Με μοτοσυκλέτα στο εξωτερικό, ένα κράνος δεν είναι αρκετό

Όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν ξεκινήσετε το ευρωπαϊκό road trip


30.06.2025

Το κράνος αποτελεί τη βασική προϋπόθεση για κάθε μοτοσυκλετιστή στην Ευρώπη, ωστόσο σε αρκετές χώρες η νομοθεσία επιβάλλει και επιπλέον εξοπλισμό ασφαλείας


Το κράνος είναι ίσως το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό όταν μιλάμε για την ασφάλεια πάνω σε μία μοτοσυκλέτα — και όχι άδικα, αφού είναι υποχρεωτικό σχεδόν παντού. Όμως, αν σχεδιάζετε ένα οδικό ταξίδι στην Ευρώπη, υπάρχει κάτι ακόμα που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας. Σε πολλές χώρες, η νομοθεσία προβλέπει επιπλέον υποχρεωτικό εξοπλισμό, πέραν του κράνους. Και αν παραλείψετε κάτι, το πρόστιμο... παραμονεύει.

Στην Ελλάδα, η νομοθεσία περιορίζεται (προς το παρόν) στην υποχρεωτική χρήση κράνους για αναβάτη και συνεπιβάτη. Όμως σε άλλες χώρες, όπως η Γαλλία, η χρήση γαντιών με έγκριση CE είναι υποχρεωτική, ενώ η ύπαρξη ανακλαστικού γιλέκου θεωρείται δεδομένη. Το ίδιο ισχύει και για άλλες χώρες, που απαιτούν ακόμα κιτ πρώτων βοηθειών ή ακόμα και προειδοποιητικό «τρίγωνο» — ακόμη κι αν αυτό φαίνεται υπερβολικό για έναν μοτοσικλετιστή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Touring Club Switzerland, ιδού μια συνοπτική λίστα με τις βασικές απαιτήσεις ανά χώρα:
• Αλβανία: Κιτ πρώτων βοηθειών, τρίγωνο
• Αυστρία: Κιτ πρώτων βοηθειών
• Βέλγιο: Προστατευτική ενδυμασία, ανακλαστικό γιλέκο
• Φινλανδία: Τρίγωνο, ανακλαστικό γιλέκο
• Γαλλία: Ανακλαστικό γιλέκο και γάντια εγκεκριμένα από την ΕΕ για αναβάτη και συνεπιβάτη
• Λετονία, Λουξεμβούργο: Ανακλαστικό γιλέκο
• Πολωνία, Ουγγαρία, Ελβετία: Τρίγωνο και ανακλαστικό γιλέκο
• Ρουμανία: Κιτ πρώτων βοηθειών

Αντίθετα, χώρες όπως η Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Ολλανδία, Σλοβενία, Κροατία, Σερβία και φυσικά η Ελλάδα, περιορίζονται στο υποχρεωτικό κράνος — τουλάχιστον προς το παρόν.

Η προετοιμασία δεν είναι μόνο θέμα ασφάλειας — είναι και θέμα συμμόρφωσης με τη νομοθεσία. Μια μικρή παράλειψη μπορεί να κοστίσει ακριβά, ιδίως αν σταματήσετε για έλεγχο. Μπορεί στην Ελλάδα το ανακλαστικό γιλέκο να είναι προαιρετικό, αλλά στη Γαλλία ή στη Φινλανδία η απουσία του μπορεί να σημαίνει πρόστιμο.

Συμβουλή: Πριν το ταξίδι, ελέγξτε πάντα τις επίσημες απαιτήσεις κάθε χώρας. Και όταν φτιάχνετε τη λίστα με τα πράγματα που θα πάρετε μαζί, εκτός από μπουφάν και γυαλιά ηλίου, προσθέστε και ένα κιτ πρώτων βοηθειών, ένα ανακλαστικό γιλέκο και — γιατί όχι — και ένα μικρό αναδιπλούμενο τρίγωνο. Μπορεί να μη σας χρειαστούν ποτέ, αλλά θα σας γλιτώσουν από μπελάδες.

Στο εξωτερικό, η περιπέτεια με μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι μαγική — αρκεί να είστε προετοιμασμένοι σωστά.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η κινεζική Benda αποκαλύπτει την απάντησή της στην τεχνολογία E-Clutch της Honda, σε ένα προηγμένο cruiser 692cc με μοναδικά χαρακτηριστικά
Ένα crossover σκούτερ που συνδυάζει περιπετειώδη εμφάνιση, πρακτικότητα, σύγχρονη τεχνολογία και κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, επανέρχεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ
Με εμφάνιση που θυμίζει το θρυλικό Honda CN 250, το Omo X φέρνει την επανάσταση στην αστική μετακίνηση
Η Goan Classic 350 δεν έχει να κάνει με επιδόσεις ή αριθμούς. Πρόκειται για μια δήλωση στυλ, πολιτισμού και ελευθερίας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.