Παρουσίαση Beta RR 2019 : Πιο εξελιγμένη και μεγαλύτερη γκάμα
RR 125, 250, 300, 350, 390 & Xtrainer 300
16.10.2018
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Την ώρα που ο Steve Holcombe πανηγύριζε την κατάκτηση του τρίτου συνεχόμενου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Enduro με τη Beta, στην Ανάβυσσο γινόταν η πρώτη, επί ελληνικού εδάφους, παρουσίαση των ιταλικών μοντέλων 2019
Οχτώ διαφορετικά μοντέλα περιλαμβάνει για το 2019 η enduro γκάμα της ιταλικής εταιρείας και τα πέντε από αυτά είχαμε την ευκαιρία να τα δούμε από κοντά για πρώτη φορά μαζεμένα στα ελληνικά χώματα. Μαζί και το Xtrainer 300, μια φιλική μοτοσυκλέτα με πιο ήπια χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας που την καθιστούν ιδανική για αναβάτες χωρίς βλέψεις για αγωνιστική χρήση και απόλυτους χρόνους. Απών δυστυχώς ήταν το νέο δίχρονο RR200, που δεν έχει φτάσει ακόμα στη χώρα μας και που υπόσχεται να δώσει στους ερασιτέχνες μία ακόμα επιλογή, όπως τα θρυλικά διακοσάρια των 90’s που γαλούχησαν αμέτρητους εντουράδες στα πρώτα τους βήματα.
Φιλοσοφία της Beta είναι να δώσει σε κάθε κινητήρα τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα, ώστε να ικανοποιεί κάθε αναβάτη enduro. Από το πανάλαφρο δίχρονο RR 125 μέχρι το “πολύ” RR 430, δεν υπάρχει κάποιος που δε θα βρει το συνδυασμό που ψάχνει. Με δυο κουβέντες θα μπορούσαμε να συνοψίσουμε ως εξής:
RR 125: Η μικρότερη μοτοσυκλέτα στη γκάμα της Beta, η ελαφρύτερη και η πιο ευκολοδηγητη. Κατάλληλη για αγωνιστική χρήση τόσο για νέους αναβάτες των μικρών κατηγοριών όσο και για έμπειρους που αναζητούν ένα “διασκεδαστικό παιχνίδι”.
RR 125
RR 200: Με χαρακτηριστικά πλαισίου και κινητήρα από το μικρότερο 125 αλλά με περισσότερη ροπή και δύναμη. Διαθέτει τρόμπα λαδιού και μίζα εκκίνησης που την κάνουν ιδανική για ερασιτέχνες αναβάτες.
RR 250: Ιδανική για όσους ψάχνουν μία ομαλή δίχρονη μοτοσυκλέτα με ελαφρώς λιγότερη δύναμη και ροπή από το κορυφαίο δίχρονο των 300cc, για περισσότερο κράτημα και ευελιξία.
RR 2T
RR 300: Κατασκευασμένη για αυτούς που τους αρέσουν οι μεγάλοι κινητήρες με εντυπωσιακή ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών. Η τέλεια μοτοσυκλέτα για όσους θέλουν θηριώδη δίχρονη ροπή από το ρελαντί. Ιδανικό για extreme και “σφιχτό” enduro ενώ στα χέρια ενόςπροπονημένου αναβατή είναι ικανό για κορυφαίες επιδόσεις σε χρονομετρημένες ειδικές.
RR 350: Το ευκολότερο στην τετράχρονη γκάμα. Ιδανικό για οδήγηση με υψηλές rpm και πάντα με γραμμική απόδοση, χωρίς να κουράζει τον αναβατή.
RR 390: Ο ιδανικός συνδυασμός κρατήματος και απόδοσης. Ελαφριά αίσθηση κινητήρα με περισσότερη δύναμη και ροπή. Δεν είναι τυχαία αλώστε η επιλογή του Christophe Charlier και του Γιαννη Τριγκα.
RR 4T
RR 430: Κινητήρας υψηλής απόδοσης και άφθονης ροπής που αποδεικνύεται ιδανικός όταν ο αναβάτης εκμεταλλεύεται τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ενώ η ευελιξία του μοιάζει με αυτήν του 390.
RR 480: Η μοτοσυκλέτα που ταιριάζει γάντι σε ανοιχτές διαδρομές. Τα χαρακτηριστικά της είναι παρόμοια με της RR 430 αλλά με ακόμη περισσότερη ροπή και δύναμη, ιδανική για μεγαλόσωμους και έμπειρους αναβάτες.
Οι σημαντικότερες αλλαγές των RR ΜΥ 2019:
Κινητήρας
Δίχρονα:
• Νέα κεντρική μονάδα (ECU): εγγυάται καλύτερη λειτουργία του συστήματος ανάφλεξης που βελτιώνει την καύση και την απόδοση.
• Μεγαλύτερο έμβολο στην τρόμπα συμπλέκτη: μαλακότερη και καλύτερη αίσθηση στη μανέτα.
• Νέα ρυθμιζόμενη βαλβίδα εξαγωγής BPV (RR 300): πιο γραμμική απόδοση της δύναμης. Διατίθεται με κιτ ελατηρίων διαφορετικής σκληρότητας που προσαρμόζουν την απόδοση στις προτιμήσεις του αναβάτη.
• Σκληρότερο καπάκι συμπλέκτη (RR 125): βελτιωμένη και πιο ακριβή λειτουργία.
• Νέος θάλαμος διαστολής (RR 250/300): βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα σε όλο το φάσμα των στροφών
Τετράχρονα:
• Νέα γκαζιέρα: κατασκευάζεται από τη Domino αποκλειστικά για τη Beta. Βελτιώνει τον έλεγχο στις μικρές κινήσεις του χεριού για καλύτερη πρόσφυση στα δύσκολα τερέν.
• Νέα χαρτογράφηση σε όλους τους κινητήρες που σε συνδυασμό με τη νέα γκαζιέρα, δίνει καλύτερο έλεγχο στο χειρισμό του γκαζιού.
• Μεγαλύτερο έμβολο στην τρόμπα συμπλέκτη: μαλακότερη και καλύτερη αίσθηση στη μανέτα..
Πλαίσιο
• Νέο πιρούνι ZF (ø 48 mm) με νέο σύστημα ρυθμίσεων: Πλέον όλες οι ρυθμίσεις (απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, προφόρτιση ελατηρίου) βρίσκονται στο πάνω μέρος και δεν απαιτούν εργαλεία. Παράλληλα έχει καινούργια χαρακτηριστικά λειτουργίας και καλάμια με νέα ανοδίωση για λιγότερες τριβές.
• Νέες πλάκες πιρουνιού: πιο άκαμπτες και πιο ελαφριές.
• Νέα προστατευτικά καλαμιών: πιο πρακτικές και με νέο σχεδιασμό.
• Νέο αμορτισέρ ZF: διαθέτει νέο μικρότερο έμβολο (ø46mm) κι συνολικά είναι σχεδόν 300gr ελαφρύτερο. Το νέο έμβολο σχεδιάστηκε για να εξασφαλίζει πιο σταθερή λειτουργία, καθώς η θερμοκρασία του λαδιού αυξομειώνεται και προσφέρει περισσότερη άνεση και πρόσφυση του πίσω τροχού. Η πάνω βάση και ο θάλαμος αζώτου-λαδιού είναι επίσης μικρότερα ενώ νέο και ελαφρύτερο είναι και το ελατήριο.
• Νέα χρώματα και γραφικά
RR 200 2-stroke
Κινητήρας
• Έμβολο με δύο ελατήρια (ø 62 mm): σχεδιασμένο για περισσότερη αντοχή και αξιοπιστία, η επιλογή των δύο ελατηρίων για το έμβολο, προσφέρει επίσης καλύτερη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, κάτι σημαντικό για το Enduro.
• Προοδευτική Βαλβίδα Beta: σύστημα της Beta που χαρακτηρίζεται από τη μη ταυτόχρονο άνοιγμα της κεντρικής “εισαγωγής” και των πλευρικών οδών (boosters) που χαρίζει προοδευτική απόδοση σε όλη τη σειρά στροφών.
• Εισαγωγή με ένθετα πολυαμίδιου: μειώνει το βάρος και συμβάλει στην καλύτερη πλήρωση του στροφαλοθάλαμου, αυξάνοντας την απόδοση και την αξιοπιστία.
• Κύλινδρος: Με σύστημα ελέγχου της εξαγωγής όπως στους μεγαλύτερους κινητήρες που επιτρέπει τη ρύθμιση του ανοίγματος και κατ’ επέκταση τον τρόπο απόδοσης της δύναμης.
• Θάλαμος καύσης με δυνατότητα αλλαγής: μπορεί να αντικατασταθεί ώστε να γίνουν περαιτέρω ρυθμίσεις στον τρόπο απόδοσης του κινητήρα.
• Σφυρήλατες αλουμινένιες κάσες κάρτερ: σχεδιάστηκαν με νέα διάταξη και με στόχο τη μείωση βάρους σε συνδυασμό με τη μέγιστη ακαμψία. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην περιοχή γύρω από την έδραση των ρουλεμάν του στροφαλοφόρου άξονα .
• Πλαϊνά καπάκια από κράμα μαγνησίου: πολύ χαμηλό βάρος αντοχή και άψογο φινίρισμα.
• Εισαγωγή Vforce4: υψηλή αξιοπιστία και απόδοση
• Κιβώτιο έξι ταχυτήτων: ειδικά σχεδιασμένα για τους μικρούς κινητήρες της Beta με σφυρήλατα γρανάζια για μεγάλη μηχανική αντοχή, αξιοπιστία και παράλληλα μικρό μέγεθος και βάρος.
• Συμπλέκτης: πολλαπλών δίσκων με αντίστροφο άνοιγμα που ενεργοποιείται από μηχανισμό ενσωματωμένο στο εξωτερικό κάλυμμα. Πρόκειται για ένα σύστημα σχεδιασμένο για μείωση του βάρους και καλύτερη απόδοση.
• Σύστημα εξάτμισης: Για τη βελτιστοποίηση των καμπύλων ροπής και ισχύος του κινητήρα, το τμήμα R&D της Beta έχει σχεδιάσει νέα εξάτμιση.
• Μίζα: ευκολία εκκίνησης σε όλες τις συνθήκες.
• Αυτόματη τρόμπα λαδιού: εξαλείφει την ανάγκη για πρόμιξη λαδιού στη βενζίνη, προσφέροντας ακρίβεια στην καύση.
Πλαίσιο
• Νέα γεωμετρία: επανασχεδιάστηκε το πάνω μέρος για βελτίωση της ακαμψίας και μείωση των κραδασμών του κινητήρα, ενώ μίκρυναν οι διαστάσεις στο κάτω μέρος.
• Φιλτροκούτι: σχεδιάστηκε εκ νέου για καλύτερη ροή του αέρα στην εισαγωγή
• Ποδιά κινητήρα: κατασκευασμένη από σκληρό αλλά ελαφρύ πολυαμίδιο, προστατεύει τον κινητήρα από χτυπήματα και αμποδίζει τη λάσπη να συσσωρευτεί στο κάτω μέρος του πλαισίου
• Ρεζερβουάρ: Ελαφρώς μικρότερο από αυτά των μεγάλων μοντέλων, προσφέρει πιο στενή θέση οδήγησης και καλύτερη εργονομία.
• Σύστημα ψύξης: Είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μοντέλο και βοηθάει στη διατήρηση του μικρού πλάτους
Betamotor S.p.A.
H ιταλική εταιρεία έχεις τις ρίζες της στο 1905, όταν η “Società Giuseppe Bianchi” ξεκίνησε την παραγωγή χειροποίητων ποδηλάτων στη Φλωρεντία. Αρκετά χρόνια αργότερα, μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η ζήτηση για μηχανοκίνητα οχήματα αυξήθηκε κατακόρυφα, οι δύο άνθρωποι που “έτρεχαν” την εταιρεία, ο Bianchi Enzo και ο Tosi Arrigo ξεκίνησαν την παραγωγή μοτοσυκλετών αλλάζοντας παράλληλα το όνομα του εργοστασίου σε BETA, που προήλθε από τα αρχικά τους γράμματα. Το CERVO 48 ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα που παρήχθη από την Beta ενώ ακολούθησαν πολλά ακόμα μοντέλα μέχρι τη δεκαετία του ’70, όταν και ξεκίνησε η παραγωγή των πρώτων off road μοτοσυκλετών. To 2004 η Βeta επέστρεψε στην παραγωγή των τετράχρονων enduro ενώ από το 2010 είναι εντελώς ανεξάρτητη, με δική της σχεδίασης και παραγωγής κινητήρες που την οδήγησαν στην κατάκτηση τεσσάρων Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων Enduro και την καθιέρωσαν ως βασικό παίχτη στην αγορά των off road μοτοσυκλετών. Το 2017 η Beta είχε 160 υπαλλήλους, πούλησε παγκοσμίως 19.650 μοτοσυκλέτες ενώ o κύκλος εργασιών της έφτασε τα 73,5 εκατομμύρια ευρώ.
H Beta στην Ελλάδα
Από το 2010 την αντιπροσώπευση και την εισαγωγή των μοτοσυκλετών Beta στην Ελλάδα έχει αναλάβει η “The Fuoristrada Co”. Μόνιμος στόχος της εταιρείας είναι η στήριξη των ελληνικών αγώνων και η ανάπτυξη της ελληνικής αγωνιστικής σκηνής, κάτι που αποδεικνύει εμπράκτως με την αδιάλειπτη συμμετοχή στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Enduro και Trial. Ως αντάλλαγμα της συνεχής παρουσίας στους ελληνικούς αγώνες, η The Fuoristrada Co. έχει δει αναβάτες με μοτοσυκλέτες Beta να κατακτούν τέσσερα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Enduro και αμέτρητες νίκες σε αγώνες των περιφερειακών Κυπέλλων.
Πανελλήνιοι Πρωταθλητές με μοτοσυκλέτες Beta | ||
Enduro | Trial (κατηγορία Α’) | |
2012 | Ηλίας Κυριλής (Νέων Αναβατών) | |
2013 | Ηλίας Κυριλής (Ε3) | |
2014 | Λευτέρης Πίππος | |
2015 | Κίμωνας Καράμπελας (Ε3) | Λευτέρης Καρέτσος |
2016 | Λευτέρης Πίππος | |
2017 | Λευτέρης Καρέτσος | |
2018 | Γιάννης Τρίγκας (Ε2) |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.