Τι κάνουν οι κατασκευαστές για να σταματήσουν τις κλοπές;
BMW και Yamaha εξελίσσουν νέα συστήματα
17.02.2020
Αποτελεί τον εφιάλτη όσων έχουν μοτοσυκλέτα, scooter, “παπί”. Ένα όχημα ελαφρύ, χωρίς πόρτες και παράθυρα είναι πολύ εύκολο να κλαπεί ακόμη και σηκωτό
Οι κλειδαριές στο λαιμό του τιμονιού σπάνε με μια κλωτσιά και τα immobilizer παρακάμπτονται εύκολα πλέον. Τι κάνουν οι εταιρείες λοιπόν για να μείνει στα χέρια του ανθρώπου που τους έχει δώσει λεφτά για να αγοράσει την μοτοσυκλέτα των ονείρων του ή ένα όχημα που του έλυνε το καθημερινό πρόβλημα μετακίνησης;
Η BMW ανέπτυξε σύστημα κλειδώματος του άξονα κίνησης για να μην είναι δυνατόν η μοτοσυκλέτα να μετακινηθεί. Όπως γίνεται όταν έχουμε σχέση στο κιβώτιο. Αντίστοιχο σύστημα εξελίσσει και για τις μοτοσυκλέτες με αλυσίδα. Ο μηχανισμός έχει εξελιχθεί στο R18 και βρίσκεται εκτός του κιβωτίου. Στην περίπτωση των μοντέλων με μετάδοση με αλυσίδα, ο μηχανισμός θα βρίσκεται εντός του κιβωτίου. Το συστήματα θα ενεργοποιούνται όταν η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας ξεπεράσει τα 4 χλμ/ώρα.
Η Yamaha από την άλλη εφάρμοσε στο νέο TMAX κεντρικό σταντ το οποίο κλειδώνει. Έτσι οι επίδοξοι κλέφτες είναι πολύ δύσκολο να το σπρώξουν και να το εξαφανίσουν.
Πριν λίγο καιρό Ο σύνδεσμος βιομηχανιών μοτοσυκλετών (Motorcycle Industry Association) θέσπισε σύστημα αξιολόγησης για τα μέλη της που διαθέτουν στα μοντέλα του εργοστασιακά αντικλεπτικά συστήματα. Κανένα από τα 10 μέλη του συνδέσμου δεν διαθέτει στην αγορά μοντέλο που να βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια. Μόνο η σειρά μοτοσυκλετών της Harley-Davidson και πολύ λίγα ακόμη μοντέλα διάφορων κατασκευαστών βαθμολογήθηκαν με 4 αστέρια.
Η αξιολόγηση της MCIA περιλαμβάνει τις ακόλουθες λειτουργίες:
- Κεντρική κλειδαριά που πληροί τις προδιαγραφές UNECE 62
- Immobilizer
- Συναγερμό
- Σύστημα σήμανσης οχήματος (vehicle marking system)
- Σύστημα παρακολούθησης οχήματος (tracking system) με συνδρομή
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.