15.10.2024
Το δικύλινδρο naked μπορεί να επιστρέψει στην ευρωπαϊκή αγορά, «μέσω Κίνας»
Η κινεζική εταιρεία Zonsen (παλαιότερα γνωστή ως Zongshen) και η θυγατρική της, Cyclone, έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους στην Ευρώπη, ξεκινώντας από την Ισπανία, όπου οι κινέζικες μοτοσυκλέτες τους έχουν ήδη αρχίσει να κυκλοφορούν. H συνεργασία της Zonsen με το Piaggio group επίσης, φαίνεται να είναι στρατηγικής σημασίας, καθώς η ιταλική εταιρεία βλέπει τη συνεργασία ως έναν τρόπο να μειώσει το κόστος παραγωγής και να είναι ανταγωνιστική σε κάποιες κατηγορίες μοτοσυκλετών στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πολλά μοντέλα που κυκλοφορούν σήμερα στην Ασία από τη Zonsen-Cyclone είναι είτε παρόμοια είτε εκδόσεις των μοντέλων της Piaggio και της Aprilia που γνωρίζουμε στην Ευρώπη. Αυτή η στρατηγική επιτρέπει στην Piaggio να εισέλθει στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Ασίας με πιο ανταγωνιστικό τρόπο, χρησιμοποιώντας το δίκτυο παραγωγής και διανομής της Zonsen-Cyclone. Από την άλλη, η Cyclone φαίνεται να επιδιώκει να εκμεταλλευτεί τη φήμη των ιταλικών brands και να εισάγει μοντέλα που θα έχουν απήχηση στο ευρωπαϊκό κοινό, διατηρώντας τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις που οι μοτοσυκλετιστές στην Ευρώπη περιμένουν από τα brands της Piaggio.
Το Shiver 900, που γνωρίσαμε στην Ευρώπη ως μοντέλο της Aprilia, έχει προσαρμοστεί για την αγορά της Ασίας μέσω της συνεργασίας της Zonsen-Cyclone με την Piaggio και κυκλοφορεί ως APR 900.
Στην έκθεση CIMA το 2021 στην Κίνα, η Zonsen-Cyclone παρουσίασε ένα φουτουριστικό cruiser με τον γνωστό κινητήρα V2 της Aprilia, αλλά με κάποιες τροποποιήσεις. Αυτή η νέα έκδοση του κινητήρα είχε αυξήσει τη χωρητικότητα στα 987 κ.εκ., με εντυπωσιακές αποδόσεις 112 ίππων στις 9.500 σ.α.λ. και ροπή 98 Nm στις 7.500 σ.α.λ., που της δίνει περισσότερη ισχύ και καλύτερη ροπή από την αρχική ευρωπαϊκή έκδοση.
Η κατάσταση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα όταν, λίγους μήνες μετά την παρουσίαση στην CIMA, ένα καμουφλαρισμένο Shiver εμφανίζεται στους δρόμους της Chongqing, της πόλης που φιλοξενεί την έδρα της Zonsen-Cyclone. Το ιδιαίτερο σε αυτή την εμφάνιση ήταν ότι στον προβολέα της μοτοσυκλέτας ήταν γραμμένη η λέξη “Gilera.”
Η πιθανότητα να κυκλοφορήσει με το σήμα της Gilera στην Ευρώπη δημιουργεί ενδιαφέρον, καθώς οι Ιταλοί δημοσιογράφοι θεώρησαν ότι είναι ευκαιρία για την αναβίωση της εταιρείας των «δύο δαχτυλιδιών». Όμως, η ιστορική βαρύτητα της μάρκας απαιτεί νέα και πρωτότυπα μοντέλα που να αναδεικνύουν την κληρονομιά της.
Αν «επιστρέψει» στην Ευρώπη ως Aprilia, με την παραγωγή στην Κίνα από τη Cyclone ανοίγει ο δρόμος για το λανσάρισμα του Shiver 900 ως πιο οικονομικά προσιτού μοντέλου στην αγορά.. Ωστόσο υπάρχει ενδεχόμενο να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη με το έμβλημα της Cyclone.
Η EICMA αναμένεται να δώσει τις τελικές απαντήσεις και όλα είναι πιθανά
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.