Lia Sissis: Μια ελληνίδα στα MotoGP!

Η Ελληνικής καταγωγής Lia Sissis μας μιλάει για την πορεία και τον ρόλο της στο μαγικό κόσμο των MotoGP


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  07.08.2017

Το όνομα Sissis ξανά ηχεί στα paddock και τις πίστες όπου ταξιδεύει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των MotoGP. Αυτή τη φορά όχι μέσω του Arthur λόγω των αγωνιστικών του κατορθωμάτων, άλλα της αδερφής του Λία. Μάθετε όλες τις λεπτομέρειες για το πώς είναι να εργάζεσαι στον μαγικό κόσμο των MotoGP 


Λία γνωρίζουμε έχεις μεγαλώσει στην Αυστραλία άλλα η καταγωγή σου είναι ελληνική. Μιλάς και καταλαβαίνεις ελληνικά σχεδόν τέλεια, με ποιόν τρόπο κράτησες τόσο «ζωντανό» το ελληνικό στοιχείο μέσα σου;

Ό παππούς και γιαγιά μου (και από τους δύο γονείς) μετανάστευσαν στην Αυστραλία την δεκαετία του ‘60. Οι γονείς μου είναι Έλληνες και έτσι κρατήσαμε τις ελληνικές παραδόσεις και έθιμα μέσα στο σπίτι. Επίσης με τον αδερφό μου πηγαίναμε σε ελληνικό σχολείο μια φορά την εβδομάδα. Επιπλέον από την πρώτη στιγμή που ήμουν σε θέση να ταξιδέψω, ερχόμουν στην Ελλάδα ώστε να συναντήσω τους συγγενείς μου.

 7 1

Από πού κατάγονται οι γονείς σου;

Η μητέρα μου από τη Νέα Φιγαλεία ένα χωριό που βρίσκεται κοντά στη Ζαχάρω Ηλείας και ο πατέρας μου από την Σιταριά ένα ορεινό χωριό κοντά στη Φλώρινα.


Υπάρχει κάποιος άλλος Έλληνας εργαζόμενος στη Dorna;

Ναι υπάρχει άλλη μία Ελληνίδα! Το όνομα της είναι Φαίδρα και εργάζεται στο Licensing Department. Είναι Αγγλίδα ουσιαστικά με ελληνικές ρίζες.

2

Ποιές είναι οι αρμοδιότητες του μέσα στην Dorna και τα MotoGP;

Είμαι υπεύθυνη στον τομέα Προώθησης και Δημοσίων Σχέσεων για το πρωτάθλημα των MotoGP. Με απλά λόγια οργανώνω όλες τις προωθητικές ενέργειες που αφορούν τους αναβάτες και τις ομάδες τους, όπως φωτογραφίσεις, υπογραφή αυτογράφων, συνεντεύξεις, συναντήσεις. Μέσα στις αρμοδιότητες μου είναι επίσης η οργάνωση των εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα πριν τα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, και έχουν να κάνουν με την προώθηση των εκάστοτε αγώνων.

Επιπλέον διαχειρίζομαι τις αιτήσεις των οργανώσεων που πραγματοποιούν ευχές για τα άρρωστα παιδιά ανά τον κόσμο και την επίσημη φιλανθρωπική οργάνωση των MotoGP «Two Wheels for Life.»

Κατά τα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο είμαι υπεύθυνη επίσης για τις τελετές απονομής τροπαίων, των τριών κατηγοριών. Εκεί αρμοδιότητα μου είναι να ελέγχω την σωστή τοποθέτηση των σημαιών, παράδοση των τροπαίων καθώς και αναπαραγωγή του σωστού εθνικού ύμνου.
Επιπλέον οργανώνω τις συνεντεύξεις που δίνονται από τους αναβάτες μετά τη διαδικασία των απονομών.

4

Πώς πήρες τη συγκεκριμένη δουλειά;

Από την πρώτη στιγμή που αποφοίτησα από το πανεπιστήμιο, παρακολουθούσα το LinkedIn για κενές θέσεις εργασίας στα MotoGP. Έτσι όποτε υπήρχε διαθεσιμότητα έστελνα το βιογραφικό μου. Το τελευταίο καλοκαίρι και μετά από δύο χρόνια αποτυχημένων προσπαθειών, καθώς ετοίμαζα τις βαλίτσες μου για Ελλάδα, η αίτηση μου για την θέση του Άγγλου δημοσιογράφου στα πρωτάθλημα του WorldSBK στη Dorna, έγινε δεκτή.

Έτσι παραχώρησα την πρώτη μου συνέντευξη για τη θέση αυτή. Καθώς όμως δεν είχα άμεσα νέα για την πορεία της αίτησης μου, συνέχισα με το αρχικό μου πλάνο και τις διακοπές μου στην Ευρώπη. Όμως η μοίρα είχε άλλα σχέδια για εμένα. Όντα μια εβδομάδα ήδη στην Ελλάδα έλαβα ένα e-mail από την Dorna που μου ζητούσαν να πραγματοποιήσω δεύτερη συνέντευξη. Αυτή πήγε πολύ καλά και έτσι το όνειρο μου ξεκίνησε.

Έπρεπε να ταξιδέψω στην Ισπανία μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες και να προσαρμοστώ στα νέα δεδομένα για τη ζωή μου. Βασικά όλα άλλαξαν για εμένα μέσα σε ένα βράδυ! Όταν κάλεσα τους γονείς μου τότε του είπα επί λέξη :«Μαμά, μπαμπά δεν γυρνάω πίσω μετά το καλοκαίρι!»

3

Τώρα εργάζεσαι για τα MotoGP, ήταν πάντα το όνειρο σου να βρίσκεσαι εκεί;

Το να εργάζομαι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των MotoGP ήταν πάντα το όνειρο μου. Όλα ξεκίνησαν από την στιγμή που ακολούθησα τον αδερφό μου στους αγώνες ανά τον κόσμο.

Ξεκίνησα στα WorldSBK άλλα πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου ήταν τα MotoGP. Μέσω των WorldSBK και τη Dorna κατ’ επέκταση, υπάρχει η δυνατότητα να εξελιχθείς και να μάθεις από τους καλύτερους του επαγγέλματος. Έτσι δεν άφησα την ευκαιρία να πάει χαμένη και ξεκίνησα το ταξίδι μου αυτό, χωρίς να περιμένω να μεταπηδήσω στα MotoGP τόσο γρήγορα. Έξη μήνες αργότερα προβιβάστηκα στην θέση που προανέφερα και το όνειρο της ζωής μου έγινε πραγματικότητα!

Γιατί επέλεξες τον κόσμο της μοτοσυκλέτας; Τι σε εξιτάρει τόσο πολύ στον χώρο αυτό;

Όλη μου τη ζωή περιτριγυριζόμουν από μοτοσυκλέτες. Η πρώτη μου μοτοσυκλέτα, όπου έμαθα να οδηγώ κιόλας, ήταν ένα Honda PeeWee 50. Την οδηγούσα συνέχεια γύρω από το σπίτι μας από τα τέσσερα μου. Όταν ο αδερφός μου έγινε τριών ξεκίνησε και αυτός να αντιγράφει τις κινήσεις μου και να «κολλάει» το μικρόβιο της οδήγησης.

Βέβαια στα χρόνια που ακολούθησαν ο Arthur και μέσω του ταλέντου του ξεκίνησε τον πρωταθλητισμό. Οι νίκες και κατακτήσεις πρωταθλημάτων έφεραν μια θέση για αυτόν στα Red Bull Rookies Cup. Σε ένα από τα τρία χρόνια συμμετοχής του στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα, ξεκίνησα να τον συνοδεύω στα ταξίδια του. Ήταν τότε λοιπόν που κατάλαβα πως ο χώρος των MotoGP θα ήταν για εμένα η δουλεία της ζωής μου. Αυτό γιατί μέσα στον κόσμο αυτό νιώθω σαν το σπίτι μου!

5

Πού ζούσατε όλα αυτά τα χρόνια που ακολούθησες τον Arthur;

Ο πατέρας μου είχε αγοράσει ένα μεγάλο βαν και το είχε μετατρέψει σε Motorhome! Είχε μάλιστα φτιάξει κρεβάτια από ξύλο, έτσι ώστε αυτός και ο αδερφός μου να μπορούν να κοιμούνται κατά τα ταξίδια τους και τους αγώνες στο Red Bull Rookies Cup.
Τον ένα χρόνο που έμενα μαζί με τον Arthur ζούσαμε σε ένα σπίτι στην Αυστρία 5 χιλιόμετρα μακριά από την πίστα Spielberg γνωστή και ως Red Bull Ring πλέον.

Μιας και αναφερθήκαμε στον Άρθουρ, γνωρίζουμε πως αγωνίστηκε φέτος στο πρωτάθλημα της Pirelli National Superstock 600, το οποίο αποτελεί μέρος του Βρετανικού Πρωταθλήματος Superbike. Ποιοι είναι οι στόχοι του για το εγγύς μέλλον;


Οι αγώνες του στο Speedway του έκαναν καλό. Αποτέλεσε ένα καλό διάλειμμα για αυτόν από τον κόσμο των MotoGP, ώστε να καταλάβει σε ποιό χώρο θέλει να αγωνίζεται και για ποιο λόγο.
Όπως και να χει είναι ακόμα πολύ νέος και ταλαντούχος.Στην κατηγορία SuperStock την οποία και αγωνίστηκε φέτος είχε μια νίκη και συνολικά τα πήγε πάρα πολύ καλά, δείχνοντας τι είναι ικανός να καταφέρει.
Πρόσφατα μάλιστα ανακοινώθηκε η συνεργασία του με την ομάδα McAms Yamaha Racing Team με την οποία θα αγωνίζεται την επομένη χρόνια στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Supersport.

speedway

Ο απώτερος στόχος του είναι η συμμετοχή του ξανά σε μία από τις τρεις κατηγορίες του MotoGP;

Εν τέλη ναι εκεί είναι που θα ήθελε να αγωνίζεται. Αν μπορέσει να αποδείξει πως είναι ακόμα αρκετά ανταγωνιστικός στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Supersport, σκοπός του είναι να αγωνιστεί στα Moto2. Αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για αυτόν. Του εύχομαι και ελπίζω πραγματικά να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα.

600 arthour

Από την τηλεόραση ο κόσμος του MotoGP μοιάζει λαμπερός. Πόσο δύσκολο είναι να δουλεύεις εκεί;

Δεν θα έλεγα πώς είναι δύσκολο άλλα σίγουρα μπορώ να πω πώς απαιτεί να θυσιάζεις πολύ προσωπικό χρόνο. Ταξιδεύουμε συνέχεια σε όλο τον κόσμο και πρέπει να έχεις την προσωπική σου ζωή πολύ οργανωμένη ώστε να ανταπεξέλθεις στους ρυθμούς της δουλειάς αυτής. Γυρνώντας από τα ταξίδια μου, έχω ελάχιστο χρόνο για τον εαυτό μου ώστε να επανέλθω στους ρυθμούς της καθημερινότητας γιατί πρέπει να πάω αμέσως για τις δουλειές μου στο γραφείο!

Κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών τριήμερων εργαζόμαστε, συγκριτικά με άλλα επαγγέλματα, πάρα πολλές ώρες. Για εμάς πλέον αποτελεί μια συνήθεια. Η ημέρα μας ξεκινάει στις επτά ή οκτώ το πρωί και συνήθως τελειώνει στις επτά η οκτώ το απόγευμα, σε κάποιους αγώνες μάλιστα ακόμα πιο αργά! Συνολικά βρισκόμαστε στην πίστα δώδεκα με δεκατρείς ώρες. Βέβαια όλα εξαρτώνται πολύ και από την χώρα την οποία διεξάγεται ο αγώνας. Για παράδειγμα οι αγώνες του Mugello ή της Βαρκελώνης, είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί εξαιτίας του πολύ κόσμου και των αυξημένων αρμοδιοτήτων που έχουμε. Εν αντιθέσει με τους αγώνες, για παράδειγμα του Sachsenring και του Assen που τα πράγματα είναι πιο ήσυχα.

Τον υπόλοιπο χρόνο που εργαζόμαστε στο γραφείο στη Βαρκελώνη δουλεύουμε από τις εννέα το πρωί μέχρι τις έξι το απόγευμα. Βέβαια όπως γίνεται και σε κάθε άλλη δουλεία γραφείου, όταν οι περιστάσεις το απαιτούν μπορεί να κάτσεις λίγο παραπάνω ώστε να ολοκληρώσεις το φόρτο εργασίας της ημέρας σου.

Συνολικά είναι μια πολύ ιδιαίτερη δουλειά. Κατά τις ημέρες του γραφείου νομίζεις πως είναι σαν όλες τις άλλες. Όταν όμως ταξιδεύεις σε όλο τον κόσμο ακολουθώντας το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εκτιμάς πολύ αυτή την ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα δουλεία που κάνεις. Αποτελεί μια μίξη δύο κόσμων. Της συνηθισμένης δουλειάς γραφείου στη Βαρκελώνη (όπου κάποιες φορές είναι ένα ωραίο ήρεμο διάλειμμα) και της όμορφα έντονης και συνάμα απαιτητικής ζωής του να ακολουθείς ανά τον κόσμο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

6

Ποιοι είναι οι στόχοι σου για το μέλλον;

Το μόνο που σκέφτομαι αυτή τη στιγμή είναι να τελειοποιήσω τη δουλεία την οποία έχω αναλάβει. Αν στο μέλλον έχω τη δυνατότητα να ανελιχθώ σε κάποια άλλη θέση μέσα στη Dorna θα το ήθελα πολύ, ναι.
Για την ώρα κάνω τη δουλεία των ονείρων μου!

lia_dorna

                                                                                      Φωτό Andrew Northcott

 

Ποιος αναβάτης κατά την άποψη σου είναι ο πιο φασαριόζος τα Σαββατοκύριακα;

Νομίζω ο Jack Miller. Τριγυρνά ανάμεσα στα paddock με το ποδήλατο ή το σκούτερ του. Είναι χαλαρός και πολύ προσεγγίσιμος για τους θαυμαστές του. Περνά κάθε Σαββατοκύριακο με τον καλύτερο τρόπο και διασκεδάζει με τη ζωή του στα MotoGP.

jack miller shoey motogp dutch tt 2016

Ποια πίστα πιστεύεις πως είναι η πιο απαιτητική του πρωταθλήματος;

Μέχρι σήμερα έχω παρευρεθεί μέσω την συγκεκριμένης μου θέσης στη Dorna μόνο στις μισές πίστες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, άρα δεν μπορώ να εκφέρω ολοκληρωμένη άποψη. Όμως για την ώρα θα μπορούσα με ευκολία να πω πώς το Mugello αποτέλεσε για εμένα τον αγώνα με την πιο τρελή ατμόσφαιρα που αντιμετώπισα.


Καθώς στεκόμουν στο βάθρο παρακολουθώντας την πληθώρα του κόσμου που είχε μαζευτεί από κάτω ήταν πραγματικά φοβερό. Παντού έβλεπες σημαίες και κίτρινα καπνογόνα να πλημμυρίζουν την ατμόσφαιρα. Ο θόρυβος από τον κόσμο ήταν τόσο δυνατός που δεν μπορούσες να ακούσεις τις ανακοινώσεις από τα μεγάφωνα ή τους εθνικούς ύμνους. Αγώνες σαν αυτούς τους λατρεύω!

lg5 0219.gallery full top fullscreen

Το πιό αστείο περιστατικό μέχρι σήμερα στα MotoGP;

Μέχρι στιγμής θα έλεγα με σιγουριά την pre-season φωτογράφιση του Κατάρ. Κάθε χρόνο μερικές μέρες πριν από την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, πραγματοποιούνται οι καθιερωμένες φωτογραφίσεις με τους οδηγούς. Στο πλαίσιο κάποιων πιο ιδιαίτερων φωτογραφιών που έπρεπε να γίνουν για τα social media, είχαμε την ιδέα να δημιουργήσουμε ένα ειδικό εφέ κατά την φωτογράφιση του Andrea Ianonne. Εγώ και ο αδερφός του έπρεπε να πετάξουμε πάνω από αυτόν κίτρινη σκόνη ώστε να δημιουργήσουμε αυτό το ειδικό εφέ. Εν τέλη έριξα όλη τη σκόνη στον αδερφό του Andrea με αποτέλεσμα να τον κάνω κατακίτρινο από την κορυφή έως τα νύχια! Είμαι σίγουρη πως δεν θα ζητήσει ποτέ ξανά στο μέλλον τη βοήθεια μου!

 

 

1

 

Διαβάστε εδώ την αγγλική έκδοση της συνέντευξης

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


To 443 Pan Asia βασίζεται στο X440 που παράγεται στο εργοστάσιο της Hero MotoCorp στην Ινδία. Είναι το τελευταίο δημιούργημα του Oberdan Bezzi
Το Trident αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της Triumph και με την έκδοση «Slipery Sam» αναβιώνει η θρυλική αγωνιστική μοτοσυκλέτα της δεκαετίας του ΄70 «Slippery Sam», που βασιζόταν στο Trident 750
Αυξημένες κατά 2,6% ήταν οι πωλήσεων δικύκλων το 2023. Πουλήθηκαν 62,5 εκατομμύρια, ενώ σημειώθηκε πτώση στην κατηγορία των ηλεκτρικών
Μετά την One και την Del Mar, έρχεται η Mulholland που θυμίζει Sportster και είναι κατασκευασμένη από ανακυκλώσιμα υλικά

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.