Η.Π.Α. vs Κίνα: Στο στόχαστρο CFMOTO και KOVE

Απειλούν την εθνική ασφάλεια των Η.Π.Α. ή βρίσκονται στο επίκεντρο ενός εμπορικού πολέμου


30.10.2024

Οι Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζουν να δείχνουν μια «ιδιαίτερη ευελιξία» όσον αφορά την οικονομική και εμπορική τους πολιτική, στοχεύοντας αυτή τη φορά ορισμένους ξένους κατασκευαστές οχημάτων


Η νέα αυτή εξέλιξη θυμίζει την πρόσφατη πίεση προς την TikTok και αφορά την προσπάθεια των Αμερικανών να ελέγξουν και να περιορίσουν την πρόσβαση οχημάτων με τεχνολογικές συνδέσεις με την Κίνα και τη Ρωσία. Οι προτεινόμενοι κανονισμοί, που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ, στοχεύουν συγκεκριμένα τα οχήματα που χαρακτηρίζονται ως «συνδεδεμένα, με ορίζοντα απαγόρευσης έως το 2027.

Οι αξιωματούχοι του Γραφείου Βιομηχανίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ (BIS) ανακοίνωσαν νέους κανόνες που θα απαγόρευαν τα οχήματα με συγκεκριμένο υλικό και λογισμικό. Σύμφωνα με την πρόταση, τα «συνδεδεμένα οχήματα» ορίζονται ως εκείνα που ενσωματώνουν υλικό δικτύωσης με συστήματα λογισμικού για επικοινωνία μέσω κυψελοειδών τηλεπικοινωνιών, δορυφορικής επικοινωνίας ή άλλης ασύρματης συνδεσιμότητας.

Στον κόσμο των μοτοσυκλετών, η CFMΟΤΟ βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των επηρεαζόμενων κατασκευαστών, καθώς τα μοντέλα της ενσωματώνουν συστήματα T-Box και την εφαρμογή CFMoto Ride για συνδεσιμότητα. Εάν οι κανονισμοί περάσουν, τα μοντέλα αυτά θα απαγορευτούν μέχρι το 2027.

Η Kove, μια ακόμη κινεζική μάρκα που έχει μπει δυναμικά στην αμερικανική αγορά, μπορεί επίσης να βρεθεί στο στόχαστρο, καθώς οι μοτοσυκλέτες της είναι εξοπλισμένες με GPS, συνδέονται μέσω Bluetooth και διαθέτουν αποκλειστική εφαρμογή.

Οι κανονισμοί έρχονται μετά τη σημαντική αύξηση πωλήσεων της CFMΟΤΟ στην αμερικανική αγορά, ενώ ταυτόχρονα οι αρχές των Η.Π.Α. ανησυχούν για την προστασία της εθνικής ασφάλειας και του απορρήτου των πολιτών. Η Υπουργός Εμπορίου, Τζίνα Ραϊμόντο, σημείωσε ότι «δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να καταλάβουμε πώς μια ξένη κυβέρνηση με πρόσβαση σε συνδεδεμένα οχήματα θα μπορούσε να αποτελέσει σοβαρό κίνδυνο».

Αν και οι μοτοσυκλέτες αποτελούν μικρό κομμάτι της συνολικής αγοράς, τα περισσότερα επηρεαζόμενα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά κινέζικα αυτοκίνητα, τα οποία ήδη υπόκεινται σε υψηλούς δασμούς, αλλά οι νέοι κανονισμοί της κυβέρνησης Μπάιντεν θα αποτελούσαν μια ακόμα πιο αυστηρή προσέγγιση. Η BYD και η DJI είναι επίσης εταιρείες που κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός αγοράς στις ΗΠΑ.

Οι προτεινόμενοι κανονισμοί εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το αν οι κινεζικές εταιρείες όπως η CFMOTO και η Kove βρίσκονται απλώς στο επίκεντρο ενός εμπορικού πολέμου ή αν πράγματι αποτελούν απειλή για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ. Το θέμα αυτό παραμένει ανοιχτό προς συζήτηση και αξίζει να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση τα επόμενα χρόνια.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Σε μια εποχή που τα σύνορα της αυτοκινητοβιομηχανίας γίνονται ολοένα και πιο ρευστά, τίποτα δεν προκαλεί πια έκπληξη όταν βλέπουμε νέες ασιατικές εταιρείες να αντλούν έμπνευση —και όχι μόνο— από ιστορικά ευρωπαϊκά ή ιαπωνικά πρότυπα
Στο Athens Moto Hall, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά ένα εντυπωσιακό δημιούργημα που σηματοδοτεί την είσοδο της QJMOTOR στο υψηλότερο τεχνολογικά επίπεδο της μοτοσυκλετιστικής σκηνής
Υπάρχουν κάποιες μοτοσυκλέτες που δεν ξεχνάς ποτέ. Όχι γιατί ήταν οι ταχύτερες, ούτε επειδή κέρδισαν τα πιο πολλά πρωταθλήματα. Αλλά γιατί κουβαλούν μέσα τους μια εποχή
Η Honda Motorcycle & Scooter India (HMSI) προσφέρει το ρετρό μοντέλο σε νέα χρώματα, αισθητικές αλλαγές και συμβατότητα με τα νέα πρότυπα εκπομπών της Ινδίας (OBD-2B)

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.