24.09.2024
Το X-ADV, το πρώτο υβρίδιο στον κόσμο που συνδύασε με μεγάλη επιτυχία την πρακτικότητα ενός scooter και την δυναμική συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας, αναβαθμίζεται για το 2025 σε αρκετά σημεία
Η τρίτη γενιά του X-ADV διατηρεί τον σχεδιαστικό χαρακτήρα που το έκαναν δημοφιλές σε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα να είναι ένα από τα best seller της Honda. Το μοντέλο του 2025 (25YM) έχει αναβαθμιστεί σε αρκετά σημεία, με κυριότερα τα εξής:
1. Ανανεωμένη σχεδίαση: Οι νέοι διπλοί LED προβολείς με φώτα ημέρας που ενσωματώνουν τα φλας, (πρώτο στον κόσμο σε μοτοσυκλέτα) προσδίδουν μοντέρνο και πιο δυναμικό σχεδιασμό.
2. Νέες Τεχνολογίες: Το μοντέλο διαθέτει cruise control, που προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στο ταξίδι, ενώ η αναβάθμιση του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) εξασφαλίζει ομαλότερη λειτουργία στις χαμηλές ταχύτητες.
3. Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα: Η Honda υιοθετεί μακροπρόθεσμους στόχους για βιωσιμότητα, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά και το πλαστικό Durabio™ από βιομάζα για το φέρινγκ και η ζελατίνα, η οποία ρυθμίζεται εύκολα με το ένα χέρι σε τρία επίπεδα.
4. Βελτιώσεις στα ηλεκτρονικά: Το Throttle By Wire (TBW), οι τέσσερις λειτουργίες οδήγησης και το βελτιωμένο τριών επιπέδων Honda Selectable Torque Control επιτρέπουν την καλύτερη απόδοση σε διάφορες συνθήκες.
5. Άνεση και Πρακτικότητα: Η σέλα, που βρίσκεται σε απόσταση 820 χλστ. από το έδαφος, έχει εμπλουτιστεί με 10% περισσότερο αφρώδες υλικά για μεγαλύτερη άνεση, ενώ το νέο σχήμα προσφέρει ευκολότερη πρόσβαση στο έδαφος. Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από την σέλα είναι 22 λίτρα και περιλαμβάνει θύρα USB-C.
6. Συνδεσιμότητα: Η οθόνη TFT 5 ιντσών, διαθέτει νέα γραφικά, επιτρέπει σύνδεση smartphone μέσω του συστήματος Honda RoadSync, προσφέροντας διαισθητική διαχείριση μέσω ενός διακόπτη, με οπίσθιο φωτισμό τύπου joystick, στο τιμόνι .
7. Νέα χρώματα: Τρεις νέες χρωματικές επιλογές (μαύρο, λευκό, γκρι ματ) εξασφαλίζουν ότι το X-ADV θα παραμένει ελκυστικό και μοντέρνο στην εμφάνιση.
Το Honda X-ADV προσφέρει μια σειρά από προηγμένες λειτουργίες που ενισχύουν την άνεση και την ασφάλεια του αναβάτη:
1. Έξυπνο Κλειδί (Smart Key): Επιτρέπει στον αναβάτη να διαχειρίζεται την ανάφλεξη, την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα χωρίς τη χρήση φυσικού κλειδιού, καθώς αρκεί να έχει το κλειδί στην τσέπη του. Με ένα απλό πάτημα του πολυδιακόπτη, ενεργοποιείται το σύστημα και επιτρέπει τον έλεγχο των διαφόρων λειτουργιών. Το Έξυπνο Κλειδί διαθέτει και τη λειτουργία «answer back», που ενεργοποιεί τα φλας για εύκολο εντοπισμό της μοτοσυκλέτας από απόσταση. Επιπλέον, μπορεί να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το προαιρετικό Smart Top Box. Το σύστημα διαθέτει επίσης μηχανισμό που αποτρέπει την βίαιη απασφάλιση στο τιμόνι για αυξημένη ασφάλεια.
2. Emergency Stop Signal (ESS): Τα πίσω φλας του X-ADV διαθέτουν αυτόματο μηχανισμό ακύρωσης και σύστημα προειδοποίησης έκτακτης ανάγκης. Όταν ανιχνευτεί έντονη επιβράδυνση (αρνητική επιτάχυνση 6,0 m/s²) με ταχύτητα πάνω από 53 χλμ./ώρα, τα φώτα αλάρμ αναβοσβήνουν αυτόματα για να προειδοποιήσουν τα οχήματα πίσω από τη μοτοσυκλέτα. Το σύστημα ενεργοποιείται επίσης εάν το ABS εντοπίσει επιβράδυνση άνω των 2,5 m/s².
3. Αυτόματη Ακύρωση Φλας: Τα φλας ακυρώνονται αυτόματα μετά από μια στροφή. Αντί για έναν απλό χρονοδιακόπτη, το σύστημα χρησιμοποιεί τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ του εμπρός και του πίσω τροχού για να υπολογίσει πότε πρέπει να τερματιστεί η λειτουργία των φλας, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ακρίβεια και ασφάλεια.
Ο κινητήρας του Honda X-ADV έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ισχυρή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Με μέγιστη ισχύ 57,8 ίππους στις 6.750 στροφές ανά λεπτό (rpm) και ροπή 7 kgm στις 4.750 rpm, ο κινητήρας, σύμφωνα με την Honda, προσφέρει άμεση επιτάχυνση, όπως φαίνεται από το γεγονός ότι από τα 30 km/h, το X-ADV μπορεί να καλύψει 20 μέτρα σε 1,7 δευτερόλεπτα και 50 μέτρα σε 3,2 δευτερόλεπτα. Στις 60 km/h, ο κινητήρας λειτουργεί με μόλις 2.500 σ.α.λ., διατηρώντας την οδήγηση ομαλή και οικονομική.
Για τους κατόχους άδειας Α2, διατίθεται έκδοση 35 kW, η οποία μπορεί αργότερα να επαναφερθεί στην πλήρη ισχύ μέσω ενός αντιπροσώπου της Honda. Αντίστοιχα, η έκδοση πλήρους ισχύος μπορεί να περιοριστεί στα 35 kW, ανάλογα με τις ανάγκες του αναβάτη, με επαναπρογραμματισμό της ECU.
Ο κινητήρας διαθέτει διπλό αντικραδιασμικό άξονα που μειώνει τους κραδασμούς στις υψηλότερες στροφές, χωρίς να χάνεται ο χαρακτηριστικός «παλμός» του κινητήρα, που έχει διαστήματα ανάφλεξης 270°. Ο κινητήρας έχει διάμετρο και διαδρομή 77 x 80 mm, με έξυπνη αξιοποίηση των εξαρτημάτων, ώστε να εκτελούν πολλαπλές λειτουργίες, συμβάλλοντας στη μείωση του βάρους και στην αύξηση της αξιοπιστίας.
Η κατανάλωση καυσίμου του X-ADV, σύμφωνα με την Honda, είναι 3,6L/100km (με βάση τον κύκλο WMTC), πράγμα που προσφέρει αυτονομία πάνω από 360 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ 13,2 λίτρων. Οι αναβαθμίσεις στον καταλύτη και τον αισθητήρα OBD2-2 εξασφαλίζουν ότι το μοντέλο συμμορφώνεται με τους τελευταίους κανονισμούς εκπομπών ρύπων.
Το Honda X-ADV 25YM έχει υποστεί αναβαθμίσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της ομαλής εκκίνησης από στάση και του ελέγχου σε χαμηλές ταχύτητες, ειδικά κάτω από τα 10 km/h, για πιο εύκολες αναστροφές και ελιγμούς. Η νέα τεχνολογία που εφαρμόζεται στο σύστημα Dual Clutch Transmission (DCT) βελτιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη, προσφέροντας «γρήγορη αλλά ήπια» απόκριση σε μικρά ανοίγματα του γκαζιού, κάτι που ήταν δύσκολο με τις προηγούμενες γενιές DCT.
Επίσης, το νέο σύστημα Throttle By Wire (TBW) διαθέτει ειδική ρύθμιση για χαμηλή ταχύτητα, διευκολύνοντας την οδήγηση σε αστικά περιβάλλοντα ή κατά την εκτέλεση ελιγμών.
Το DCT προσφέρει δύο επιλογές: το αυτόματο κιβώτιο (AT), το οποίο χρησιμοποιεί προγραμματισμένα μοτίβα αλλαγής που βασίζονται στην ταχύτητα, τις στροφές και την επιλεγμένη ταχύτητα, και το χειροκίνητο κιβώτιο (MT) με χειριστήρια τύπου paddle-shift. Υπάρχουν πέντε διαθέσιμα προγράμματα αυτόματης αλλαγής μέσω του TBW:
1. Επίπεδο 1 (RAIN): Αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλές στροφές για πιο ασφαλή οδήγηση.
2. Επίπεδο 2 (STANDARD): Ένα ισορροπημένο πρόγραμμα για καθημερινή οδήγηση.
3. Επίπεδο 3: Ανάμεσα σε STANDARD και SPORT για πιο σπορ αίσθηση.
4. Επίπεδο 4 (SPORT): Αλλαγές σε υψηλότερες στροφές και γρηγορότερα κατεβάσματα με περισσότερο φρένο κινητήρα.
5. Επίπεδο GRAVEL: Σπορ μοτίβο για off-road συνθήκες με μειωμένη ολίσθηση και μεγαλύτερη αίσθηση πρόσφυσης στον πίσω τροχό.
Η λειτουργία USER επιτρέπει στον αναβάτη να παραμετροποιήσει τις ρυθμίσεις σύμφωνα με τις προτιμήσεις του, προσαρμόζοντας την παροχή ισχύος, το φρενάρισμα κινητήρα, το ABS και το σύστημα HSTC.
Το ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο τύπου διαμάντι του Honda X-ADV είναι σχεδιασμένο για να συνδυάζει ανθεκτικότητα και μικρό βάρος, επιτρέποντας ευελιξία και χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα. Με κάστερ και ίχνος στα 27° και 104 mm, και μεταξόνιο 1590 mm, το X-ADV προσφέρει σταθερότητα και έλεγχο.
Οι αναρτήσεις έχουν διαδρομές – 153,5 mm εμπρός και 150 mm πίσω. Με απόσταση 165 mm από το έδαφος, το X-ADV ικανό να αντεπεξέλθει σε διάφορες συνθήκες. Το βάρος του με υγρά φτάνει τα 237 κιλά.
Το X-ADV διαθέτει πιρούνι USD διαμέτρου 41 mm, που είναι ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς, ενώ το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με προφόρτιση ελατηρίου λειτουργεί μέσω του συστήματος Pro-Link σε συνδυασμό με ψαλίδι αλουμινίου υψηλής αντοχής.
Οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι με ακτίνες από ανοξείδωτο χάλυβα, ανθεκτικές στη σκουριά, και έχουν διαστάσεις 17 ιντσών μπροστά και 15 ιντσών πίσω. Τα tubeless ελαστικά 120/70 R17 εμπρός και 160/60 R15 πίσω βελτιώνουν την ποιότητα κύλισης, ενώ οι βαλβίδες σχήματος L διευκολύνουν τον έλεγχο πίεσης των ελαστικών.
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει μπροστινούς δίσκους διαμέτρου 296 mm με τετραπίστονες δαγκάνες διπλής ακτινικής βάσης, που προσφέρουν ισχυρό φρενάρισμα με τη βοήθεια του συστήματος ABS, προσφέροντας επιπλέον ασφάλεια και έλεγχο κατά το φρενάρισμα, ακόμα και σε απαιτητικά εδάφη.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.