30.05.2018
Η BMW έχει παράδοση να παρουσιάζει πρωτότυπες μοτοσυκλέτες στην ετήσια εκδήλωσε Villa d'Este της Concorso d'Eleganza κοντά στη λίμνη Como στην Ιταλία. Αυτά τα concept τις περισσότερες φορές βγαίνουν στην παραγωγή σχεδόν πανομοιότυπα
Έτσι, ενώ το νέο Concept 9cento είναι επίσημα ένα «σχεδιαστικό πείραμα» δεν θα εκπλαγούμε αν σε μερικούς μήνες μπορούμε να αγοράσουμε τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Δεδομένου του ιδιαίτερου στυλ του, το ασφαλές συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως πρόκειται για ένα μικρότερο XR. Ένα baby S1000XR!
Το όνομα του ιταλικό. 9cento που σημαίνει 900. Οπότε αυτή η μοτοσυκλέτα πιθανότατα να χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα του νέου F850GS. Οπότε το νέο μοντέλο ίσως ονομάζεται F900XR.
Αν και ο κινητήρας είναι χωρητικότητας 853 κ.εκ. γνωρίζουμε ήδη ότι το σύστημα ονοματολογίας της BMW δεν σχετίζεται απόλυτα με το «μέγεθος» του κινητήρα. Δείτε τι συμβαίνει με τα F750GS και F850GS τα οποία χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα των 853 κ.εκ. με λιγότερη ισχύ στο 750». Το συμπέρασμα είναι ότι η BMW έχει βρει περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα για το ψoncept 9cento - αρκετή για να δικαιολογήσει την ονομασία «900» - και αυτό ίσως να μην σημαίνει ότι έχει αυξηθεί ο κυβισμός του.
Δεν είναι μόνο ο κινητήρας που έχει δανειστεί από το F850GS. Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες είναι και το πλαίσιο. Τουλάχιστον, το μπροστινό τμήμα. Μπορεί να δείχνει αλουμινένιο όμως στην πραγματικότητα είναι ατσάλινο με σκοπό την μείωση του κόστους. Το ψαλίδι είναι ίδιο με νέες βάσεις των μαρσπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη.
Το πιρούνι προέρχεται από την Ohlins και είναι αναστραμμένο. Το νέο υποπλαίσιο και το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι επίσης νέας σχεδίασης.
Έξυπνα, η BMW χρησιμοποιεί στην πραγματικότητα το κεντρικό τμήμα πλαισίου που είναι κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα ως πρόσθετο δομικό στοιχείο, ενισχύοντας το υποπλαίσιο και το μπροστινό τμήμα του πλαισίου για πρόσθετη ακαμψία.
Η BMW αποδίδει μεγάλο μέρος της σχεδίασης της πίσω όψης του 9cento, αλλά οι πιθανότητες είναι ότι το στοιχείο είναι λιγότερο πιθανό να είναι ευθεία στην έκδοση παραγωγής.
Η «ουρά» είναι απίστευτα μικρή και λεπτή, γεγονός που αποκλείει το ενδεχόμενο αυτό το τμήμα της μοτοσυκλέτας να βρίσκεται στην τελική του μορφή, διότι θα μιλάμε για ένα μονόσελο sport adventure. Η λύση που παρουσιάζεται σε άλλες φωτογραφίες είναι δύο πρόσθετα «κουτιά» εκατέρωθεν του λεπτού ουραίου τμήματος τα οποία εξυπηρετούν δύο σκοπούς. Μεγαλώνουν την σέλα συνεπιβάτη και ταυτόχρονα δίνουν την δυνατότητα αποθήκευσης αρκετών πραγμάτων μέσα σε αυτά.
Το μπροστινό τμήμα θυμίζει έντονα S1000XR με πιο επιθετικό και γωνιώδες σχεδιασμό. Αν και σε μια concept μοτοσυκλέτα το τελευταίο που περιμένουμε να δούμε είναι έναν μεγάλο προστατευτικό ανεμορθώρακα η BMW τονίζει τα sport touring χαρακτηριστικά του. Γενικά το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας δείχνει πιο έτοιμο για παραγωγή παρά το πίσω.
Πιθανότατα αυτή η μοτοσυκλέτα να είναι η πρώτη μιας νέας γενιάς μοντέλων της BMW. Σειρά τώρα παίρνει σίγουρα και η ανανέωση του naked F800R. Οπότε στην προσεχή έκθεση του Μιλάνου η BMW θα έχει πολλά να μας δείξει.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.