυρες μοτοσυκλέτες που εξάπτουν την φαντασία.

Η Suzuki ήταν η πρώτη που σχεδίασε ένα concept bike με κινητήρα με τεχνολογία turbo. Παρ’ ότι το Recursion έχει ανανεωθεί από την πρώτη φορά που το είδαμε δεν έχει φτάσει ακόμη στην παραγωγή. Αυτό επιβεβαιώνει πως πολλά πρωτότυπα παραμένουν στα χαρτιά και δεν θα κυλίσουν ποτέ τις ρόδες τους στην άσφαλτο.

yamaha turbo bike 2

Η Yamaha πριν τρία χρόνια κατοχύρωσε πατέντες που έδειχναν ένα MT-09 με κινητήρα με υπερτροφοδότηση. Ήταν όμως δικύλινδρος και όχι τρικύλινδρος, απόδειξη πως σε πολλές περιπτώσεις δεν παίζει ρόλο σε ποιες μοτοσυκλέτες αποκαλύπτονται τα σχέδια των εταιρειών. Ο τρικύλινδρος των 847 κ.εκ., με έναν κύλινδρο λιγότερο θα μπορούσε να διέθετε 560 κ.εκ. και με το σύστημα υπερτροδοδότησης να είχε ισχύ ίδια με του MT-09. Θα ήταν μικρότερο ελαφρύτερο και ο μειωμένος κυβισμός θα βοηθούσε στην συμμόρφωση με τους πιο αυστηρούς κανονισμούς ρύπων.

Επιπλέον η ίδια τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στο τετρακύλινδρο ΜΤ-10, το οποίο από τους 155 ίππους που διαθέτει τώρα να έφτανε τους 200, για να μπορεί να ανταγωνιστεί το ZH2.

yamaha turbo bike 3

Ο κορονοϊός όμως ίσως να έχει ανατρέψει τα σχέδια όλων των εταιρειών. Είναι άγνωστο αν θα ισχύσουν τελικά οι προδιαγραφές Euro5 από τις αρχές του 2021, αφού πολλά μοντέλα Euro4 θα παραμείνουν απούλητα έως το τέλος του 2020. Ήδη οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ζητήσει παράταση έως και 12 μήνες για την εφαρμογή των Euro5, κάτι που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα γίνει. Ίσως όμως η Yamaha να παρουσιάσει έστω ένα μοντέλο με υπερτροφοδότηση προς τα τέλη του 2020, σηματοδοτώντας μια ολόκληρη νέα γενιά μοτοσυκλετών.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μιλάμε για ένα από τα τέσσερα πρωτότυπα που λέγεται ότι εξέλιξε η ιαπωνική εταιρεία πριν από την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1969
Όλο και περισσότερες πληροφορίες έρχονται στην δημοσιότητα οι οποίες αναφέρουν πως μιας τετρακύλινδρη Honda 400 κ.εκ., θα είναι διαθέσισμη με το σύστημα E-Clutch
Το τμήμα Unica της ιταλικής μάρκας δίνει την ευκαιρία σε όποιον το επιθυμεί να κατασκευάσει την δική του μοναδική μοτοσυκλέτα
Η Motor China, όπως ονομάζεται, θα διεξαχθεί από τις 17 έως τις 20 Μαΐου στο China International Exhibition Center (Shunyi Hall). Σύμφωνα με δημοσιεύματα πολλές κινεζικές εταιρείες είναι έτοιμες να παρουσιάσουν νέα μοντέλα, ωστόσο υπάρχουν και ηχηρές απουσίες

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.