Yamaha YZ250F 2019: Με πολλές αλλαγές (Video)
H Yamaha παρουσιάζει την ολοκαίνουργια YZ250F, το πιο εξελιγμένο μοντέλο στην κατηγορία του
08.06.2018
Χάρη στον νέο κινητήρα με ηλεκτρική μίζα υψηλών επιδόσεων και το ευέλικτο νέο πλαίσιο, αυτός ο υπερσύγχρονος τετράχρονος κινητήρας 250 κ.εκ. σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην ασύρματη συνδεσιμότητα και στη δυνατότητα βελτίωσης της απόδοσης στην άκρη της πίστας με την εφαρμογή Yamaha Power Tuner για smartphone
Η YZ250F του 2019 διαθέτει ολοκαίνουργια σχεδίαση κινητήρα με ηλεκτρική μίζα, νέα κυλινδροκεφαλή, έμβολο, προφίλ εκκεντροφόρου, γεωμετρία κυλίνδρου, συμπλέκτη με μεγαλύτερη διάμετρο και πολλά ακόμα στοιχεία, τα οποία συνεργάζονται για να προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις, με ακόμα περισσότερη ισχύ στις μεσαίες και τις υψηλές στροφές.
Το περιμετρικό της πλαίσιο έχει ανανεωθεί πλήρως, με βελτιστοποιημένη θέση στήριξης του κινητήρα που βελτιώνει την ισορροπημένη ακαμψία της μηχανής, προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις στις στροφές, αλλά και πρόσφυση. Η ανασχεδιασμένη εξωτερική εμφάνιση και η εργονομία παρέχουν πιο ελαφριά και συμπαγή αίσθηση που κάνουν τον αναβάτη και τη μηχανή να γίνονται ένα. Η κορυφαία στην κατηγορία της ανάρτηση KYB® με τα ανανεωμένα εσωτερικά εξαρτήματα παρέχει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης και νικηφόρων επιδόσεων.
Μαζί με όλα τα παραπάνω, η ολοκαίνουργια YZ250F του 2019 διαθέτει επίσης στον βασικό εξοπλισμό μια μονάδα ελέγχου επικοινωνίας (CCU) που επιτρέπει στους αναβάτες να συνδέονται ασύρματα με τη μηχανή τους και να τη ρυθμίζουν ανάλογα με τις προτιμήσεις τους, χρησιμοποιώντας μόνο ένα τηλέφωνο και την εφαρμογή Power Tuner της Yamaha.
Νέος κινητήρας
Για το 2019, Yamaha έχει τελειοποιήσει τη χαρακτηριστική σχεδίαση των κεκλιμένων προς τα πίσω κυλίνδρων για τον κινητήρα της YZ250F. Ο υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας ψεκασμού καυσίμου με 2ΕΕΚ διαθέτει μπροστά τοποθετημένο σύστημα εισαγωγής που αναρροφά τον αέρα με κατεύθυνση προς τα κάτω με συμμετρικές θυρίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Το καύσιμο τροφοδοτείται από ένα ελαφρύτερο σώμα πεταλούδας 44 χλστ., μέσω ενός νέου μπεκ Denso® 12 οπών.
Ένα νέο σφυρήλατο έμβολο υψηλότερης συμπίεσης με επίπεδη επάνω επιφάνεια διαθέτει σχεδίαση "bridge-box", για πρόσθετη ισχύ με ελάχιστο βάρος. Το έμβολο, οι δακτύλιοι και ο πείρος εμβόλου με επικάλυψη DLC, σε συνδυασμό με την offset διαμόρφωση των κυλίνδρων, μειώνουν τις απώλειες λόγω τριβής και συμβάλλουν στη γρήγορη ανταπόκριση της μηχανής. Ο ελαφρύτερος κύλινδρος της YZ250F που έχει τοποθετηθεί σε πιο κατακόρυφη θέση, οι νέες θυρίδες εισαγωγής, τα προφίλ εκκεντροφόρου, η υψηλής αντοχής ράβδος σύνδεσης, καθώς και ο βελτιστοποιημένος στρόφαλος και το αντίβαρο παράγουν όλα μαζί υψηλότερη ισχύ στις μεσαίες και υψηλές σ.α.λ., με φιλική προς το χρήστη απόδοση και εξαιρετική αξιοπιστία.
Το κιβώτιο ταχυτήτων και ο συμπλέκτης έχουν ανασχεδιαστεί για πιο άμεση σύνδεση και μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Το κιβώτιο ταχυτήτων διατηρεί τις ίδιες δοκιμασμένες σχέσεις με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά τα γρανάζια έχουν κατασκευαστεί από ένα νέο κράμα που προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή στους κραδασμούς. Λόγω της αυξημένης αντοχής, τα δόντια των γραναζιών έχουν μικρότερο πάχος, γεγονός που οδήγησε στη μείωση του βάρους και στη σχεδίαση μικρότερων διαστάσεων. Το συγκρότημα συμπλέκτη στην YZ250F διαθέτει πλάκες τριβής που είναι τώρα1,6 χλστ. παχύτερες. Η αύξηση του πάχους επέτρεψε στους μηχανικούς μας να μειώσουν τον αριθμό των πλακών κατά μία, φτάνοντας στις 8.
Τα ψυγεία και η εξάτμιση έχουν τροποποιηθεί επίσης για βελτιωμένες επιδόσεις και κατανομή βάρους. Τα ανανεωμένα ψυγεία είναι μεγαλύτερα και σχηματίζουν γωνία που επιτρέπει την πιο άμεση είσοδο του ρεύματος αέρα για βελτιωμένη ψύξη στις πιο απαιτητικές συνθήκες αγώνων. Ο καινοτομικός περικαλυμμένος σωλήνας της εξάτμισης βελτιώνει τη συγκέντρωση των μαζών και την ανάπτυξη της ισχύος, με ανανεωμένη γεωμετρία στο μοντέλο του 2019. Με αυτήν τη διάταξη, το πίσω άκρο του σωλήνα της εξάτμισης μετακινείται ακόμα περισσότερο προς τα εμπρός και επιτρέπει την τοποθέτηση του σιγαστήρα πιο κοντά στο κέντρο βάρους.
Η πρώτη στον κόσμο εφαρμογή Power Tuner για μοτοσυκλέτες παραγωγής 250 κ.εκ.
Η YZ250F του 2019 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα motocross παραγωγής 250 κ.εκ. στον κόσμο με ασύρματη μέθοδο βελτίωσης της απόδοσης του κινητήρα μέσω smartphone. Με τη χρήση της αποκλειστικής εφαρμογής Power Tuner της Yamaha, είναι εύκολο να επιλέξετε ακριβώς το προφίλ ισχύος που χρειάζεστε για βέλτιστα αποτελέσματα στους αγώνες σε κάθε πίστα.
Μέσω της αυτόματης σύνδεσης με την ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου επικοινωνίας (CCU) της YZ250F, οι αναβάτες και οι τεχνικοί μπορούν να προσαρμόζουν γρήγορα και εύκολα το μίγμα αέρα/καυσίμου και τους χάρτες χρονισμού ανάφλεξης για να ρυθμίζουν τις επιδόσεις του κινητήρα για διάφορες συνθήκες πίστας, να καταγράφουν πληροφορίες για τους αγώνες και να παρακολουθούν μια σειρά δεδομένων όπως τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, τη θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής, την πίεση του αέρα, τα στατιστικά στοιχεία της μπαταρίας, αλλά και δεδομένα που σχετίζονται με τη συντήρηση, όπως ο συνολικός χρόνος λειτουργίας και άλλα.
Η εφαρμογή Power Tuner της Yamaha - που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά με την YZ450F του 2018 - επιτρέπει την τροποποίηση της χαρτογράφησης του κινητήρα με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια από ποτέ άλλοτε. Επιτρέπει επίσης στους χρήστες να μοιράζονται ρυθμίσεις με την ομάδα ή τους φίλους τους (μαζί με άλλες πληροφορίες), εξελίσσοντας έτσι το σύστημα σε ένα εργαλείο που βοηθά στη διευκόλυνση της επικοινωνίας.
Χαρτογράφηση κινητήρα δύο λειτουργιών με δυνατότητα εναλλαγής
Η ρυθμιζόμενη χαρτογράφηση κινητήρα δύο λειτουργιών επιτρέπει στον αναβάτη να ρυθμίζει τη συμπεριφορά του κινητήρα με το πάτημα ενός κουμπιού, διευκολύνοντας τη ρύθμιση της YZ250F για διαφορετική πίστα ή καιρικές συνθήκες.
Ολοκαίνουργια, ελαφριά ηλεκτρική μίζα
Η YZ250F του 2019 διαθέτει μίζα με ηλεκτροκινητήρα μικρών διαστάσεων και πανάλαφρη μπαταρία ιόντων λιθίου, προσφέροντας την άνεση της εκκίνησης με πάτημα ενός κουμπιού για γρήγορες και εύκολες επανεκκινήσεις υπό πίεση, αλλά και πιο χαλαρή οδήγηση όταν δεν μετρά ο χρόνος. Το σύστημα παίρνει ρεύμα από μια πανάλαφρη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας και προσθέτει ελάχιστο βάρος στη μηχανή.
Νέος σκελετός και βελτιωμένη εργονομία
Ο σκελετός μικρών διαστάσεων της YZ250F του 2019 είναι εντελώς καινούργιος, τελειοποιώντας περαιτέρω τον ενστικτώδη χειρισμό που μετατρέπει αυτήν τη Yamaha σε μία από τις μηχανές με τον καλύτερο χειρισμό στην κατηγορία της. Το ολοκαίνουργιο περιμετρικό πλαίσιο μικρών διαστάσεων προσφέρει ανασχεδιασμένη ενίσχυση του πάνω πλαισίου, των διαδοκίδων πίσω πλαισίου και της περιοχής περιστροφής του ψαλιδιού, καθώς και ολοκαίνουργια στηρίγματα του κινητήρα που εξασφαλίζουν τη συγκέντρωση της μάζας και αυξάνουν την ακαμψία στον πλευρικό, οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα, παρέχοντας ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην αίσθηση της κίνησης στις στροφές και την ακαμψία κατά την κίνηση σε ευθεία.
Με απλά λόγια, το νέο πλαίσιο σχεδιάστηκε για βελτίωση της επαφής με το έδαφος και παροχή της καλύτερης δυνατής ισορροπίας της ακαμψίας, για απορρόφηση των κραδασμών και ευκολία κατά την κίνηση στις στροφές.
Νέα σχεδίαση πλαισίου και σέλας με μικρότερες διαστάσεις
Γύρω από αυτό το πλήρως ανασχεδιασμένο πλαίσιο, η YZ250F του 2019 διαθέτει νέα, πιο ελαφριά πάνελ μικρότερων διαστάσεων από μπροστά μέχρι πίσω. Τα περιβλήματα του ψυγείου ενσωματώνουν έναν νέο αγωγό αέρα με κοίλο σχήμα που δεν βελτιώνει μόνο το στυλ αλλά είναι επίσης πιο στενός για καλύτερη στήριξη των γονάτων και συνολική κίνηση του αναβάτη. Το ύψος της σέλας έχει μειωθεί κατά 8 χλστ. προς τα μπροστά και κατά σχεδόν 20 χλστ. προς τα πίσω, προσφέροντας στον αναβάτη μεγαλύτερη ευκολία ελιγμών με τη μοτοσυκλέτα.
Εύκολα ρυθμιζόμενη ανάρτηση με σπειροειδές ελατήριο KYB®
Τα κορυφαία στον κλάδο, πλήρως ρυθμιζόμενα πιρούνια με σπειροειδές ελατήριο KYB® και ευαίσθητη στην ταχύτητα απόσβεση έχουν ανανεωμένες ρυθμίσεις, μεγαλύτερα έμβολα και νέα στηρίγματα πιρουνιών/αξόνων, ώστε να προσφέρουν εξαιρετική ισορροπία μεταξύ του χειρισμού και της απόσβεσης των κραδασμών για νικηφόρες επιδόσεις. Το αμορτισέρ KYB® διαθέτει νέα χαρακτηριστικά απόσβεσης προσαρμοσμένα στο νέο πλαίσιο καθώς και νέο ελατήριο μικρότερου βάρους. Το μέγεθος του ρεζερβουάρ έχει αυξηθεί κατά 30 κ.εκ. για αυξημένο έλεγχο της απόσβεσης στις μεγάλες διαδρομές.
Ελαφρύτεροι τροχοί
Η προσεκτική, υποβοηθούμενη από υπολογιστή τελειοποίηση του προφίλ διατομής των ζαντών EXCEL εξοικονομεί πολύτιμο, μη αναρτώμενο βάρος χωρίς υποβάθμιση της ανθεκτικότητας, ενώ τα πιο άκαμπτα κολάρα των τροχών παρέχουν βελτιωμένη αίσθηση της επαφής με το έδαφος κατά το φρενάρισμα, αλλά και σαφή αίσθηση πρόσφυσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της YZ250F
• Ολοκαίνουργιος υγρόψυκτος τετράχρονος κινητήρας 250 κ.εκ. με 2ΕΕΚ
• Εφαρμογή Power Tuner για smartphone, για βελτίωση της απόδοσης στην άκρη της πίστας
• Διακόπτης χαρτογράφησης λειτουργιών κινητήρα "στο λεπτό" 2 θέσεων
• Ελαφριά ηλεκτρική μίζα με μπαταρία ιόντων λιθίου
• Λεπτή και μικρών διαστάσεων νέα εξωτερική σχεδίαση και σέλα
• Νέο, ισχυρότερο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο
• Νέα μπροστινά πιρούνια Air-Oil-Separate μεγαλύτερης διαμέτρου
• Ελαφρύτερο πίσω αμορτισέρ με βελτιωμένες επιδόσεις απόσβεσης
• Νέος συμπλέκτης υψηλής αντοχής με ελαφρύτερη αίσθηση στο μοχλό
• Νέα σχεδίαση ψυγείου υπό γωνία υψηλής απόδοσης
• Ανασχεδιασμένο κιβώτιο φίλτρου αέρα
• Πιο άκαμπτος βραχίονας στερέωσης μπροστινού άξονα για καλύτερη αίσθηση
• Νέο συγκρότημα αλυσίδας έκκεντρου υψηλών προδιαγραφών
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.