Euro5: Όλες οι λεπτομέρειες για τις νέες προδιαγραφές ρύπων

Σε ισχύ από 1/1/2020


30.01.2020

Μας ζητήσετε ένα άρθρο με τις βασικές αρχές των προδιαγραφών, οπότε τις βρήκαμε από την ACEM (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών) και σας τις παραθέτουμε

Όπως διαβάσατε στο ρεπορτάζ που δημοσιεύσαμε στα τέλη του 2019, η ισχύουσα νομοθεσία για τις εκπομπές καυσαερίων των δικύκλων αλλάζει. Οι Euro5 τέθηκαν σε εφαρμογή από 1/1/2020, όμως μέχρι τέλος του έτους που διανύουμε θα μπορούν να πωλούνται χωρίς κανέναν περιορισμό τα μοντέλα Euro4.

Με τις προδιαγραφές Euro 5, η μείωση των ρυπογόνων εκπομπών κάνει ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός, ακόμα και αν είναι σε μικρότερη κλίμακα από τη μετάβαση από τις Euro 3 στις Euro 4

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές Euro 5, οι εκπομπές καυσαερίων δεν μπορούν να υπερβούν τα 1 mg / km μονοξειδίου του άνθρακα (CO), 100 mg / km συνολικών υδρογονανθράκων (THC), 68 mg / km υδρογονανθράκων εκτός μεθανίου (NMHC) 60 mg / km οξειδίων του αζώτου (NOx) και 4,5 mg / km σωματιδίων (PM). Τα παραπάνω είναι ισοδύναμα όρια με τα μέγιστα όρια που προβλέπονται για την έγκριση τύπου Euro 6 για τα αυτοκίνητα.

Από την θέσπιση των προδιαγραφών Euro 1 για τις μοτοσικλέτες και τα μοτοποδήλατα (τέθηκαν σε ισχύ το 1999) οι συνδυασμένες εκπομπές υδρογονανθράκων (HC) και οξειδίων του αζώτου (NOx) μειώθηκαν κατά 96,6%, ενώ οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) μειώθηκαν κατά 92,3%.

Τα οχήματα που πληρούν τις Euro 5 προδιαγραφές έχουν τη διατύπωση στο έγγραφά τους: " Συμμορφώνονται με τον κανονισμό 134/2014 / ΕΕ ".

Τι θα συμβεί με τις παλιότερες μοτοσυκλέτες;

Είναι ακόμα δυνατή η χρήση παλαιών μοτοσυκλετών, ωστόσο σε ορισμένες πόλεις τα δίχρονο Euro 0 δεν μπορούν ήδη να κυκλοφορήσουν και το ίδιο ισχύει - σε ορισμένες περιόδους του έτους, συνήθως το χειμώνα - και για το "δίχρονα" Euro 1.
Η τάση είναι να υπάρξουν αυστηρότεροι περιορισμοί για τα οχήματα με παλιά έγκριση τύπου, συμπεριλαμβανομένων των τετράχρονων κινητήρων, και αυτό πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη κατά την αγορά μεταχειρισμένου οχήματος. Ειδικά αν ταξιδεύετε σε πόλεις ή περιοχές του εξωτερικού που απαγορεύουν την κυκλοφορία τους λόγω ρύπανσης.

Πηγή δεδομένων ACEM

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η πολυαναμενόμενη adventure, που είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον στην EICMA 2022, παρουσιάστηκε στην τελική της μορφή στη φετινή έκθεση και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά το 2025
Η Cyclone Motor ανακοίνωσε τον περασμένο Ιούλιο την έναρξη της εμπορικής της δραστηριότητας στην Ισπανία και την Πορτογαλία και στην EICMA παρουσίασε τέσσερα νέα μοντέλα
Η Fantic παρουσίασε τα supersport Imola 125 και Imola 500, σηματοδοτώντας την επίσημη είσοδό τους στην παραγωγή μετά την περσινή τους εμφάνιση ως πρωτότυπα
Έγχρωμα ψηφιακά όργανα, φώτα full LED και νέος σχεδιασμός. Αυτά είναι τα ανανεωμένα motard και enduro της εταιρείας Noale

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.