Βajaj: Νέο μοντέλο με καύσιμο την αιθανόλη
Το νέο μοντέλο της Bajaj θα καίει 100% αιθανόλη
30.08.2024
Μετά την πρώτη μοτοσυκλέτα φυσικού αερίου ο ινδικός κολοσσός προχωρά στην κατασκευή ενός ακόμη μοντέλου που κινείται με εναλλακτικό καύσιμο
Αν και η αιθανόλη έχει θεωρηθεί ως πραγματική εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα, η αλήθεια είναι ότι στον κόσμο των δύο τροχών, λίγοι κατασκευαστές προσφέρουν μοντέλα που μπορούν να λειτουργήσουν με αυτό το καύσιμο. Πριν μερικά χρόνια η TVS είχε παρουσιάσει ένα ειδικά τροποποιημένο Apache RTR 200 FI, που προοριζόταν για την αγορά της Βραζιλίας.
Στην Ευρώπη δεν είναι ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο καύσιμο και χρησιμοποιείται μόνο σε κάποιες από τις σκανδιναβικές χώρες. Τι είναι η αιθανόλη;
Πρόκειται για βιοδιασπώμενο καύσιμο που προέρχεται από φυτικές πηγές. Αναμιγνύεται με βενζίνη για χρήση σε οχήματα. Το πιο κοινό μίγμα αιθανόλης είναι το E10 (10% αιθανόλη, 90% βενζίνη). Η αιθανόλη είναι επίσης διαθέσιμη ως E85 (ή flex fuel), ένα μίγμα υψηλής συγκέντρωσης αιθανόλης που περιέχει 51% έως 83% αιθανόλη. Το E15 είναι ένα μίγμα με 10,5% έως 15% αιθανόλης με πετρέλαιο.
Μέχρι σήμερα, εκτός από το TVS Apache RTR 200 4V E100 , κανένας άλλος κατασκευαστής δεν έχει λανσάρει μοτοσυκλέτα E100. Ωστόσο, στο " Bharat Mobility Show 2024 " , αρκετοί κατασκευαστές παρουσίασαν τα μοντέλα E85 (85% αιθανόλη).
Το νέο μοντέλο της Bajaj θα καίει 100% αιθανόλη. Αυτό μεταφράζεται σε χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Ωστόσο, σε σύγκριση με τη βενζίνη, έχει διαβρωτικό χαρακτήρα που θα μπορούσε να αλλοιώσει ορισμένα μέρη του κινητήρα με την πάροδο του χρόνου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι κατασκευαστές θα προβούν σε καίριες αλλαγές σε ορισμένους τομείς για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
Η Bajaj πιθανότατα θα επιλέξει να τροποποιήσει ένα υπάρχον μοντέλο της γκάμας της, κάτι που θα μειώσει το κόστος έρευνας και εξέλιξης.
Η ινδική εταιρεία θα παρουσίασε το νέο της μοντέλο μέσα στον Σεπτέμβριο.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.