Honda Forza 300 2018: Ελαφρύτερο, μικρότερο, πιο έξυπνο, πιο σπορ
Το 2018 σηματοδοτεί την αποκάλυψη ενός ριζικά ανανεωμένου Forza 300
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 08.03.2018
Aκολουθώντας την επιτυχημένη εμπορική πορεία του μικρού αδερφού του, Forza 125, του οποίου οι πωλήσεις φτάνουν τις 30.000 στην Ευρώπη τα τελευταία 3 χρόνια και διατηρώντας παράλληλα τα χαρακτηριστικά της κατηγορίας GT το Forza 300 είναι πλέον ελαφρύτερο, μικρότερο, πιο έξυπνο και πιο σπορ!
Το νέο Forza 300 διαθέτει σπορ εμφάνιση και πιο συμπαγή σχεδίαση και έτσι διαφοροποιείται έντονα από τον προκάτοχο του. Το μεταξόνιο και το μήκος του μειώνονται, ενώ είναι επίσης στενότερο, αλλά με μεγαλύτερο ύψος σέλας για βελτιωμένη ορατότητα. Ακόμη και με μεγαλύτερης διαμέτρου πίσω τροχό, είναι 12 κιλά πιο ελαφρύ χάρη στο νέο πλαίσιο, το οποίο συνεισφέρει στην καλύτερη επιτάχυνση, στην βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και στην οικονομία καυσίμου.
Ο ανεμοθώρακας είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενος και παρέχει μέγιστη προστασία. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται και το σύστημα (HSTC) και μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί εύκολα από τα χειριστήρια στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Τα νέο όργανα παρέχουν επιπλέον πληροφορίες ψηφιακά και συνδυάζονται με αναλογικές λειτουργίες ενώ ο φωτισμός του είναι LED. Το Smart Key προσφέρει έλεγχο του top case των 45 λίτρων που περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Δύο κράνη full face μπορούν να αποθηκευτούν κάτω από την σέλα. Στο αριστερό μέρος της ποδιάς υπάρχει αποθηκευτικός χώρος που ασφαλίζει και διαθέτει επίσης μια πρίζα φόρτισης 12V.
Το Smart Key της Forza 300 - καθώς και ο έλεγχος του διακόπτη ανάφλεξης και του κλειδώματος σέλας - διαχειρίζεται πλέον το προαιρετικό top case. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, το top case κλειδώνει αυτόματα όταν ο αναβάτης απομακρυνθεί.
Οι ψηφιακές λειτουργίες του νέου πάνελ οργάνων ελέγχονται από διακόπτη στο αριστερό γκριπ.
Η πολυτελής και ταυτόχρονα σπορ εμφάνιση του Forza 300 μοιάζει αρκετά με αυτήν του Forza 125. Το νέο μοντέλο διαφοροποιείται έντονα από το παλιό χάρης στην πιο «κοφτερή» σχεδίαση κάνοντας το πιο «δυναμικό» και συμπαγές σε εμφάνιση, χαρακτηριστικά τα οποία συμβαδίζουν με την αυξημένη ευελιξία του νέου Forza. Τα ασημένια φιλέτα στο μπροστινό μέρος του scooter προσδίδουν μια ακόμα πινελιά κομψότητας σε σχέση με τη συνολική premium αίσθηση.
Το Forza 300 θα είναι διαθέσιμο στις ακόλουθες επιλογές χρωμάτων: Μπλε μεταλλικό, μαύρο, γκρι μεταλλικό και λευκό.
Το Forza 300 του 2018 έχει ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, το οποίο είναι ελαφρύτερο κατά 12 κιλά με το συνολικό βάρος πλήρες υγρών να φτάνει τα 182. Είναι σωληνωτό κατασκευασμένο από χαλύβδινους σωλήνες υψηλής αντοχής. Το μεταξόνιο του νέου scooter της Honda είναι 1.510 μικρότερο κατά 35mm. Το ψυγείο και η μπαταρία βρίσκονται μεταξύ της δεξαμενής καυσίμου και του χώρου αποθήκευσης συνεισφέροντας στο χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι 25 χιλ. μικρότερο με συνολικό μήκος 2140 χιλ. Το ύψος έχει αυξηθεί από 762mm σε 780mm και η θέση οδήγησης είναι φυσικά όρθια, με γνώμονα την άριστη ορατότητα. Το πλάτος του τιμονιού είναι 755 χιλιοστά (2 χιλιοστά στενότερο από το προηγούμενο ) και το πλάτος του είναι επίσης μειωμένο για να μην συναντάει δυσκολίες στην διήθηση στις πόλεις με αυξημένη κίνηση.
Το πιρούνι είναι 33 χιλιοστών και συνδυάζεται με διπλά αμορτισέρ – ρυθμιζόμενα σε εφτά θέσεις ως προς την προφόρτιση ελατηρίου.
Ο μπροστινός τροχός είναι 15 ιντσών από χυτό αλουμίνιο εφοδιασμένος με ελαστικό 120 / 70-15 ενώ ο πίσω 14 ιντσών (μεγαλύτερος κατά μία ίντσα από το προηγούμενο μοντέλο) φέρει ελαστικό 140 / 70-14, προσφέροντας μέγιστη πρόσφυση και άνετη οδήγηση.
Τα δισκόφρενα είναι ένα σε κάθε τροχό με διάμετρο 256 χιλιοστά μπροστά και 240 χιλιοστά πίσω, με ABS 2 καναλιών.
Το νέο Forza 300 μοιράζεται τον υγρόψυκτο κινητήρα τεσσάρων βαλβίδων SOHC με το θρυλικό SH300i. Παράγει μέγιστη ισχύ 18,5kW @ 7,000rpm, με ροπή 27,2Nm @ 5,750rpm. Οι επιδόσεις του scooter σύμφωνα με την Honnda είναι βελτιωμένες Τα 200 μέτρα καλύπτονται σε 11,1 δευτερόλεπτα, με την τελική του να φτάνει τα 129 χλμ / ώρα. Μειωμένη εμφανίζεται και η κατανάλωση με το scooter να μπορεί να διανύσει 31 χλμ με ένα λίτρο βενζίνης με το ρεζερβουάρ να παραμένει στα 11,5 λίτρα, προσφέροντας αυτονομία 370+ χλμ.
Ενα σημαντικό νέο χαρακτηριστικό για το 2018 Forza 300 είναι το Honda Selectable Torque Control (HSTC) - η πρώτη φορά που το σύστημα έχει τοποθετηθεί σε ένα σκούτερ Honda. Το HSTC ανιχνεύει οποιαδήποτε διαφορά μεταξύ των ταχυτήτων εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το λόγο ολίσθησης και κατόπιν ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω της έγχυσης καυσίμου για να ανακτήσει την πρόσφυση του πίσω τροχού. Το HSTC μπορεί να τεθεί σε λειτουργία ON-OFF μέσω ενός διακόπτη στο αριστερό γκριπ.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.