Ο “κόσμος αλλάζει”: Η Harley-Davidson κατασκευάζει adventure και η BMW μεγάλο cruiser
Έρχονται τα πάνω κάτω
29.01.2019
Το Pan America 1250 θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2020. Την ίδια στιγμή, η BMW θα παρουσιάσει ένα cruiser με κινητήρα boxer 1800 cc
Οι πωλήσεις της Harley-Davidson μειώνονται κάθε τρίμηνο - οι millenials δεν αγοράζουν μοτοσυκλέτες όπως έκαναν οι γονείς τους. Εν τω μεταξύ, το R1250GS είναι η μοτοσικλέτα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, οπότε γιατί να μην προσπαθήσει η HD να φτιάξει μια adventure μοτοσυκλέτα άνετη και πρακτική όπως οι ευρωπαϊκές και οι ιαπωνικές με αμερικάνικο όμως DNA. Από την άλλη πλευρά, η BMW θέλει να πάρει μέρος της αμερικανικής αγοράς, με ένα μεγάλο boxer να βρίσκεται στα σκαριά.
Οι εταιρείες μοτοσυκλετών πρέπει να δοκιμάσουν νέα πράγματα, να επενδύσουν στην έρευνα και την ανάπτυξη, να ρισκάρουν - διαφορετικά η κατάσταση θα γίνειται ολοένα και πιο βαρετή. Θυμίζουμε την ιστορία των δύο εταιρειών που τολμούν κάτι διαφορετικό από τα αυτά που μας είχαν συνηθίσει ως τώρα.
Harley-Davidson Pan America
Ο κινητήρας του θα είναι V2, 1250 κ.εκ. με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών , δύο εκκεντροφόρους και υγρόψυξη. Το κάρτερ και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μικρού μεγέθους προκειμένου οι διαστάσεις να παραμείνουν μικρές. Η τελική μετάδοση θα γίνεται με αλυσίδα. Από την τρισδιάσταστη εικόνα που εμφανίζεται στο video φαίνεται πως ο κινητήρας θα είναι φέρον στοιχείο του πλαισίου γεγονός που θα συμβάλει στο μικρότερο βάρος. Όπως και όλα τα Adventure η Pan America θα είναι μια βαριά μοτοσυκλέτα, όποτε ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που πρέπει να κερδίσουν οι Αμερικάνοι είναι το να κρατήσουν όσο είναι δυνατόν σε χαμηλά επίπεδα. Το πλαίσιο θα είναι αλουμινίου, όπως και το ψαλίδι, που σε ορισμένες φωτογραφίες όπως θα δείτε είναι μονόμπρατσο. Το υποπλαίσιο, χαλύβδινο αποτελούμενο από σωλήνες κυκλικής διατομής, ενώ οι βάσεις των μαρσπιέ συνεπιβάτη θα είναι από χυτό αλουμίνιο.
Οι τροχοί θα φέρουν ακτίνες με τον μπροστινό να είναι 19 ιντσών και τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται είναι τα Michelin Anakee Wild. Το σύστημα φρένων θα προέρχεται από την Brembo και θα επικουρείται από σύστημα ABS. Για traction control δεν υπάρχει κάποια πληροφόρηση.
Το πιρούνι θα είναι ανεστραμμένο μεγάλης διαμέτρου, με μαύρη ανοδίωση, χειροκίνητα ρυθμιζόμενο. Το πίσω αμορτισέρ θα είναι piggyback και θα συνδέεται απευθείας πάνω στο ψαλίδι.
Το τιμόνι είναι φαρδύ και μεγάλες γωνίες κατάλληλο για όρθια οδήγηση, τοποθετημένο σε ψηλά καβαλέτα, ενώ η ζελατίνα θα ρυθμίζεται καθ’ ύψος. Κάγκελα και ποδιά αναλαμβάνουν να προστατεύσουν τον κινητήρα και την μοτοσυκλέτα.
BMW R18 Project
Η BMW δουλεύει σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα βασισμένη στη μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα με κινητήρα boxer που φτιάχτηκε ποτέ. Αερόψυκτος με 1.800 cc και vintage 60s εμφάνιση. Η εξωτερική εμφάνιση θυμίζει κινητήρες boxer της BMW Motorrad που κατασκευάστηκαν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960 - αλλά με μεγαλύτερη χωρητικότητα και σύγχρονο σύστημα ψύξης αέρα / λαδιού. Περισσότερες πληροφορίες για τον κινητήρα και την πιθανή μελλοντική του χρήση θα ανακοινωθούν πιθανώς τον Μάιο, στο Concorso D'Eleganza Villa D'Este - το σημαντικότερο show κλασικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη ή στις BMW Motorrad Days.
Ωστόσο, η BMW μας έδειξε τον κινητήρα με έναν ασυνήθιστο τρόπο - η γερμανική εταιρεία έφτιαξε μια custom μοτοσυκλέτα γύρω από αυτόν τον κινητήρα. Το project R18 κατασκευάστηκε από την Custom Works Zon, οι οποίοι προσκαλούνται τακτικά σε γνωστά show της custom σκηνής, όπως το Mama Tried Show στο Milwaukee, το The Hand Built Motorcycle Show στο Austin και το Brooklyn Invitational κάτι που σημαίνει ότι είναι πολύ δημοφιλείς και επηρεάζουν την αμερικανική αγορά.
Πώς θα μοιάζει το νέο cruiser της BMW; Δύσκολο να προβλέψουμε. Δεν είναι η πρώτη φορά που η BMW κατασκευάζει ένα cruiser με boxer - όλοι θυμόμαστε το R1200C - αλλά αυτή τη φορά θα είναι πολύ διαφορετικό και πολύ πιο κομψό και εντυπωσιακό. Η BMW θα παρουσιάσει ένα βασικό μοντέλο και διαφορετικές εκδόσεις - bobber, touring, κλπ.
Ποιος κατασκευαστής θα είναι πιο επιτυχημένος; Η Harley-Davidson, με το adventure Pan America, ή η BMW με το power cruiser 1.800 κ.εκ.;
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.