20.02.2019
Ψάχνεις να βρεις το επόμενο θέμα και πέφτεις πάνω σε αυτό εδώ. Αυθόρμητα γυρνάει ο χρόνος πίσω και ταυτόχρονα βλέπεις το μέλλον
Τα supermoto είναι είδος από εξαφάνιση. Πριν κανά χρόνο «χάθηκε» και ένα από το κήπο. Δεν μου το «φάγανε» αν και κάτι αντίστοιχο συμβαίνει όταν αναγκάζεσαι να πουλήσεις γιατί δεν γίνετε αλλιώς. Οι Αυστριακοί επιμένουν και βγάζουν νέα μοντέλα για το ξεκάρφωμα. Άλλωστε ένα μέρος της ιστορίας του είναι συνυφασμένο με αυτά τα υβρίδια. Από κοντά και η Husqvarna. Κατά καιρούς εμφανίζονται και κάτι «διαστημικά», όνειρα μερακλίδων, που σκοπό δεν έχουν να βγάλουν λεφτά από το υβρίδιο, supermoto-motocross-supersport που κοστίζει καμιά 30αριά χιλιάρικα, αλλά να κερδίσουν τα λεπτά δημοσιότητας πους τους αναλογούν. Άμα έρθουν και τα 30… μια χαρά.
Πριν 20 χρόνια μετά τη δουλειά κατεβαίναμε στο γκαραζ του περιοδικού και «σετάραμε» τα supermoto για τον αγώνα του ΣΚ. Yamaha, ΚΤΜ, Husaberg, Husqvarna, Honda, GasGas. Aπ’ όλα είχε ο μπαξές. Ήμασταν καμιά 30αριά άτομα, οι μισοί είχαν supermoto και οι υπόλοιποι endurο. Οι περισσότεροι έτρεχαν στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα. Θυμάμαι στα Κιούρκα τον κόσμο να κρέμεται σαν τσαμπιά. Ανατριχιαστικές μάχες, σπουδαίοι αναβάτες με full factory μοτοσυκλέτες και χομπίστες που "έχωναν" τρελά λεφτά σε κάθε αγώνα, επειδή γούσταραν.
Πάνε αυτά…
Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το απίστευτό δημιούργημα της Huge Moto; Καμία. Εκτός του ότι είναι supermoto. Θυμήθηκα τα παλιά. Επανέρχομαι λοιπόν στο σήμερα, ή στο αύριο; Και τα πράγματα ξεκινούν από το μηδέν. Zero. Κάτι Αμερικάνοι που «έπεσαν με τα μούτρα» από τους πρώτους πάνω στα ηλεκτρικά. Για να αμφισβητήσουν τους «μεγάλους» που προς το παρόν κάνουν μούγγα. Μόνο η Harley τόλμησε, χωρίς να συμπεριλαμβάνω τα scooter.
H Zero έχει στην γκάμα της ένα supermoto. Άσχημο. Μου θύμισε CCM R30 σε 12ώρο αντοχής στην πίστα της Πάτρας που σε κάθε άλμα έφευγε και κάτι από πάνω του. Όταν έφυγε και το τελικό ήταν κάπως έτσι.
Η Zero είχε προσεγγίσει την Huge Motos όταν είχε παρουσιάσει ένα custom Honda CBR με το όνομα “Mono Racr” και είχαν δουλέψει σε κάποια project μαζί. Οι "τεράστιοι" ζήτησαν από την Zero ένα από τα μοντέλα για να φτιάξουν μια custom ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Και η Zero τους έδωσε το FXS.
Οι «τεράστιοι» άφησαν μακριά τα σφυριά και τα πριόνια και έκατσαν μπροστά στις οθόνες τους. Έτσι προέκυψε το αριστούργημα που βλέπετε. Που είναι εμπνευσμένο από τον Bruce Lee. Μυώδες, αλλά ευκίνητο και γρήγορο. Δεν το λέμε εμείς. Αυτοί πρέπει να πίνουν… συγνώμη να σκέφτονται πολύ.
Θα προσέξατε πως το μάτι τραβάει το φουτουριστικό «κουστούμι» της μοτοσυκλέτας και όχι τα ηλεκτρικά μέρη και το πλαίσιο. Αυτός ήταν ο σκοπός από την αρχή. Προσέξτε τα «νεύρα» στο ρεζερβουάρ που μοιάζουν με αυτά των Pilen της Husqvarna.
To πιρούνι είναι της Fox και οι ζάντες της Sun, πολύ ελαφρύτεροι από τους εργοστασιακούς καθώς η εταιρεία ειδικεύεται σε αγωνιστικούς τροχούς.
Έχει γίνει δουλειά. Τόση που ξεχνάς πως πρόκειται για ηλεκτρικό και το φαντάζεσαι να πλαγιολισθαίνει στα Κιούρκα. Πως; Ο καιρός θα δείξει…
Φωτογραφίες: BikeExif
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.