04.09.2024
Η Honda θα μπορούσε σύντομα να τοποθετήσει το σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος συμπλέκτη ακόμη και σε μοντέλα μικρού κυβισμού
Η νέα τεχνολογία που σχετίζεται με την αυτόματη λειτουργία του συμπλέκτη και την αλλαγή ταχυτήτων είναι μια από τις τάσεις των τελευταίων χρόνων. Τα ηλεκτρονικά επιτρέπουν τη χρήση υποβοηθούμενων συστημάτων συμπλέκτη με ημιαυτόματες ή αυτόματες αλλαγές σχέσεων σε μοτοσυκλέτες . Η Honda χρησιμοποιεί το Ε-Clutch της, η Yamaha το Y-AMT ( Yamaha Automated Manual Transmission ), ενώ Ευρωπαίοι κατασκευαστές όπως η BMW και η KTM έχουν επίσης αντίστοιχα συστήματα.
Η Honda υπήρξε η πρώτη που εφάρμοσε το e-Clutch, η οποία επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει σχέσεις μέσω του επιλογέα, χωρίς χρήση της μανέτας του συμπλέκτη.
Στην Ιαπωνία, τόσο το cruiser Rebel 250 όσο και το CL250 scrambler απολαμβάνουν μεγάλη δημοτικότητα λόγω της ευκολίας χρήσης και απόκτησής τους. Και τα δύο μοντέλα, που αναπτύχθηκαν ειδικά για την ασιατική αγορά, μοιράζονται την ίδια βάση και τροφοδοτούνται από έναν μονοκύλινδρο 249 κ.εκ. ικανό να αποδίδει 26 ίππoυς.
Τα Honda CB650R και CBR650R ήταν τα πρώτα μοντέλα που κυκλοφόρησαν στην αγορά με το σύστημα υποβοηθούμενου συμπλέκτη e-Clutch. Το σύστημα όμως θα μπορούσε να βρει εφαρμογή και σε μοντέλα commuter όπως το Rebel 250 και το CL250, που απευθύνονται κυρίως σε μοτοσυκλετιστές με μικρή εμπειρία.
Οι ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες που βλέπετε προέρχονται από την ιαπωνική ιστοσελίδα – πάντα καλά πληροφορημένη για θέματα που αφορούν τους τέσσερις ιαπωνικούς κολοσσούς - young-machine.com. Η Honda είναι δεδομένο πως θα χρησιμοποιήσει το E-Clutch σε μια μεγάλη γκάμα μοντέλων. Αυτό είναι τονίσει με δηλώσεις του στον ιαπωνικό Τύπο και ο Minoru Katu , γενικός διευθυντής του τμήματος δίτροχων της Honda «Θα χρησιμοποιήσουμε το e-Clutch σε όλα τα μοντέλα Fun», δηλαδή σε όλα τις μοτοσυκλέτες αναψυχής.
Η Honda με την ευρεία χρησιμοποίηση του Ε-Clutch όσο το δυνατόν γρηγορότερα, έχει στόχο να «αφήσει πίσω» τους ανταγωνιστές της. Ένα ακόμη πλεονέκτημα του συστήματος, όπως έχουμε δει στα CB650R και CBR650R είναι πως κοστίζει μόνο 500 ευρώ επιπλέον σε σχέση με το συμβατικό μοντέλο. Μια διαφορά που ίσως είναι μικρότερη σε άλλα μοντέλα κατά πολύ φθηνότερα.
Είμαστε σίγουροι πως το 2025 θα δούμε πολλά μοντέλα της Honda να είναι διαθέσιμα με το E-Clutch. Τα πρώτα από αυτά ίσως να είναι τα Hornet 750 και Transalp 750, χωρίς να αποκλείεται να δούμε τη εφαρμογή του συστήματος και σε μικρότερου κυβισμού μοντέλα όπως αυτά της κατηγορίας A2 (NX500, Hornet 500, Rebel 500, CBR500R που απευθύνονται σε αναβάτες με μικρή εμπειρία. Πρόσφατα το young machine αποκάλυψε επίσης πως η ιαπωνική εταιρεία εξελίσσει τετρακύλινδρο CBR400R που θα φέρει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα συμπλέκτη.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.