Παρουσίαση Harley on Tour: American Way
Κάθε χρόνο η Harley Davidson μας δίνει την δυνατότητα να οδηγήσουμε τα νέα μοντέλα της
To Harley on Tour το ήξερα, είχα ακούσει για αυτό, αλλά δεν είχα συμμετάσχει ποτέ. Ήρθε η ώρα λοιπόν μέσω του 2WO να παραστώ σε μια άρτια οργανωμένη αλλά ταυτόχρονα χαλαρή εκδήλωση έχοντας 18 καινούργια Harley Davidson στη διάθεσή μου για μια μέρα. Όπως ήταν φυσικό, πρόλαβα να οδηγήσω πολύ λιγότερα. Του χρόνου τα υπόλοιπα…
Ξεκινήσαμε από την Πειραιώς όπου μας περίμεναν καμιά 25αριά Harley συνοδευόμενα από μια νταλίκα που έκανε το tour όλης της Ευρώπης. Ο Άγγλος μεσήλικας που τσέκαρε τις μοτοσυκλέτες πριν τις πάρουμε μάς κοίταζε με μισό μάτι και παράλληλα μια έκφραση απορίας σχηματίστηκε στο πρόσωπό του. «Τι είναι όλοι ετούτοι που θα οδηγήσουν τα μηχανάκια μας;» φαίνεται να σκέφτηκε. Εν μέρει είχε δίκιο. Ελάχιστοι από εμάς τους συντάκτες ειδικού Τύπου έχουν το outfit του γνήσιου «Χαρλεά» και φαίνονται μυημένοι στα «μυστικά» της μάρκας του Milwaukee. Αρκετοί άλλοι προσπαθούν να μοιάσουν για τις επόμενες ώρες σε έναν γνήσιο αναβάτη HD, ενώ κάποιοι έχουν έρθει απλά για να κάνουν τη δουλειά τους, να οδηγήσουν δηλαδή τις ακριβοθώρητες αμερικάνες που τραντάζουν τους δρόμους.
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης
Fat Boy Special
Το μάτι μου ψάχνει να βρει τη Harley που θα οδηγήσω τουλάχιστον για τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής. Το μέταλλο μαγνητίζει το βλέμμα και επιλέγω μία που διαθέτει μπόλικο από αυτό και «μασίφ» τροχούς. Σωστά έχετε καταλάβει, πρόκειται για τη Fat Boy της οικογένειας Softail. Όχι την απλή, τη Special με τους μαύρους «μασίφ» τροχούς και γενικά με το ματ μαύρο να κυριαρχεί παντού. Ανεβαίνω και κάθομαι χαμηλά. Τα χέρια μου ανοίγουν για να πιάσουν το τεράστιο τιμόνι. Μου κάνει αμέσως εντύπωση το τεράστιο (μαύρο και αυτό) φανάρι. Γενικά το «πράγμα» είναι τεράστιο, όχι όσο μια Road King, αλλά μεγάλο. «Πατάω» μίζα και το «χοντρό αγόρι» ξυπνάει, «τεντώνεται» και νωχελικά βγαίνει από τη θέση parking. Είναι βαρύ, αλλά δεν με προβληματίζει. Πατάω κάτω εύκολα. Το μοτέρ των 103 κυβικών ιντσών (ήτοι 1.690 κ.εκ.) έχει κραδασμούς. Λιγότερους από ό,τι περιμένω, περισσότερους από το Forty Eight των 1.200 κ.εκ. που οδήγησα έναν χρόνο νωρίτερα. Περιμένοντας να «βολευτούμε» όλοι, αφήνω να δουλέψει και μετά από ένα λεπτό αισθάνομαι τη ζεστασιά του κινητήρα. Φυσιολογικό. Τόσα κυβικά και αερόψυκτα… Στο κιβώτιο «καρφώνονται», όσο και ευγενικός και να είσαι με το λεβιέ, όλες οι σχέσεις με θόρυβο. Αλλά αυτό είναι το φυσιολογικό.
Ούτε ένα ούτε δύο, αλλά 18 Harley με αγγλικές πινακίδες βγαίνουν στην Πειραιώς. Εμπειρία για όσους βλέπουν αποσβολωμένοι το θέαμα μέσα από τετράτροχα κουτιά. Κατά έναν περίεργο τρόπο μέσα στην πόλη το Fat Boy κινείται όλο χάρη. Δυσκολίες δεν υπάρχουν. Φρενάρει, ελίσσεται και κάνει θόρυβο. Σταματάει, ξεκινάει και δεν μασάει πουθενά. Γρήγορα, γρήγορα βγαίνουμε στην εθνική και εκεί κινείται πιο άνετα. Την οδηγώ για καμιά 40αριά χιλιόμετρα και την αφήνω στον επόμενο. Μου άρεσε λιγότερο από ό,τι περίμενα.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: |
2385mm |
Ύψος σέλας: |
660mm |
Χωρητικότητα καυσίμου: |
18,9l |
Βάρος κενό: |
320,00kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Κινητήρας: |
Air-Cooled, High Output Twin Cam 103B™ |
Κυβισμός: |
1.690cc |
Ροπή κινητήρα: |
126Nm / 3.000rpm |
Τροχοί / ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Εμπρός: |
Black, Bullet Hole Disc Cast Aluminum / 17" / Dunlop® D408F 140 |
Πίσω: |
Black, Bullet Hole Disc Cast Aluminum / 17" / Dunlop® D407 200 |
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Black Denim, Charcoal Denim, Crushed Ice Denim, Red Iron Denim, Vivid Black |
Low Rider S
H επόμενη ήταν η Low Rider S, της οικογένειας Dyna. Παρότι την οδήγησα ελάχιστα, μου άρεσε περισσότερο από τη Fat Boy Special. Πιο «σεμνή» εμφάνιση με περισσότερα «νίκελα». Εντελώς διαφορετική θέση οδήγησης. Τοποθετεί τον αναβάτη ψηλότερα. Τα πόδια σχηματίζουν ορθές γωνίες και τα χέρια βρίσκονται στο ύψος των ώμων. Η σέλα σε κλειδώνει σε μια θέση χωρίς να μπορείς να κουνηθείς, αλλά αυτό ρυθμίζεται . Γενικότερα έδειχνε και ήταν ελαφρύτερη και κατά την οδήγηση και στην πραγματικότητα. Ταυτόχρονα, ο ίδιος κινητήρας δείχνει να αποδίδει διαφορετικά. «Τραβάει» από πολύ «χαμηλά» με λιγότερους κραδασμούς και λόγω των διαφορετικών τελικών ακούγεται διαφορετικά και πολύ πιο ωραία.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: |
2.345mm |
Ύψος σέλας: |
700mm |
Χωρητικότητα καυσίμου: |
17,8l |
Βάρος κενό: |
296,00kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Κινητήρας: |
Air-cooled, Twin Cam 103™ |
Κυβισμός: |
1.690cc |
Ροπή κινητήρα: |
126Nm / 3.250rpm |
Τροχοί / ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Εμπρός: |
Black, Split 5-Spoke Cast Aluminum / 19" / Michelin®Scorcher™ ‘31’ 100 |
Πίσω: |
Black, Split 5-Spoke Cast Aluminum / 17" / Michelin®Scorcher™ ‘31’ 160 |
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Custom Colour Bonneville Blue / Fathom Blue, Two-Tone Billet Silver / Vivid Black, Velocity Red Sunglo, Vivid Black |
Road King Special
Όταν περάσαμε τα διόδια της Κορίνθου παρατήρησα πως είχε μείνει «μόνη» αυτή που μου είχε «γυαλίσει» από την αρχή ακόμα. Μια «κακιά» κατάμαυρη με «σκληρές» βαλίτσες Road King Special της Touring οικογένειας. Με 19 ίντσες μπροστινό τροχό και 18 πίσω. Μήκος κοντά στα 2,5 μέτρα και βάρος πάνω από 350 κιλά. Μεγάλη και γρήγορη σαν τρένο, όπως τη διαφημίζει και στο site της η Harley. Με πλησιάζει φίλος και συνάδελφος και μου λέει «έλα να σε δω πώς θα στρίβεις με αυτό στις στροφές της Επιδαύρου». Φίλε και συνάδελφε, έπρεπε να το είχες κρατήσει το Road King για να νοιώσεις όσα εγώ.
Ο κινητήρας των 107 κυβικών ιντσών (1.745 κ.εκ.) είναι ο πιο «πολιτισμένος» απ’ όσους έχω οδηγήσει σε Harley . Ο Milwaukee Eight είναι ο νέος δικύλινδρος με τέσσερις βαλβίδες και δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο. Τι κινητήρας, θεέ μου! Ωμή δύναμη, ροπάκλα και όλα αυτά χωρίς κραδασμούς. Ήχος μπάσος, μεστός, γεμάτος, δεν ξέρω τι άλλο να γράψω μιας και οι λέξεις δεν αρκούν! Προκαλώ τους πάντες να οδηγήσουν μια μοτοσυκλέτα με αυτόν τον κινητήρα για να σχηματίσουν άποψη. Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις πως οι Αμερικανοί εδώ έχουν κάνει τρελή δουλειά. Το τιμόνι είναι τύπου Mini Ape, δηλαδή ψηλό, εξασφαλίζοντας σε συνδυασμό με την τοποθέτηση της σέλας όρθια θέση οδήγησης. Στις συνεχόμενες συνεχείς στροφές «μπαίνει» με σιγουριά και κρατάει την πορεία του. Τα φρένα και λόγω γεωμετρίας έχουν περίεργη συμπεριφορά, σε καμία όμως περίπτωση δεν δυσκολεύονται να επιβραδύνουν αποτελεσματικά το Road King Special. Δεν ήθελα να το αφήσω, αλλά μου έμενε ένας κινητήρας ακόμη…
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: |
2.420mm |
Ύψος σέλας: |
691mm |
Χωρητικότητα καυσίμου: |
22,7l |
Βάρος κενό: |
355,00kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Κινητήρας: |
Milwaukee Eight 107 |
Κυβισμός: |
1.745cc |
Ροπή κινητήρα: |
150Nm / 3.250rpm |
Τροχοί / ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Εμπρός: |
130/60B19 |
Πίσω: |
180/55B18 |
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Charcoal Denim, Hard Candy Hot Rod Red Flake , Olive Gold, Vivid Black |
Softail Slim S
To bobber της οικογενείας με τον Screaming Eagle Twin Cam των 110 κυβικών ιντσών ή 1.801 κ.εκ. Το «πρωτόγονο» δούλεμα του κινητήρα του ταιριάζει άψογα με την old school εμφάνισή του. Κατάμαυρο και αυτό με χαμηλό ίσιο τιμόνι και over under shotgun εξάτμιση που «πυροβολάει» παντού. Τσαμπουκαλεμένο εγείρει την αίσθηση του «πίσω και σας έφαγα». Χαμηλό, έτοιμο να ξύσει μαρσπιέ παντού. Το οδήγησα λίγο, αλλά με κέρδισε ο χαρακτήρας του!
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: |
2.350mm |
Ύψος σέλας: |
650mm |
Χωρητικότητα καυσίμου: |
18,9l |
Βάρος κενό: |
308,00kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Κινητήρας: |
Screamin' Eagle® Air-cooled, Twin Cam 110B™ |
Κυβισμός: |
1.801cc |
Ροπή κινητήρα: |
145Nm / 4.000rpm |
Τροχοί / ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Εμπρός: |
Black Steel Laced / 16" / Dunlop® D402F MT90 |
Πίσω: |
Black Steel Laced / 16" / Dunlop® D402 MU85 |
Road King
Ένα Harley Davidson σε χρώμα πορτοκαλί σίγουρα εγείρει αισθήματα περιέργειας. Έτσι βίωσα την απίστευτη άνεση αυτής της μοτοσυκλέτας με τον τεράστιο ανεμοθώρακα και τη super σέλα. Οι τροχοί σε αυτήν τη Road King είναι 17 ιντσών μπροστά και 16 πίσω. Είναι πιο βαριά από τη Special με διαφορετικό τιμόνι και προβολέα τύπου Hiawatha. Ο κινητήρας της είναι ο νέος Milwaukee Eight και η νέου τύπου ανάρτηση εμπρός και πίσω εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: |
2.450mm |
Ύψος σέλας: |
705mm |
Χωρητικότητα καυσίμου: |
22,7l |
Βάρος κενό: |
362,00kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Κινητήρας: |
Milwaukee-Eight™ 107 |
Κυβισμός: |
1.746cc |
Ροπή κινητήρα: |
150Nm / 3.250rpm |
Τροχοί / ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Εμπρός: |
Impeller Cast Aluminum / 17" / Dunlop® D408F 130 |
Πίσω: |
Impeller Cast Aluminum / 16"/ Dunlop® D407T 180 |
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Billet Silver, Custom Colour Laguna Orange, Hot Rod Custom™ Red Flake, Two-Tone Black Hills Gold / Black Quartz, Two-Tone Superior Blue / Billet Silver, Vivid Black |
Fat Bob
Με τη Fat Bob επέστρεψα από τα Ίσθμια όπου κάναμε την τελευταία στάση. Το μόνο Fat πάνω της είναι τα ελαστικά με τους «γεμάτους» τροχούς των 16 ιντσών. Το drag τιμόνι με κάνει να γείρω μπροστά. Οι δίδυμοι bullet προβολείς σε συνδυασμό με το led πίσω φανάρι μου θυμίζουν αμερικανικό αυτοκίνητο των seventies. Η εξάτμιση Tommy Gun τονίζει περισσότερο τον χαρακτήρα drag bike που διαθέτει άφθονο η Fat Bob. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος με το Fat Boy και το Low Rider S, αλλά λόγω των εξατμίσεων ακούγεται και εδώ διαφορετικά.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: |
2.400mm |
Ύψος σέλας: |
690mm |
Χωρητικότητα καυσίμου: |
18,9l |
Βάρος κενό: |
306,00kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Κινητήρας: |
Air-cooled, Twin Cam 103™ |
Κυβισμός: |
1.690cc |
Ροπή κινητήρα: |
130Nm / 3.500rpm |
Τροχοί / ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Εμπρός: |
Gloss Black Cast Aluminum Wheel with Laser Etched Graphics / 16" / Dunlop® D427 130 |
Πίσω: |
Gloss Black Cast Aluminum Wheel with Laser Etched Graphics / 16" / Dunlop® D427 180 |
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Black Denim, Crushed Ice Denim, Custom Colour Laguna Orange, Red Iron Denim, Vivid Black |