19.12.2019
Κινέζικες μοτοσυκλέτες με βρετανικούς κινητήρες. Ναι καλά διαβάσετε. Πριν τους δούμε στα Atlas Ranger και Atlas Nomad, εξοπλίζουν τα Zongshen RX6 και RK6
Πριν μερικά χρόνια ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα προκαλούσε γέλια μέχρι δακρύων, όμως το 2017 η Norton υπέγραψε σύμφωνο συνεργασίας με την Zongshen. Το deal επέτρεπε στην κινεζική εταιρεία να κατασκευάσει τον δικύλινδρο κινητήρα των 650 κ.εκ. που εξελίχθηκε από την βρετανική φίρμα. Στην ουσία ήταν πρόκειται για τον “μισό” 1200άρι V4 που χρησιμοποιήθηκε από τη Norton στα superbike V4SS και V4RR.
Οι Κινέζοι στην πραγματικότητα πλήρωσαν πολλές χιλιάδες βρετανικές λίρες ώστε να πάρουν τα δικαιώματα και να κατασκευάζουν τους εν λόγω κινητήρες στην χώρα τους. Την ίδια στιγμή αυτοί που θα χρησιμοποιούνται στα μοντέλα της Norton θα φτιάχνονταi στην Μ. Βρετανία.
Τα πρώτα μοντέλα είναι τα RX6 και RK6. Ένα adventure και ένα tourer με ισχύ 72,4 ίππων και 6,3 kgm ροπής. Στα μοντέλα της Norton έχει ανακοινωθεί πως θα παράγουν 85. Όπως ενημερώνει η Zongshen στην εξέλιξη των μοντέλων συμμετείχαν Βρετανοί, Ιταλοί και Κινέζοι μηχανικοί.
Οι Βρετανοί δημοσιογράφοι εν τω μεταξύ θεωρούν πολύ πιθανό η Norton άμεσα να παρουσιάσει και ένα μοντέλο μικρού κυβισμού που θα βασίζεται στον δικύλινδρο 380 κ.εκ. σε σειρά κινητήρα της Zongshen. Οι Κινέζοι ήδη έχουν παρουσιάσει το Cyclone RE3, ένα ρετρό roadster, με τον συγκεκριμένο.
Έτσι “δίπλα” στα “μικρά” της Harley-Davidson και της MV Agusta είναι πολύ πιθανό να δούνε και ένα Norton.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.