23.09.2024
Η περιορισμένης παραγωγής superbike της Aprilia είναι σίγουρα ότι πιο κοντινό σε μια μοτοσυκλέτα MotoGP
Μία από τις πιο σημαντικές αποστολές της Aprilia Racing, του πιο επιτυχημένου ευρωπαϊκού τμήματος αγώνων στην ιστορία του MotoGP με 298 νίκες, ήταν ανέκαθεν η ανάπτυξη αγωνιστικής τεχνολογίας αιχμής για τους λάτρεις της μοτοσυκλέτας σε όλο τον κόσμο. Από προηγμένα ηλεκτρονικά μέχρι κατασκευή πλαισίων και αναρτήσεων και πρωτοποριακές αεροδυναμικές λύσεις που επαναπροσδιόρισαν την έννοια των αγώνων μοτοσυκλετών, όλες οι τεχνικές καινοτομίες που έκαναν διάσημη την Aprilia αναπτύχθηκαν στο αγωνιστικό τμήμα Racing Division, που έχει στην κατοχή του 54 παγκόσμιους τίτλους.
Η Aprilia Racing συνεχίζει να καινοτομεί και να προωθεί τα όρια της τεχνολογίας με την κυκλοφορία του RSV4 X ex3ma, το πιο εξελιγμένο μοντέλο RSV4 που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Αυτό το νέο μοντέλο αποτελεί το τέταρτο κεφάλαιο ενός ξεχωριστού έργου που ξεκίνησε το 2019 με το RSV4 X, το οποίο ακολούθησε το Tuono X και συνεχίστηκε το 2022 με το RSV4 X Thirty.
Κάθε μοντέλο της σειράς αυτής, με το χαρακτηριστικό γράμμα "X", αντιπροσωπεύει την αιχμή της τεχνολογίας και των επιδόσεων που η Aprilia μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της. Τα RSV4 X, Tuono X και RSV4 X Thirty είναι μοναδικά στον τομέα τους, συνδυάζοντας αεροδυναμική αιχμής, ισχυρούς κινητήρες και καινοτόμα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία προηγουμένως ήταν διαθέσιμα μόνο σε αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Αυτά τα μοντέλα δίνουν στους λάτρεις των μοτοσυκλετών τη δυνατότητα να αποκτήσουν μια εμπειρία MotoGP σε δημόσιους δρόμους.
Η Aprilia Racing ήταν η πρώτη που ώθησε τις αεροδυναμικές μελέτες στα άκρα στο MotoGP. Αναγνωρίζοντας τη σημασία τους, εισήγαγε πρωτοποριακές λύσεις που έκαναν το πρωτότυπο της Aprilia RS-GP το πιο προηγμένο στον τομέα αυτό.
Το Aprilia RSV4 X ex3ma σηματοδοτεί μια άμεση σύνδεση με το MotoGP, καθώς είναι η πρώτη και μοναδική μοτοσυκλέτα παραγωγής εξοπλισμένη με αεροδυναμική εδάφους. Αυτή η εξαιρετικά εξελιγμένη τεχνολογία, που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου και κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Aprilia Racing, την έφερε μόνο η RS-GP 24.
Το συγκεκριμένο σχήμα στα πλαϊνά του φέρινγκ εκμεταλλεύεται την πίεση του αέρα μεταξύ του εδάφους και της μοτοσυκλέτας κατά τις στροφές, αυξάνοντας την πρόσφυση. Ολόκληρο το αεροδυναμικό πακέτο, που προέρχεται από το MotoGP, περιλαμβάνει το πρόσφατα σχεδιασμένο μπροστινό αεροδυναμικό φτερό, το «κουτάλι» κάτω από το ψαλίδι. Το φέρινγκ είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, κατασκευασμένο από την PAN Compositi χρησιμοποιώντας τις ίδιες τεχνικές με το MotoGP. Σε σύγκριση με το ήδη προηγμένο X Trenta, αυξάνει την κάθετη δύναμη (downforce) πενταπλάσια στις ευθείες, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την ακρίβεια. Στις στροφές, τριπλασιάζει την κάθετη δύναμη, ενισχύοντας σημαντικά την πρόσφυση.
Το ιδιαίτερο χρώμα Perla Nera αντλεί έμπνευση από την κληρονομιά της Aprilia και την ιστορία των αγώνων μοτοσικλετών. Το γυαλιστερό μαύρο και η σχεδίαση του logo είναι ένας ξεκάθαρος φόρος τιμής σε μια από τις εμβληματικές μοτοσυκλέτες στην ιστορία του αθλήματος, την RS 250, με την οποία ο Max Biaggi κέρδισε τρία συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα από το 1994 έως το 1996 στην κατηγορία GP250. Δεν είναι τυχαίο ότι η Aprilia Racing επέλεξε αυτό το χρώμα για τον πρόσφατο αγώνα Silverstone για την επέτειο των 75 χρόνων των Grand Prix μοτοσυκλέτας.
Ο ίδιος ο Max Biaggi συμμετείχε στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας και όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ήταν σαν να συμμετείχε στις δοκιμές ενός πραγματικού αγωνιστικού πρωτότυπου.
Ο V4 με την περιεχόμενη γωνία των 64 μοιρών, με κυβισμό 1099 cc, έχει βελτιωθεί από τους ειδικούς κινητήρων της Aprilia Racing, αποδίδοντας 230 ίππους στις 13.500 σ.α.λ. (τα κόκκινα βρίσκονται στις 13.900 σ.α.λ.) και 13,3 kgm ροπής στις 11.000 σ.α.λ.. Αυτή η απόδοση επιτυγχάνεται μέσω ειδικών ρυθμίσεων του V4, ο οποίος περιλαμβάνει υψηλότερο λόγο συμπίεσης, φίλτρο αέρα υψηλής διαπερατότητας Sprint Filter και σύστημα εξάτμισης SC Project τιτανίου και διπλό τελικό.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα ανεβάζουν επίσης αυτό το superbike σε νέα επίπεδα τεχνολογίας και απόδοσης. Η ECU που διαχειρίζεται όλα τα ενεργά ηλεκτρονικά είναι το διάσημο APX της Aprilia Racing, ένα αποκλειστικό εξάρτημα και η τελευταία εξέλιξη του συστήματος που χρησιμοποιήθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK. Αυτή η ECU ενσωματώνει τις ίδιες στρατηγικές λειτουργίας με τα αγωνιστικά μοντέλα RSV4 και περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα απόκτησης δεδομένων, που χρησιμοποιεί συγκεκριμένους αισθητήρες που είναι απαραίτητοι για τη βελτιστοποίηση της δυναμικής της μοτοσυκλέτας. Συγκεκριμένα, το σύστημα APX επιτρέπει την ακριβή βαθμονόμηση του ελέγχου σούζας, της ισχύος, του ελέγχου πρόσφυσης και του φρένου του κινητήρα για κάθε σχέση. Ο αναβάτης μπορεί να προσαρμόσει αυτές τις παραμέτρους εν κινήσει, χρησιμοποιώντας το push-button πάνελ ή κατά τη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας μέσω ενός λογισμικού σε φορητό υπολογιστή. Ένα ενσωματωμένο GPS βελτιώνει περαιτέρω το σύστημα APX. Μαζί με την μοτοσυκλέτα παρέχεται φορητός υπολογιστής Yashi για την αποτελεσματική διαχείριση του λογισμικού ECU.
Το πλαίσιο αλουμινίου συνδυάζεται ενισχύεται από τη μηχανική ανάρτηση Ohlins που διαθέτει προσαρμοσμένη ρύθμιση. Το σύστημα πέδησης Brembo περιλαμβάνει μια ακτινική αντλία 19x16 στο μπροστινό άκρο, δαγκάνες GP4 MS με αγωνιστικά τακάκια Z04 και δίσκους φρένων Drive 330 mm T, ενώ ο πίσω δίσκος φρένων είναι εξοπλισμένος με δαγκάνα επινικελωμένης επιφάνειας.
Το Aprilia RSV4 X ex3ma έχει ζάντες από ανθρακονήματα, που μειώνουν το βάρος και τη μη αναρτώμενη μάζα, βελτιώνοντας το χειρισμό, την επιτάχυνση και την απόδοση πέδησης. Αυτές οι ζάντες είναι εφοδιασμένες με τα ίδια slick ελαστικά που χρησιμοποίησε η Pirelli στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike: SC1 (εμπρός, 125/70) και SCX (πίσω, 200/65).
Κάθε λεπτομέρεια δείχνει την προσοχή στην λεπτομέρεια. Τα φτερά είναι από ανθρακονήματα. Ο δεξιός διακόπτης είναι αγωνιστικός της Jetprime, ενώ τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, η μανέτα συμπλέκτη, η τιμονόπλακα (με χαραγμένο τον σειριακό αριθμό του μοντέλου), η τάπα του ρεζερβουάρ, το περίβλημα του κινητήρα και τα προστατευτικά της μανέτας φρένου είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Τα ψυγεία νερού και λαδιού, κατασκευασμένα σύμφωνα με τις αγωνιστικές προδιαγραφές από την Taleo Tecnoracing, βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση. Η τελική μετάδοση διαθέτει κορώνα τιτανίου, ελαφρύ γρανάζι από PBR και αγωνιστική αλυσίδα RK.
Το Aprilia RSV4 X ex3ma, θα κατασκευαστεί σε 30 μονάδες με τιμή 80.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά διαδικτυακά από τον Σεπτέμβριο στο FACTORYWORKS.APRILIA.COM. Οι τυχεροί αγοραστές θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να παραλάβουν το ποδήλατό τους στην Aprilia Racing στο Noale, με μια επίσκεψη στο αγωνιστικό τμήμα. Εκτός από το περιορισμένο και αριθμημένο RSV4 τους, θα λάβουν ένα φορητό υπολογιστή Yashi, ένα κάλυμμα, έναν τάπητα χαλί και ένα αγωνιστικό σταντ.
Το RSV4 X ex3ma είναι μέρος του προγράμματος Factory Works που ξεκίνησε από την Aprilia Racing: ένα project που σχεδιάστηκε και εκτελείται εσωτερικά στο αγωνιστικό τμήμα του Noale, σχεδιασμένο για να φέρει την ίδια τεχνολογία που αναπτύχθηκε στους αγώνες σε αναβάτες που αγωνίζονται στα υψηλότερα επίπεδα σε πρωταθλήματα παράγωγηςή για όσους θέλουν ένα RSV4 ή Tuono V4 με ασυναγώνιστες επιδόσεις
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.