Yamaha YZF-R1 2020: Κατασκευασμένη χωρίς συμβιβασμούς (Video)
Η θρυλική YZF-R1 είναι η απόλυτη supersport της Yamaha
15.07.2019
Από τότε που κυκλοφόρησε αυτό το μοντέλο και άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού, μία από τις πιο σημαντικές εξελίξεις στην ιστορία του, ήταν η παρουσίαση του επαναστατικού κινητήρα crossplane της Yamaha το 2009
Χάρη στην ισχυρή, γραμμική ροπή, η τεχνολογία crossplane της Yamaha μεταμόρφωσε την εμπειρία οδήγησης supersport με τα υψηλά επίπεδα αξιοποιήσιμης ισχύος της. Σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής, στη διάρκεια της οποίας η Yamaha εστίασε στην επίτευξη μεγαλύτερης ευκολίας και ελέγχου στην οδήγηση.
Το 2015 έγινε ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός, με την παρουσίαση ηλεκτρονικού ελέγχου νέας γενιάς, ο οποίος έδωσε τη δυνατότητα σε κάθε αναβάτη, να φέρει τη YZF-R1 πιο κοντά στα όρια. Παρόλο που μοιραζόταν το ίδιο όνομα με τους προκατόχους του, το μοντέλο του 2015 ήταν ουσιαστικά μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα που σηματοδότησε τη μετάβαση της YZF-R1 από τον αναλογικό στον ψηφιακό κόσμο, ενώ το 2018 η προσθήκη ακόμη πιο εξελιγμένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων τόνισε την τεχνολογική πρωτοπορία της ναυαρχίδας της σειράς R.
Για το 2020, η YZF-R1 διαθέτει νέα, επαναστατική εμφάνιση, η οποία είναι εμπνευσμένη από τους αγώνες. Διαθέτει επίσης, έναν ιδιαίτερα εξελιγμένο κινητήρα και αναβαθμισμένο πλαίσιο, που επιβεβαιώνουν τη θέση της ως της απόλυτης μοτοσυκλέτας supersport της Yamaha. Με το επαναστατικό νέο στυλ MotoGP που διαθέτει και εξοπλισμένη πλέον με ένα σύνολο επτά ηλεκτρονικοών ελέγχων, η YZF-R1 του 2020 είναι πανέτοιμη για την τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα.
Νέα σχεδίαση πλαισίου, εμπνευσμένη από τη M1
Όλα τα μοντέλα της σειράς R είναι εμπνευσμένα από τη YZR-M1 και το ολοκαίνουργιο πλαίσιο της YZF-R1 του 2020 τονίζει τη στενή σύνδεση μεταξύ της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας Yamaha Μ1 MotoGP και των μοντέλων supersport παραγωγής του εργοστασίου.
Το καθαρόαιμο DNA της M1 είναι εμφανές στο επιθετικό μπροστινό φέρινγκ και την αγωνιστική ζελατίνα, ενώ τα πλαϊνά του νέου φέρινγκ ρέουν άψογα στο ρεζερβουάρ καυσίμου, δίνοντας ένα καθαρό, πλήρως ενσωματωμένο στυλ, που ενισχύεται ακόμη περισσότερο από τα ασορτί καλύμματα στο κάτω μέρος του ρεζερβουάρ.
Αυτό το καινούργιο πλαίσιο προσφέρει πιο δυναμικό στυλ και αίσθηση υψηλής ποιότητας στο μοντέλο του 2020, τονίζει όμως και την αίσθηση σύνδεσης του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα του. Η αεροδυναμική απόδοση έχει αυξηθεί περισσότερο από 5%, παρέχοντας σημαντική αύξηση των επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, οι νέας σχεδίασης προβολείς LED και τα ανασχεδιασμένα φώτα θέσης LED τονίζουν ακόμη περισσότερο την επαναστατική εμφάνιση και το χαρακτήρα νέας γενιάς του μοντέλου 2020.
Αυτό το πλαίσιο υψηλής ποιότητας διαθέτει επίσης έναν νέο αλουμινένιο αεραγωγό πίσω από το μπροστινό φέρινγκ, ο οποίος προσφέρει αυξημένη ακαμψία, ενώ το κάτω τμήμα του φέρινγκ που καλύπτει το σύστημα εξάτμισης είναι πλέον κατασκευασμένο από τιτάνιο.
Ιδιαίτερα εξελιγμένος κινητήρας που συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές EU5
Με ισχύ 200 PS, ο 4-κύλινδρος κινητήρας των 998 κ.εκ. είναι ένας από τους πιο συναρπαστικούς κινητήρες που έχουν τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα. Αυτός ο εξελιγμένος κινητήρας crossplane, που προσφέρει απόλυτες επιδόσεις στην πίστα, έχει δεχτεί πολλές αλλαγές στο μοντέλο του 2020. Αυτές οι αλλαγές εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα επιδόσεων. Ο κινητήρας καλύπτει πλήρως τις τελευταίες προδιαγραφές EU5.
Βελτιωμένες επιδόσεις στις υψηλές στροφές
Χάρη στον μοναδικής σχεδίασης στρόφαλο crossplane που παρέχει ανομοιόμορφη ακολουθία ανάφλεξης 270° - 180° - 90° - 180° και μέγιστη ισχύ στις 13.500 σ.α.λ., ο κινητήρας της YZF-R1 αποδίδει υψηλά επίπεδα γραμμικής ισχύος για συναρπαστικές οδηγικές εμπειρίες, σε συνδυασμό με εκρηκτικό χαρακτήρα.
Οι μηχανικοί της Yamaha έχουν βελτιώσει ακόμη περισσότερο την εξαιρετική απόδοση του κινητήρα στις υψηλές στροφές υιοθετώντας κοκοράκια τύπου "finger-follower" νέας σχεδίασης και νέα προφίλ εκκεντροφόρου που παρέχουν βελτιστοποιημένη ανύψωση βαλβίδων και πιο σταθερό άνοιγμα και κλείσιμό τους στις υψηλές στροφές, το οποίο με τη σειρά του εξασφαλίζει πιο ομαλή και αποδοτική λειτουργία του κινητήρα.
Αυξημένη απόδοση καύσης
Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι η διάταξη εισαγωγής νέας σχεδίασης, με ανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή και μπεκ ψεκασμού. Έχει τοποθετηθεί σε διαφορετική θέση, η οποία βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα. Οι βαλβίδες γκαζιού μετακινήθηκαν πιο κοντά στους θαλάμους καύσης, προκειμένου να μειωθεί ο όγκος της εισαγωγής και να εξασφαλιστεί σταθερότητα στην καύση και καλύτερη απόδοση. Επίσης, τα νέα μπεκ ψεκασμού της Bosch τοποθετήθηκαν επάνω από τα σώματα των βαλβίδων γκαζιού διαμέτρου 45 χιλ. και όχι κάτω από αυτά. Αυτά τα νέα μπεκ ψεκασμού 10 οπών μεταφέρουν το καύσιμο πιο άμεσα στους θαλάμους καύσης και παρέχουν πιο ευρεία γωνία ψεκασμού 21,5 μοιρών, για ακόμη καλύτερη καύση.
Έγιναν περαιτέρω αναβαθμίσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται ανασχεδιασμένο σύστημα εξάτμισης με συνολικά 4 καταλύτες - το ένα ζεύγος βρίσκεται μπροστά από το θάλαμο εξάτμισης και το άλλο ζεύγος πίσω από αυτόν - ενώ τόσο ο σιγαστήρας όσο και τα προστατευτικά του κινητήρα από τη θερμότητα διαθέτουν πρόσθετα αντίμετρα μείωσης του θορύβου.
Αυξημένη απόδοση κινητήρα
Για αυξημένη απόδοση του κινητήρα και μειωμένες απώλειες ισχύος, ο στρόφαλος του κινητήρα crossplane χρησιμοποιεί οπές λίπανσης μεγαλύτερης διαμέτρου σε συνδυασμό με έδρανα στήριξης στροφάλου μεγαλύτερης διαμέτρου. Η αντλία λαδιού διαθέτει μικρότερων διαστάσεων ρότορα κατά 10%. Στις αλλαγές περιλαμβάνονται πιο μεγάλες διαδρομές λαδιού στο συγκρότημα του στρόφαλου, για βελτιστοποίηση της πίεσης λαδιού, καθώς και ανασχεδιασμένα ακροφύσια στο σύστημα ψύξης του εμβόλου.
Στις αλλαγές που έγιναν στο μοντέλο του 2020 περιλαμβάνονται επίσης, πιο φαρδύ γρανάζι της δεύτερης ταχύτητας για αυξημένη απόδοση του συστήματος μετάδοσης, καθώς και παχύτερες πλάκες στην αλυσίδα τελικής μετάδοσης. Για βελτιωμένη ψύξη στις θυρίδες εξαγωγής τοποθετήθηκε ανασχεδιασμένη δίοδος για το ψυκτικό της κυλινδροκεφαλής.
Γκάζι APSG "ride-by-wire" για βελτιωμένο έλεγχο
Το ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) που ελέγχει τις βαλβίδες γκαζιού εξακολουθεί να υπάρχει στο μοντέλο του 2020. Για βελτιωμένη αίσθηση του γκαζιού και μειωμένο βάρος, η YZF-R1 διαθέτει ένα νέο σύστημα APSG (Accelerator Position Sensor Grip) με μαγνήτη και αισθητήρα που στέλνει σήματα στο YCC-T. Προκειμένου να διατηρηθεί η αίσθηση απόκρισης του συμβατικού περιστροφικού γκριπ, η νέα μονάδα APSG διαθέτει ελατήριο, προστατευτικό και γρανάζι που προσφέρουν μια φυσική και προοδευτική αίσθηση, με τις ρυθμίσεις να έχουν σχεδιαστεί για βελτιωμένα επίπεδα ελέγχου και καλύτερη αλληλεπίδραση μεταξύ αναβάτη και μοτοσυκλέτας.
Η αναβαθμισμένη ανάρτηση παρέχει αυξημένη πληροφόρηση για την επιφάνεια του οδοστρώματος
Το εξαιρετικό πιρούνι Kayaba 43 χιλ. της YZF-R1 με διαδρομή 120 χιλ. θεωρείται ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία και η εσωτερική δομή του έχει τροποποιηθεί για να προσφέρει βελτιωμένη πληροφόρηση στον αναβάτη. Οι βαλβίδες απόσβεσης είναι νέας σχεδίασης και ο συνδυασμός τους με ελαφρώς μειωμένο ρυθμό απόσβεσης ελατηρίου και ανασχεδιασμένη στάθμη λαδιού, παρέχει πληροφόρηση ακριβείας στον αναβάτη για την επιφάνεια του δρόμου, καθώς και πιο άμεσο και φυσικό χειρισμό.
Αυτές οι αλλαγές στην μπροστινή ανάρτηση συμπληρώνονται από το αμορτισέρ τιμονιού και τις βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις του πίσω αμορτισέρ, που βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση του πλαισίου της YZF-R1 του 2020.
Κορυφαία στην κατηγορία φρένα και κράτημα στο δρόμο
Οι δύο μπροστινοί δίσκοι 320 χιλ. της YZF-R1 με δαγκάνες monobloc είναι γνωστοί για την εξαιρετική αίσθηση και απόδοση στο φρενάρισμα. Στο μοντέλο του 2020 έχει τοποθετηθεί νέο υλικό στα τακάκια, το οποίο είναι πιο ανθεκτικό σε μεγάλες τριβές και προσφέρει ακόμη πιο δυνατό φρενάρισμα. Τα ελαστικά έχουν επίσης αναβαθμιστεί στο νέο μοντέλο. Τα ελαστικά Bridgestone Battlax RS11 παρέχουν εξαιρετική πρόσφυση, ακρίβεια και πολύ καλή αίσθηση. Επιτρέπουν στον αναβάτη να οδηγήσει στα όρια με αυτοπεποίθηση.
Υπερσύγχρονη τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου
Η YZF-R1 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη επόμενης γενιάς με τη μορφή IMU (αδρανειακή μονάδα μέτρησης) 6 αξόνων. Η μονάδα IMU διαθέτει γυροσκόπιο και αισθητήρες G που ελέγχουν την κίνηση ως προς και τους τρεις άξονες, καθώς και ένα επιταχυνσιόμετρο που μετρά την επιτάχυνση εμπρός-πίσω, επάνω-κάτω και αριστερά-δεξιά. Η IMU μεταδίδει τα δεδομένα κατάστασης της μηχανής 125 φορές το δευτερόλεπτο στην ECU που ελέγχει τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα αναβάτη της YZF-R1.
Για το 2020, αυτή η κορυφαία supersport αξιοποιεί δύο νέες εξελιγμένες τεχνολογίες ηλεκτρονικού ελέγχου που αυξάνουν ακόμη περισσότερο τις εξαιρετικές δυνατότητες της μοτοσυκλέτας στην πίστα.
Νέο σύστημα ελέγχου φρένων (BC) και ABS βέλτιστης κλίσης
Το νέο σύστημα ελέγχου φρένων (BC) επιτρέπει στους αναβάτες να επιλέγουν μεταξύ των δύο λειτουργιών ABS (BC1 και BC2), αυτό που ταιριάζει καλύτερα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις και τις οδηγικές συνθήκες.
Η λειτουργία BC1 διαθέτει σταθερό επίπεδο ευαισθησίας ABS, ενώ η λειτουργία BC2 διαθέτει μεταβλητή ευαισθησία ABS που εξαρτάται από τη γωνία κλίσης και τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Στη λειτουργία BC2, η ευαισθησία και η ταχύτητα παρέμβασης του ABS αυξάνονται καθώς μεγαλώνει η κλίση της μοτοσυκλέτας, προσφέροντας επιπλέον σιγουριά και έλεγχο στις στροφές.
Τα δεδομένα που σχετίζονται με την ταχύτητα του μπροστινού και του πίσω τροχού καθώς και οι πληροφορίες από την αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU), όπως η γωνία κλίσης και η επιτάχυνση της ολίσθησης, μεταδίδονται στο συγκρότημα της υδραυλικής μονάδας και στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του ABS , οι οποίες πραγματοποιούν υπολογισμούς σε πραγματικό χρόνο. Αυτές οι πληροφορίες, κατόπιν, δίνουν τη δυνατότητα στο σύστημα ελέγχου φρένων να αποτρέψει το μπλοκάρισμα των τροχών, ρυθμίζοντας την υδραυλική πίεση στα συστήματα του μπροστινού και του πίσω φρένου.
Νέο σύστημα διαχείρισης φρεναρίσματος του κινητήρα (EBM)
Μια νέα προσθήκη στην εντυπωσιακή γκάμα τεχνολογιών ηλεκτρονικού ελέγχου της YZF-R1 είναι το σύστημα διαχείρισης φρεναρίσματος του κινητήρα (EBM), ένα σύστημα που προσφέρει στους αναβάτες τη δυνατότητα να επιλέγουν ένα από τα τρία επίπεδα ισχύος φρεναρίσματος του κινητήρα (υψηλή - μεσαία - χαμηλή) ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και τις προσωπικές προτιμήσεις τους. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από διάφορους αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένης της επιλεγμένης σχέσης μετάδοσης, των σ.α.λ. του κινητήρα, της θέσης του γκαζιού και της θέσης της βαλβίδας γκαζιού, η ECU προσαρμόζει το άνοιγμα του γκαζιού, το χρονισμό της ανάφλεξης και τον όγκο έγχυσης καυσίμου, προκειμένου να ελέγξει το επίπεδο φρεναρίσματος του κινητήρα. Η EBM1 παρέχει την υψηλότερη ισχύ φρεναρίσματος του κινητήρα, ενώ η EBM3 τη χαμηλότερη.
Τροποποιημένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS)
Το σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS) της YZF-R1 προσφέρει αυξημένο έλεγχο κατά την εκκίνηση σε αγώνα. Για το μοντέλο του 2020 η λειτουργία LCS1 έχει τροποποιηθεί, ώστε να ενεργοποιείται στις 9000 σ.α.λ. με άνοιγμα γκαζιού 41 μοιρών.
Με την προσθήκη των BC και EBM και την τροποποίηση του LCS, η YZF-R1 του 2020 διαθέτει επτά συνολικά τύπους ηλεκτρονικών βοηθημάτων αναβάτη και λειτουργιών ελέγχου, παρέχοντας αυξημένη σιγουριά και έλεγχο σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών οδήγησης. Κάθε ηλεκτρονικό σύστημα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να συνδυάζεται απρόσκοπτα με τα άλλα συστήματα και να παρέχει μια φυσική και σίγουρη αίσθηση, επιτρέποντας σε κάθε αναβάτη να αξιοποιεί πλήρως όλες τις δυνατότητές του.
Ευανάγνωστη οθόνη οργάνων TFT
Η οθόνη υγρών κρυστάλλων Thin Film Transistor (TFT) της YZF-R1 έχει αναβαθμιστεί και περιλαμβάνει ενδείξεις για τα νέα χαρακτηριστικά ελέγχου φρένων (BC) και διαχείρισης φρεναρίσματος του κινητήρα (EBM).
Νέα χαρακτηριστικά της YZF-R1
- Επιθετικό νέο φέρινγκ σε στυλ M1
- Πλήρως ενοποιημένα εξωτερικά μέρη για βελτιωμένη αίσθηση σύνδεσης του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα
- Αυξημένη αεροδυναμική απόδοση κατά 5%
- Ενισχυμένη αίσθηση ποιότητας και DNA M1
- Αναβαθμισμένη ανάρτηση με αυξημένη πληροφόρηση για την επιφάνεια του οδοστρώματος
- Νέο σύστημα ABS 2 λειτουργιών ελέγχου φρένων (BC) και στροφών
- Νέο σύστημα διαχείρισης πέδησης κινητήρα (EBM) 3 λειτουργιών
- Βελτιστοποιημένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS)
- Νέο γκάζι APSG "ride-by-wire"
- Βελτιωμένη απόδοση καύσης και απόδοση στις υψηλές στροφές
- Βελτιωμένη απόδοση πέδησης
- Νέες ρυθμίσεις για τον αποσβεστήρα κραδασμών τιμονιού
- Υπερσύγχρονα ελαστικά Bridgestone Battlax RS11
- Αναβαθμισμένα όργανα TFT με ενδείξεις BC και EBM
- Κινητήρας που συμμορφώνεται με τους κανονισμούς EU5
- Βασικά χαρακτηριστικά της YZF-R1
- Τετρακύλινδρος κινητήρας 998 κ.εκ. 200 PS τύπου crossplane
- Γραμμική απόδοση ροπής
- Εξαιρετικά προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου
- IMU 6 αξόνων με αισθητήρες Gyro/G για δεδομένα τρισδιάστατης κίνησης
- Λειτουργίες απόδοσης ισχύος (PWR)
- Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS) / ολίσθησης (SCS) με αισθητήρες πλευρικής κλίσης
- Σύστημα ελέγχου σούζας (LIF) / Σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS)
- Σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων (QSS)
- Πλαίσιο αλουμινίου Deltabox με κοντό μεταξόνιο
- Ψαλίδι τύπου ανερχόμενης δοκού / υποπλαίσιο μαγνησίου
- Τροχοί μαγνησίου και ρεζερβουάρ καυσίμου 17 λίτρων από αλουμίνιο
- Ρυθμιζόμενες λειτουργίες οδήγησης με σύστημα επιλογής τρόπου λειτουργίας (PWR)
- Όργανα LCD TFT (Thin Film Transistor)
- Χρώματα: Yamaha Blue DPBMC - Tech Black SMX/MBL2
Διαθεσιμότητα και τιμές για τη YZF-R1 του 2020
Η Yamaha YZF-R1 του 2020 θα είναι διαθέσιμη από τον Σεπτέμβριο του 2019. Για πιο αναλυτικές πληροφορίες και την τιμή λιανικής πώλησης στην περιοχή σας, επικοινωνήστε με τον τοπικό διανομέα προϊόντων Yamaha.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.