Η αναβίωση της BSA

Ινδικός κολοσσός επενδύει σχεδόν 4.000.000€ για να αναβιώσει τη θρυλική BSA


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  09.08.2017

Η BSA, η πάλαι ποτέ κραταιά βρετανική μάρκα, φαίνεται πως θα αναγεννηθεί με λεφτά που έρχονται από την Ινδία

Είναι πολλοί οι νοσταλγοί ενός εκ των ιστορικότερων κατασκευαστών της Ευρώπης. Η BSA, η πάλαι ποτέ κραταιά βρετανική μάρκα, φαίνεται πως θα αναγεννηθεί με λεφτά που έρχονται από την Ινδία. Πιο συγκεκριμένα, ο ινδικός κολοσσός Mahindra, που έχει εξαγοράσει και την Peugeot scooters, κατασκευάζει μικρές μοτοσυκλέτες και scooter για την ασιατική και αφρικανική αγορά από το 2008, ενώ από το 2011 συμμετέχει και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών στην κατηγορία Motο3, θα επενδύσει αρχικά 4.000.000€ με στόχο να παρουσιάσει την πρώτη σύγχρονη BSΑ έως τα τέλη του 2019.

bsa 1Η συμφωνία έχει υπογραφεί μέσω θυγατρικής εταιρείας της Mahindra που εδρεύει στη Μεγάλη Βρετανία. Η εξαγορά δίνει στους νέους ιδιοκτήτες το δικαίωμα πώλησης και διανομής μοτοσυκλετών που φέρουν το όνομα BSΑ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μαζί με τη Norton και την Triumph η BSA ήταν ένας από τους τρεις μεγάλους Βρετανούς κατασκευαστές τη χρυσή δεκαετία 1950-1960. Για να «χτυπήσει» τους Ιάπωνες κατασκευαστές η βρετανική κυβέρνηση ιδρύει το 1972 τον συνεταιρισμό NVT (Norton Viliers Triumph) που συμπεριελάμβανε και τους τρεις κατασκευαστές. Η προσπάθεια στέφθηκε από πλήρη αποτυχία και μετά από πολλά προβλήματα κατέρρευσε το 1979.


Μετά το κλείσιμο της NVT, η BSA εξαγοράστηκε από μια εταιρεία με έδρα το Southampton η οποία παρήγαγε μικρό αριθμό κινητήρων Yamaha. Σε αυτήν τη νέα εποχή οι νέοι ιδιοκτήτες έβγαλαν στην αγορά το 1986 το μοντέλο Bushman και το 1999 το Gold SR, που ήταν ένας φόρος τιμής στις θρυλικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες με σήμα το χρυσό αστέρι της BSA.


Η Mahindra διαπραγματευόταν αρκετά χρόνια με την BSA αλλά και τη Norton, μια και οι κλασσικές βρετανικές μάρκες στην Ινδία τυγχάνουν μεγάλης εκτίμησης. Οι Royal Enfield κατασκευάζονται στην Ινδία και είναι από τις πιο ποθητές μοτοσυκλέτες στους ινδικούς δρόμους. Η Triumph τα τελευταία χρόνια έχει «εισβάλει» για τα καλά στην τεράστια τοπική αγορά, ενώ και βρετανικές μάρκες αυτοκινήτων, όπως η Jaquar και η Land Rover, έχουν εξαγοραστεί από το 2008 από την επίσης ινδική Tata.
Και οι Ινδοί συνεχίζουν να επενδύουν σε έναν ακόμη Ευρωπαίο κατασκευαστή. Ο λόγος για την πρώην τσεχοσλοβάκικη Jawa της οποίας νέα μοντέλα θα κατασκευάζονται στην Ινδία και αναμένονται στα τέλη του 2018.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ο πρώην πρόεδρος της Kove, Zhang Xue, επιστρέφει δυναμικά με το δικό του brand με οχτώ μοντέλα
Η Boss Hoss, η αμερικανική εταιρεία με τις V8 μοτοσυκλέτες-τέρατα, όχι μόνο υπάρχει, αλλά συνεχίζει να γράφει ιστορία!
Η Honda GB350S, με το ρετρό στιλ και τον αυθεντικό χαρακτήρα της, έγινε ο τέλειος καμβάς για πολλές δημιουργικές ιδέες. Οι 25 συμμετέχοντες του διαγωνισμού συνδύασαν ιστορικά μοντέλα μεταμορφώνοντας τα μονοκύλινδρα ρετρό σε μοναδικά έργα τέχνης
Oι ειδικές και περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις έχουν πάντοτε μια ξεχωριστή γοητεία. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η Yamaha Ténéré 700 Yamalube, μια μοτοσυκλέτα που δεν μπορείς να αγοράσεις — μπορείς μόνο να τη κερδίσεις

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.