ΚΤΜ Enduro 2020: Αναβάθμιση και νέο «ψεκαστό» δίχρονο
και μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής
22.05.2019
Η αυστριακή εταιρεία παρουσίασε τα νέα EXC του 2020
Αναβάθμιση σε όλα τα τετράχρονα, ολοκαίνουργιο δίχρονο 150 EXC TPI και επετειακή περιορισμένης παραγωγής έκδοση XX5 Erzebrgrodeo 300 EXC TPI. Συνολικά η γκάμα των EXC περιλαμβάνει εφτά μοντέλα. Τρία δίχρονα, 150, 250 και 300 EXC TPI και τέσσερα τετράχρονα 250, 350, 450 και 500 EXC-F. Σε αυτά προσθέστε τις εκδόσεις SIX DAYS. Το επετειακό «Erzbergrodeo» θα παραχθεί σε μόλις 500 αντίτυπα για όλο τον κόσμο.
Η KTM όπως μας έχει συνηθίσει ανανεώνει τα off road μοντέλα της κάθε δύο χρόνια. Το 2019 ήταν η χρονιά των SX (motocross) μοντέλων και το 2020 παίρνουν σειρά τα EXC (enduro).
Οι αλλαγές στα μοντέλα του 2020 εντοπίζονται σε όλους τους τομείς. Αναβαθμισμένοι κινητήρες, διαφοροποιήσεις σε πλαίσια, αναρτήσεις και εργονομία με στόχο την βελτιωμένη απόδοση και τον καλύτερο χειρισμό.
Το νέο 150 EXC TPI βασίζεται στο 125 και διευρύνει την γκάμα των πρωτοποριακών μοντέλων με τον δίχρονο κινητήρα που φέρει σύστημα ψεκασμού.
Δίχρονοι κινητήρες
Αναβάθμιση στην χαρτογράφηση που βελτιώνει τις επιδόσεις και την απόδοση των κινητήρων TPI που διαθέτουν νέα κεφαλή και αεραγωγούς. Πρόστεθηκε ένας νέος αισθητήρας πίεσης αέρα περιβάλλοντος που επιτρέπει στην ECU να προσαρμόζει το σύστημα ψεκασμού σε υψομετρικές αλλαγές.
Τετράχρονοι κινητήρες
Οι αναβαθμίσεις στους κινητήρες των EXC-F επικεντρώθηκαν στην αύξηση της ροπής και της ισχύος σε ολόκληρο το φάσμα των στροφών.
Ο κινητήρας του 250 στροφάρει πλέον έως τις 12.800 σ.α.λ. ζυγίζοντας 27,9 κιλά συμπεριλαμβανομένης της μίζας. Ο νέος κινητήρας διαθέτει νέο κύλινδρο με διάμετρο 78mm που προέρχεται από το motocross KTM 250 SX-F, ο οποίος, σε συνδυασμό με μια νέα φλάντζα κυλινδροκεφαλής, αυξάνει τον λόγο συμπίεσης από 12,8: 1 σε 13,8: 1.
Ο κινητήρας του 350 EXC-F έχει επανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή, εξοικονομώντας 200 γραμμάρια. Η αναλογία συμπίεσης αυξάνεται από 12,3 σε 13,5 για μεγαλύτερη ισχύ.
Η νέα τροφοδοσία λαδιού σε όλα τα μοντέλα του 2020 προσφέρει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στον κινητήρα και μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις.Η KTM επίσης αλλάζει τον χρονισμό των εκκεντροφόρων για βελτιωμένη απόδοση.
Οι κινητήρες 450 και 500 με τις αλλαγές που δέχθηκαν διαθέτουν βελτιωμένη απόδοση, λιγότερους κραδασμούς. Ο λόγος συμπίεσης αυξάνεται επίσης από 11,7: 1 σε 12,75: 1.
Το σύστημα ψύξης σε όλα τα μοντέλα έχει τοποθετηθεί 12mm χαμηλότερα, διαθέτει νέες σωληνώσεις, βελτιωμένης ροή αέρα. Η KTM ισχυρίζεται πως με τις συγκεκριμένες αλλαγές βελτιώθηκε η εργονομία και χαμήλωσε το κέντρο βάρους. Το βεντιλάτερ στα 450 και 500 EXC-F ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.
Μεγάλη βαρύτητα δόθηκε στις εξατμίσεις όλων των μοντέλων με την KTM να ισχυρίζεται πως παίζουν βασικό ρόλο στην βελτίωση των επιδόσεών τους, παρέχοντας παράλληλα καλύτερη εργονομία και συμμόρφωση με τα όρια του θορύβου.
Τα μοντέλα 250 και 300cc διαθέτουν νέους σωλήνες εξάτμισης βαρέως τύπου κατασκευασμένους από την KTM χρησιμοποιώντας μια καινοτόμο διαδικασία 3D . Αυτό καθιστά τον σωλήνα πολύ πιο άκαμπτο και ανθεκτικό, ενώ ταυτόχρονα μειώνει σημαντικά το θόρυβο KTM. Ταυτόχρονα, οι σωλήνες εξαγωγής έχουν οβάλ διατομή για αυξημένη απόσταση από το έδαφος και μειωμένο πλάτος. Οι απολήξεις στα δίχρονα διαθέτουν νέα σχεδίαση, καθώς και διαφορετικά εσωτερικά στοιχεία που είναι διαφορετικά για κάθε μοντέλο. Οι πλαστικές βάσεις του τελικού έχουν αντικατασταθεί με αλουμινένια.
Το φιλτροκούτι διαθέτει νέα σχεδίαση . Όλα τα δίχρονο μοντέλα έχουν νέους αεραγωγούς προσαρμοσμένους στο νέο κινητήρα και στη θέση του. Επιπλέον διαθέτουν νέο αισθητήρα θερμοκρασίας.
Όλα τα μοντέλα της νέας σειράς EXC είναι εξοπλισμένα με επανασχεδιασμένα και πιο ελαφριά ρεζερβουάρ, βελτιώνοντας την εργονομία και εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αυτονομία λόγω της μικρής αύξησης της χωρητικότητας. Όλα τα ρεζερβουάρ φέρουν νέα αντλία καυσίμου και νέο αισθητήρα στάθμης.
Πλαίσιο και αναρτήσεις
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από χρωμομολυβδαινιούχο ατσάλι βελτιώθηκε με στόχο την μεγαλύτερη ακαμψία που εξασφαλίζει καλύτερη πληροφόρηση και έλεγχο στον αναβάτη. Στα δίχρονα 250 και 300 ο κινητήρας έχει περιστραφεί κατά μία μοίρα εξασφαλίζοντας καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό σύστημα και βέλτιστη κατανομή βάρους.
Οι αναρτήσεις της WP διαθέτουν νέο set up με στόχο την καλύτερη συμπεριφορά σε όλα τα τερέν.
Εργονομία
Το αγωνιστικό τμήμα της KTM μαζί με το R&D και το KISKA design studio συνεργάστηκαν στην εξέλιξη των νέων «κοστουμιών» των EXC. Ο στόχος ήταν η βελτίωση της εργονομίας και η ελευθερία κινήσεων πάνω στη μοτοσυκλέτα.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.