Ducati 1299 Panigale R Final Edition: The Finest! (Video)
Η Ducati αποχαιρετά τις δικύλινδρες Superbike με μια εξωτική μοτοσυκλέτα
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 10.07.2017
Με τη 1299 Panigale R Final Edition η Ducati αποτίνει φόρο τιμής στον δικύλινδρο κινητήρα που έχει γράψει χρυσές σελίδες ιστορίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike
Από την πρώτη νίκη με τον Marco Lucchinelli στις 3 Απριλίου 1988 με την 851 (στο πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της ιστορίας που βασιζόταν σε μοντέλα παραγωγής) μέχρι το 2017 και τις νίκες των Chaz Davies και Marco Melandri, ο κινητήρας του εργοστασίου της Μπολώνια κυριαρχεί σε όλες τις πίστες. Desmoquattro, Testastretta, Superquadro για πάνω από τρεις δεκαετίες ο δικύλινδρος τετραβάλβιδος, με το δεσμοδρμικό σύστημα βαλβίδων ολοένα και δυνάμωνε και οι μοτοσυκλέτες που τον χρησιμοποίησαν έγραψαν ιστορία στην κατηγορία των supersport μοτοσυκλετών. Ούτε λίγο, ούτε πολύ οι μοτοσυκλέτες αυτές κέρδισαν 330 φορές στο Παγκόσμιο SBK. Από την 851 στην Panigale R μεσολάβησαν οι 888, 916, 996, 998, 999, 1098, 1198 και 1199 όλες επιτυχημένες τόσο στους αγώνες όσο και εμπορικά. Και τώρα η 1299 Panigale R Final Edition συνεχίζει την παράδοση συνδυάζοντας τον καλύτερο δικύλινδρο κινητήρα και ένα πλαίσιο κατευθείαν από τους αγώνες.
Όσες παραχθούν θα φέρουν αρίθμηση, αλλά δεν θα υπάρχει περιορισμένος αριθμός μοτοσυκλετών. Θα πληροί τις προδιαγραφές Euro4 και θα φέρει αλλαγές στον κινητήρα αλλά και στις αναρτήσεις. Η ιπποδύναμή της θα ξεπερνά τους 209 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και η ροπή της θα φτάνει στα 14,5 kgm στις 9.000 σ.αλ.. Το πλαίσιο θα είναι ίδιο με αυτό της Panigale R, με αναρτήσεις της Ohlins, φρένα Brembo και γωνία κάστερ 24 μοίρες. Το βάρος της μοτοσυκλέτας θα ανέρχεται στα 179 κιλά πλήρης υγρών αλλά χωρίς καύσιμο.
Από ηλεκτρονικά η 1299 Panigale R Final Edition φέρει τα πιο εξελιγμένα συστήματα που έχει στο οπλοστάσιό της η Ducati που έρχονται απευθείας από τους αγώνες MotoGP. Όλα ελέγχονται από την κεντρική μονάδα IMU (Inertial Measurement Unit) της Bosch. Υπάρχει ακόμη Cornering ABS της ίδιας εταιρείας, Ducati Wheelie Control EVO (DWC EVO), Ducati Traction Control EVO (DTC EVO), έλεγχος φρένου κινητήρα (Engine Brake Control – EBC) και τρία προγράμματα χαρτογράφησης κινητήρα (Race, Sport, Wet).
Φυσικά μια special έκδοση μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας δεν θα μπορούσε να μη διαθέτει και έναν «ειδικό» χρωματισμό. Έτσι η 1299 Panigale R Final Edition είναι βαμμένη στα χρώματα της ιταλικής σημαίας (κόκκινο, άσπρο, πράσινο) με κόκκινες ζάντες!
Τα κύρια χαρακτηριστικά της 1299 Panigale R Final Edition είναι τα εξής:
Κινητήρας Superquadro: 209 hp στις 11.000 rpm και 14,5 kgm στις 9.000 σ.α.λ.
Προδιαγραφών EURO 4
Πιστόνια με διάμετρο 116 mm για αύξηση της αναλογίας συμπίεσης
Ελαφρύτερος στρόφαλος
Βαλβίδες τιτανίου με αυξημένη διάμετρο
Κεφαλή κυλίνδρου με ειδικά σχεδιασμένους αγωγούς εισαγωγής και εξαγωγής
Νέοι Εκκεντροφόροι
Σύστημα εξάτμισης Akrapovič με διπλό τελικό όπως της μοτοσυκλέτας του World SBK
Κεντρική μονάδα (IMU)
Τρεις επιλογές χαρτογράφησης κινητήρα (Race, Sport, Wet)
Ducati Safety Pack (Cornering ABS και Ducati Traction Control EVO)
DWC EVO (Ducati Wheelie Control)
EBC (Engine Brake System)
DQS (Ducati Quick Shift)
Aνάρτηση Öhlins (πιρούνι NIX30, αμορτισέρ TTX36)
Σταμπιλιζατέρ Öhlins
Σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου
DDA (Ducati Data Analysis) + GPS και οθόνη με προβολή γωνίας κλίσης
Μπαταρία ιόντων λιθίου
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.