Κίνα: Υποχρεωτική απόσυρση για μοτοσυκλέτες 13 ετών

Για οικολογικούς λόγους ή για τόνωση των πωλήσεων;


31.07.2024

Νέος νόμος στην ασιατική χώρα υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες να αποσύρουν δίκυκλα μόλις συμπληρώσουν 13 χρόνια


Σε κάποιο βαθμό είναι λογικό να αποσύρονται παλιά ρυπογόνα οχήματα για να αντικατασταθούν με νέας τεχνολογίας, είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσης είτε ηλεκτρικά. Είναι διαφορετικό όμως να οδηγούνται προς απόσυρση απλώς και μόνο επειδή φτάνουν σε μια ορισμένα ηλικία. Πολλά από αυτά βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση και δεν υπάρχει λόγος να αντικατασταθούν. Αλλά ας μην ξεχνάμε πως ζούμε σε μια άκρως καπιταλιστική κοινωνία που «επιβάλει» συνεχή κατανάλωση νέων προϊόντων. Η μεγάλη παραγωγή καινούργιων προϊόντων όμως επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το περιβάλλον. Και εδώ κάπου αρχίζει να βγαίνει νόημα.

Στην Κίνα ένας νέος νόμος υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών να καταστρέφουν οχήματα που «κλείνουν» τα 13 χρόνια από την πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας τους.

Η νομοθεσία προβλέπει επίσης πως αποσύρονται οχήματα μόλις ξεπεράσουν τα 120 χιλιάδες χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιος διανύει πολλά χιλιόμετρα με την μοτοσυκλέτα του ίσως την αποχωριστεί πολύ νωρίτερα. Επιπλέον αν δεν περάσει τους ελέγχους μέτρησης ρύπων τρεις φορές, θα οδηγηθεί σε απόσυρση ανεξαρτήτως χιλιομέτρων και ηλικίας.

Η Κίνα επί χρόνια διατηρεί την πολιτική υποχρεωτικής απόσυρσης για να μην γεμίσουν οι δρόμοι με παλιά ρυπογόνα και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνα οχήματα. Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε πως με αυτόν τον τρόπο υπάρχει συνεχής ζήτηση που ωφελεί την βιομηχανία της χώρας. Η συγκεκριμένη νομοθεσία θα μπορούσε να έχει θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον αλλά έχει επίσης σχεδιαστεί για να τονώνει την οικονομία της Κίνας.

Και εδώ μπαίνει το ερώτημα αν αυτό το μέτρο εφαρμοστεί και στα ηλεκτρικά οχήματα. Και αν συμβεί κάτι τέτοιο πως θα γίνεται η διαχείριση όλων αυτών των υλικών που βλάπτουν το περιβάλλον;

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ο πρώην πρόεδρος της Kove, Zhang Xue, επιστρέφει δυναμικά με το δικό του brand με οχτώ μοντέλα
Η Boss Hoss, η αμερικανική εταιρεία με τις V8 μοτοσυκλέτες-τέρατα, όχι μόνο υπάρχει, αλλά συνεχίζει να γράφει ιστορία!
Η Honda GB350S, με το ρετρό στιλ και τον αυθεντικό χαρακτήρα της, έγινε ο τέλειος καμβάς για πολλές δημιουργικές ιδέες. Οι 25 συμμετέχοντες του διαγωνισμού συνδύασαν ιστορικά μοντέλα μεταμορφώνοντας τα μονοκύλινδρα ρετρό σε μοναδικά έργα τέχνης
Oι ειδικές και περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις έχουν πάντοτε μια ξεχωριστή γοητεία. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η Yamaha Ténéré 700 Yamalube, μια μοτοσυκλέτα που δεν μπορείς να αγοράσεις — μπορείς μόνο να τη κερδίσεις

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.