16.12.2019
Από τον Ιανουάριο του επόμενου έτους η ισχύουσα νομοθεσία για τις εκπομπές καυσαερίων των δικύκλων αλλάζει
Οι προδιαγραφές Euro1 τέθηκαν σε ισχύ στις 17 Ιουνίου 1999, ενώ οι Euro2 την 1η Απριλίου 2004 και οι Euro3 την 1η Ιανουαρίου του 2006. Το 2013 η Ευρωπαϊκή Ένωση αναθεώρησε τις προδιαγραφές και όρισε χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των Euro4 και Euro5 προδιαγραφών.
Οι Euro4 τέθηκαν σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2017 για όλα τα καινούργια μοντέλα, ενώ για τα υπάρχοντα οι κατασκευαστές έλαβαν παράταση ενός επιπλέον έτους, ώστε να εναρμονιστούν με τα νέα πρότυπα.
Οι Euro5 τίθεται σε ισχύ από τις 1 Ιανουαρίου 2020, όπως όμως έγινε και με τις Euro4 οι κατασκευαστές μπορούν να διαθέτουν τα μοντέλα τους για έναν ακόμη χρόνο. Όλες οι μοτοσυκλέτες όμως θα πρέπει να είναι εναρμονισμένες με το νέο πρότυπο από την 1η Ιανουαρίου 2021. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι κατασκευαστές θα ζητήσουν μια μικρή “περίοδο χάριτος” για να πουλήσουν τις μοτοσυκλέτες Euro4 το 2021.
Οι Euro5 θα αντικατασταθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα από τις Euro5+. Σύμφωνα με αυτό οι μοτοσυκλέτες θα αξιολογούνται μετά από δοκιμές σε πίστα ώστε να διαπιστωθούν οι αλλαγές στις εκπομπές ρύπων με την αύξηση των διανυθέντων χιλιομέτρων. Με τις Euro5 οι αλλαγές μπορούν να υπολογιστούν με ειδικούς προσομοιωτές.
Το 2024 όλα τα μοντέλα νέου θα πρέπει να είναι Euro 5+
Το 2024 θα εξακολουθήσει να είναι δυνατή η πώληση των «παλαιών» μοντέλων Euro 5
Το 2025 όλα τα μοντέλα που θα διατίθενται στην αγορά θα πρέπει να είναι Euro 5+, εκτός από μικρές παρτίδες για τις οποίες οι κατασκευαστές θα ζητήσουν παράταση..
Οι off road μοτοσυκλέτες θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές Euro5 από το 2024.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.