Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 27.04.2018
Tο καθιερωμένο πλέον ετήσιο ραντεβού μας με το Harley on Tour έλαβε χώρα παράλληλα με την Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2018
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης
Οι εκθέσεις σε ξεζουμίζουν κυριολεκτικά. Ψάχνεις τρόπο διαφυγής, έστω και για λίγες ώρες. Το Harley on Tour φέτος μάς βρήκε στο Ελληνικό στην αίθουσα Ξιφασκίας. Από εκεί ξεκινήσαμε με όλα τα μοντέλα του 2018 για μια αναζωογονητική βόλτα δίπλα στη θάλασσα.
Η νταλίκα, που κάνει το γύρο της Ευρώπης για να μπορέσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι να οδηγήσουν τα νέα μοντέλα της αμερικανικής μάρκας, κοσμούσε στην κυριολεξία τον χώρο όπου γίνονταν οι παράλληλες εκδηλώσεις του μεγαλύτερου μοτοσυκλετιστικού event. Γεμάτη με τα Street, τα Sportster, τα Softail και τα Touring μοντέλα της εταιρείας του Milwaukee που θα οδηγούσαμε όχι μόνον εμείς οι δημοσιογράφοι του ειδικού Tύπου, αλλά και όποιος ήθελε να βιώσει την αίσθηση μιας Harley-Davidson. Τα μοντέλα που έλειπαν ήταν τα τελευταία που παρουσιάστηκαν κατά σειρά, τα Iron 1200 και Forty-Eight Special της «οικογένειας» Sportster.
Η Softail σειρά ξεχωρίζει φέτος, μιας και συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες και περισσότερες αλλαγές. Ένα από τα μοντέλα της τα έχουμε ήδη οδηγήσει. Πρόκειται για το εντυπωσιακό Fat Bob με τον μεγαλύτερο Milwaukee-Eight, όπως αποκαλεί τη νέα γενιά κινητήρων της η εταιρεία, με τις αμερικανικές 114 κυβικές ίντσες ή με τα «δικά» μας 1.868 κυβικά εκατοστά. Ένα μοντέλο που ενσαρκώνει τη διαφορετική νοοτροπία των Αμερικανών σε σχέση με παλιότερα. Λίγοι κραδασμοί, λειτουργία χωρίς μηχανικούς θορύβους, νέο ελαφρύτερο πλαίσιο, αναβαθμισμένες αναρτήσεις, βελτιωμένα φρένα. Τελείως άλλο, καινούργιο, ευκολοδήγητο, στρίβει και φρενάρει, μπορεί άνετα να οδηγηθεί και να προσφέρει συγκινήσεις . Και με αυτά στο μυαλό, βρισκόμαστε μπροστά σε καμιά εικοσαριά μοτοσυκλέτες. Η επιλογή δική μας…
Sport Glide
Έχοντας οδηγήσει το Fat Bob, ψάχνω να βρω το μοντέλο που με ιντριγκάρει περισσότερο από όλα τα υπόλοιπα. «Καπαρώνω» το Sport Glide ακουμπώντας το κράνος στη σέλα και αρχίζω να το επεξεργάζομαι. Πολύ όμορφο, χωρίς κραυγαλέα εμφάνιση. Γνήσιο Harley-Davidson κατά τη γνώμη μου. Ένα «μικρό» touring μοντέλο με το νέο πλαίσιο των Softail, το ανεστραμμένο πιρούνι και το πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ. Με αλουμινένιες χυτές ζάντες, μονό μακρύ τελικό, μίνι φέρινγκ και πλαϊνές βαλίτσες στον στάνταρ εξοπλισμό.
Η μοτοσυκλέτα μού άρεσε πολύ περισσότερο με τις βαλίτσες, αλλά και οδηγικά. Με άνετη θέση οδήγησης χωρίς πόδια και χέρια να τεντώνουν μπροστά. Με τις αναρτήσεις να απορροφούν τις ανωμαλίες και να πληροφορούν άριστα τον αναβάτη στις στροφές. Η λειτουργία των φρένων δεν με απασχόλησε καθόλου, διότι και αυτά δούλεψαν πολύ καλά. Όσο για τον κινητήρα των 107 κυβικών ιντσών (1.745 κ.εκ.), τον προτιμώ από τον πιο δυνατό των 114. Χωρίς κραδασμούς, με δύναμη και ροπή που ταιριάζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Από την άλλη, η θερμοκρασία που αποβάλλει όταν «στριμωχτεί» σε κίνηση είναι κάτι που προβληματίζει ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Όμως έχεις να κάνεις με αερόψυκτο, δικύλινδρο με 1.745 κυβικά. Μην το ξεχνάς.
Διαστάσεις
Μήκος: | 2.325mm |
Ύψος σέλας: | 680mm |
Χωρητικότητα καυσίμου: | 18,09l |
Βάρος κενό: | 304,0kg |
Επιδόσεις
Κινητήρας: | Milwaukee-Eight® 107 |
Κυβισμός: | 1.745cc |
Ροπή κινητήρα: | 145Nm / 3.250rpm |
Τροχοί / Ελαστικά
Εμπρός: | 130/70B18 63H BW |
Πίσω: | 180/70B16 77H BW |
Επιλογές χρωμάτων
Silver Fortune, Twisted Cherry, Vivid Black |
Softail Slim
Τα Bobber είναι το είδος που προτιμώ από τις custom μοτοσυκλέτες. Για αυτό «κυνήγησα» ένα old school Bobber, το οποίο είχα οδηγήσει και πέρυσι με τον κινητήρα των 110 κυβικών ιντσών (1.801 κ.εκ.) που δεν υπάρχει πλέον στην γκάμα.
Το φετινό Softail Slim είναι μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα. Με νέο πλαίσιο, νέες αναρτήσεις και τον κινητήρα των 107 κυβικών ιντσών, εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο δρόμο, γιατί εκτός των άλλων είναι ελαφρύτερο κατά 16 κιλά από τον προκάτοχό του.Μου άρεσαν τα over-under τελικά και το φαρδύ τιμόνι τύπου «Hollywood Handlebar». Η θέση οδήγησης θα ανοίξει τα χέρια και θα τεντώσει ελαφρώς τα πόδια, τα οποία θα πατήσουν πάνω στα μεγάλα μαρσπιέ. Το μονόσελο επιβάλλεται για τη θρυλική μοτοσυκλέτα του Λοχαγού Steve Rogers, πιο γνωστός ως Captain America.
Μήκος: | 2.310mm |
Ύψος σέλας: | 660mm |
Χωρητικότητα καυσίμου: | 18,9l |
Βάρος κενό: | 291,0kg |
Επιδόσεις
Κινητήρας: | Milwaukee-Eight™ 107 |
Κυβισμός: | 1.745cc |
Ροπή κινητήρα: | 145Nm / 3.000rpm |
Τροχοί / Ελαστικά
Εμπρός: | Black, Laced Steel / 16" / Dunlop® D402F MT90 |
Πίσω: | Black, Laced Steel / 16" / Dunlop® D402 MU85 |
Χρώματα
Black Denim, Bonneville Salt Denim, Industrial Gray Denim, Vivid Black, Wicked Red |
Breakout
Το τρίτο και τελευταίο μοντέλο που οδήγησα στη σύντομη αυτή βόλτα ήταν κατ’ εμέ και το ομορφότερο όλων όσων είχαμε στη διάθεσή μας. Το Breakout είναι μια μακριά, χαμηλή, μυώδης μοτοσυκλέτα. Είναι αυτό που λέμε dragster - αν δεις το 240άρι πίσω ελαστικό δεν χρειάζονται περαιτέρω εξηγήσεις. Επίσης , η Harley-Davidson ήθελε να διατηρήσει «καθαρή» τη σχεδίασή του, ως εκ τούτου άφησε να περνούν απαρατήρητα τα «περιττά» κομμάτια που θα χάλαγαν τη μυώδη σιλουέτα του. Ο προβολέας είναι πολύ μικρός, τα φλας σαν να μην υπάρχουν, οι καθρέφτες έχουν διακοσμητικό χαρακτήρα. Τα over – under μαύρα τελικά έχουν διακριτική παρουσία. Οι χυτές ζάντες με τα λεπτά μπράτσα είναι απόλυτα ταιριαστές. Το Breakout του 2018 έχει μικρότερο ρεζερβουάρ για να φαίνεται καλύτερα ο Milwaukee-Eight είτε των 114 είτε των 107 κυβικών ιντσών, αφού η Harley δίνει αυτήν την επιλογή στο συγκεκριμένο μοντέλο. Είναι 14 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του.
Μόλις ανέβεις καταλαβαίνεις πως το Breakout δεν έχει καμία σχέση με ότι είχες οδηγήσει έως τώρα. Τα χέρια «ψάχνουν» να βρουν το μικρό ίσιο τιμόνι που κόβει ελάχιστα και τα πόδια τα μαρσπιέ. Πρέπει να συνηθίσεις τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας. Το μακρύ μεταξόνιο, σε συνδυασμό με το φαρδύ πίσω ελαστικό το κάνουν να στρίβει νωχελικά. Στις ευθείες είναι σταθερό. Στις εκκινήσεις το 240άρι θέλει να «ξεπατώσει» την άσφαλτο. Και τα καταφέρνει χάρη στη δύναμη των 1.868 κ.εκ. κινητήρα.
Το Breakout με κέρδισε. Όχι εξαιτίας της «ξυραφένιας» συμπεριφοράς του στο δρόμο, αλλά λόγω του ότι αδιαφορεί με τον τρόπο του για τη νέα τάξη πραγμάτων που υιοθετείται σε όλα τα Softail από τη Harley-Davidson.
Διαστάσεις
Μήκος: | 2.370mm |
Ύψος σέλας: | 665mm |
Χωρητικότητα καυσίμου: | 13,2l |
Βάρος κενό: | 294,0kg |
Επιδόσεις
Κινητήρας: | Milwaukee-Eight™ 114 |
Κυβισμός: | 1.868cc |
Ροπή κινητήρα: | 155Nm / 3.000rpm |
Τροχοί / Ελαστικά
Εμπρός: | Gloss black, Gasser II cast aluminum |
Πίσω: | Gloss black, Gasser II cast aluminum |
Επιλογές χρωμάτων
Black Tempest, Legend Blue Denim, Silver Fortune, Twisted Cherry, Vivid Black |
Υπήρχαν και άλλες πολλές, όμως ο χρόνος δεν μας επέτρεψε να τις οδηγήσουμε. Επιφυλασσόμαστε, μιας και όλες οι Harley-Davidson έχουν μια ενδιαφέρουσα ιστορία να διηγηθούν καθώς τις οδηγείς.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.