09.08.2018
Ακόμη δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει. Είδαμε καλά ή μας γελούν τα μάτια μας. Είναι απλά ένα σχέδιο στο χαρτί ή μια μοτοσυκλέτα που θα κυκλοφορεί ανάμεσα μας από το 2020
Ούτε ο πιο ευφάνταστος νους δεν το είχε προβλέψει. Ξέραμε πως η H-D «αλλάζει», προσεγγίζει ένα άλλο κοινό, πιο νεανικό, που δεν είχε ως τώρα Harley, «ανοίγεται» σε άλλες αγορές. Αλλά μια Pan America ήταν το τελευταίο που περιμέναμε!
Όμως είμαστε Έλληνες και Ευρωπαίοι. Γουστάρουμε Adventure, μεγάλα και αγοράζουμε τα ακριβά. Γι αυτό το μοντέλο των Αμερικάνων μας «γυάλισε». Ναι εντάξει η μοτοσυκλέτα δεν είναι ότι πιο καλαίσθητο έχουμε δει ως τώρα, μέχρι το 2020 ίσως αλλάξει. Αυτό που βλέπουμε στις οθόνες μας θα αποτελέσει «μετρητή αντιδράσεων» και θα δώσει μία πρώτη γεύση στους Αμερικάνους για το τι έχουν να αντιμετωπίσουν από το 2020 και μετά.
Πλέον δεν θα έχουν να ανταγωνιστούν μόνο την Indian για το ποια θα βγάλει το ομορφότερο Bobber, αλλά και την BMW, την Ducati, την ΚΤΜ την Triumph και σύσσωμοι την Ιαπωνία. «Βαρέθηκε» τόσα χρόνια να τις βλέπει να «μπλέκονται στα πόδια της» και να παρουσιάζουν custom. Ήρθε η στιγμή της αντεπίθεσης.
Πριν λίγες ημέρες το εργοστάσιο του Milwuakee αποκάλυψε το project της «More Roads to Harley-Davidson» ή το βιομηχανικό σχέδιο ανάπτυξης μέχρι το 2022. Στα πλάνα της H-D είναι τέσσερα μοντέλα σε πρώτη φάση. H Pan America 1250, η custom 1250, η streetfighter 975 και η ηλεκτρική Live Wire. Την τελευταία θα την δούμε το 2019 και τις άλλες τρεις το 2020. Αναμφισβήτητα το μοντέλο που προκάλεσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι το Adventure μοντέλο με την περίεργη εμφάνιση.
Ο κινητήρας του θα είναι V2, 1250 κ.εκ. με περιεχόμενη γωνία 60ο , δύο εκκεντροφόρους και υγρόψυξη. Το κάρτερ και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μικρού μεγέθους προκειμένου οι διαστάσεις να παραμείνουν μικρές. Η τελική μετάδοση θα γίνεται με αλυσίδα. Από την τρισδιάσταστη εικόνα που εμφανίζεται στο video φαίνεται πως ο κινητήρας θα είναι φέρον στοιχείο του πλαισίου γεγονός που θα συμβάλει στο μικρότερο βάρος.
Όπως και όλα τα Adventure η Pan America θα είναι μια βαριά μοτοσυκλέτα, όποτε ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που πρέπει να κερδίσουν οι Αμερικάνοι είναι το να κρατήσουν όσο είναι δυνατόν σε χαμηλά επίπεδα. Το πλαίσιο θα είναι αλουμινίου, όπως και το ψαλίδι, που σε ορισμένες φωτογραφίες όπως θα δείτε είναι μονόμπρατσο. Το υποπλαίσιο, χαλύβδινο αποτελούμενο από σωλήνες κυκλικής διατομής, ενώ οι βάσεις των μαρσπιέ συνεπιβάτη θα είναι από χυτό αλουμίνιο.
Οι τροχοί θα φέρουν ακτίνες με τον μπροστινό να είναι 19 ιντσών και τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται είναι τα Michelin Anakee Wild. Το σύστημα φρένων θα προέρχεται από την Brembo και θα επικουρείται από σύστημα ABS. Για traction control δεν υπάρχει κάποια πληροφόρηση.
Το πιρούνι θα είναι ανεστραμμένο μεγάλης διαμέτρου, με μαύρη ανοδίωση, χειροκίνητα ρυθμιζόμενο. Το πίσω αμορτισέρ θα είναι piggyback και θα συνδέεται απευθείας πάνω στο ψαλίδι.
Το τιμόνι είναι φαρδύ και μεγάλες γωνίες κατάλληλο για όρθια οδήγηση, τοποθετημένο σε ψηλά καβαλέτα, ενώ η ζελατίνα θα ρυθμίζεται καθ’ ύψος. Κάγκελα και ποδιά αναλαμβάνουν να προστατεύσουν τον κινητήρα και την μοτοσυκλέτα.
Πιθανότατα στην φετινή EICMA του Μιλάνου η Harley-Davidson θα εκθέσει τις νέες πρωτότυπες μοτοσυκλέτες της, όποτε μια πιο «κοντινή» ματιά θα μας οδηγήσει σε πιο ασφαλή συμπεράσματα.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.