Ducati Panigale V4 2025: Βελτιωμένο παντού
Στο νέο Panigale V4, το στυλ και η τεχνολογία συνδυάζονται τέλεια και στοχεύουν στη βελτίωση της απόδοσης
26.07.2024
Βασισμένη στην μοτοσυκλέτα που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike για δύο συνεχόμενα χρόνια, η νέα Panigale V4 έχει αναθεωρηθεί όσον αφορά τη σχεδίαση, την τεχνική βάση και την εργονομία
• Η νέα Panigale V4 βελτιώνει την αναλογία ισχύος προς βάρος, φέρνοντάς την σε 1:15 hp/Kg χάρη στη μείωση του βάρους και στον ισχυρό κινητήρα
• Πιο γρήγορα στην πίστα, πιο διασκεδαστικό και λιγότερο κουραστικό για αναβάτες όλων των επιπέδων, από ερασιτέχνες έως επαγγελματίες
• Η αεροδυναμική και οι επιδόσεις καθοδήγησαν το Centro Stile Ducati στη δημιουργία της νέας σχεδίασης
• Τεχνολογίες που προέρχονται από το MotoGP στην υπηρεσία κάθε μοτοσυκλετιστή για να βιώσουν την εμπειρία οδήγησης των επαγγελματιών αναβατών
Μια εξέλιξη που εκμεταλλεύεται πλήρως τα οφέλη που προκύπτουν από την εξέλιξη των ελαστικών, της αεροδυναμικής και των ηλεκτρονικών, χάρη και στην εμπειρία του αγωνιστικού τμήματος (Ducati Corse).
Η αδιάκοπη αναζήτηση επιδόσεων, βασικό ζητούμενο στον κόσμο των αγώνων, έχει επίσης επηρεάσει την εξέλιξη του σχεδιασμού της μοτοσυκλέτας. Στην πραγματικότητα, στο νέο Panigale V4, το στυλ και η τεχνολογία συνδυάζονται τέλεια και στοχεύουν στη βελτίωση της απόδοσης.
«Η αποστολή της Ducati είναι να εμπλουτίσει τις ζωές των ανθρώπων μέσω τεχνολογικά εξελιγμένων μοτοσυκλετών που χαρακτηρίζονται από αισθησιακή ομορφιά», δήλωσε ο Claudio Domenicali κατά την παρουσίαση της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Πρεμιέρας της Ducati. «Λίγες μοτοσυκλέτες όπως η νέα Panigale V4, η έβδομη γενιά των Superbikes της Ducati, πετυχαίνουν αυτήν την αποστολή. Μια μοτοσυκλέτα που συνεχίζει την ιστορία επιτυχιών και αξέχαστων μοντέλων και που αντιπροσωπεύει τη μέγιστη έκφραση των αξιών μας για Στυλ, Εκλέπτυνση και Απόδοση.”
Σύμφωνα με την Ducati, η νέα Panigale V4 είναι μια μοτοσυκλέτα που επιτρέπει σε όσους την οδηγούν να βιώσουν τις αισθήσεις ενός επαγγελματία αναβάτη χάρη σε πρωτοφανείς ηλεκτρονικές λύσεις και τεχνολογίες, που προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από το MotoGP. Λύσεις όπως ο κινητήρας V4 με δεσμοδρομικό σύστημα και ο αντίθετα περιστρεφόμενος στρόφαλος, πλαίσιο και ηλεκτρονικά που είναι ακόμα πιο κοντά σε αυτά των εργοστασιακών Desmosedici του MotoGP. Μια μοτοσυκλέτα ικανή να βελτιώσει τις ικανότητες οδήγησης του αναβάτη της, είτε επαγγελματία είτε ερασιτέχνη, προσφέροντας του την αυτοπεποίθηση που του επιτρέπει να ξεπεράσει τα όριά του στην οδήγηση σε πίστα.
Το νέο Panigale V4 S ζυγίζει μόλις 187 κιλά, δύο λιγότερα από το προηγούμενο μοντέλο και αποδίδει 0,5 ίππους παρά τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro5+. Οι τεχνολογικές καινοτομίες με τις οποίες είναι εξοπλισμένο, σε συνδυασμό με αυτές τις βελτιώσεις, επέτρεψαν σε μια ομάδα αναβατών διαφορετικών ικανοτήτων - από τον γρήγορο ερασιτέχνη έως τον επαγγελματία αναβάτη - να μειώσουν τον καλύτερο χρόνο τους κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο κατά τη διάρκεια δοκιμών στην πίστα της Κρεμόνας.
Το νέο φέρινγκ μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση κατά 4% και προστατεύει τον αναβάτη πιο αποτελεσματικά στην ευθεία, διατηρώντας τον σε ένα είδος «φούσκας». Τα πτερύγια διπλού προφίλ ενσωματώνονται άψογα με το φέρινγκ, διατηρώντας αμετάβλητη τη συμβολή όσον αφορά την κάθετη δύναμη σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Η μετακίνηση προς τα πίσω του μπροστινού μέρους του φέρινγκ σε σχέση με τον μπροστινό τροχό κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο ευκίνητη στις γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης, ενώ το ανασχεδιασμένο φτερό και το ψυγείο καλοριφέρ αυξάνουν την αποτελεσματικότητα του συστήματος ψύξης.
Για να σχεδιάσει το νέο Panigale V4, το Centro Stile Ducati εμπνεύστηκε από το θρυλικό Ducati 916. Στόχος των σχεδιαστών ήταν να εμπνευστούν από την εμβληματική μοτοσυκλέτα της εταιρείας του Borgo Panigale και να ενσωματώσουν τις εργονομικές και αεροδυναμικές λύσεις του Desmosedici GP. Η πλάγια όψη του νέου Panigale V4 αναδεικνύει την ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω τμήματος, χαρακτηριστικό της 916, με μια πιο οριζόντια γενική διάταξη. Η σχεδίαση της 916 ήταν επίσης η έμπνευση για τη σχεδίαση των προβολέων, στο οποίο η δυναμική εμφάνιση υπογραμμίζεται από το διπλό DRL σε σχήμα V, χαρακτηριστικό των σπορ μοτοσυκλετών της εταιρείας. Τέλος, η εισαγωγή αέρα είναι πλέον μονή, κεντρικά τοποθετημένη, κρυμμένη κάτω από το φέρινγκ, ενώ η ουρά, είναι φαρδύτερη και μακρύτερη.
Εργονομία
Η θέση οδήγησης του νέου Panigale V4 εξελίχθηκε με διπλό στόχο να εγγυηθεί τη μέγιστη ενσωμάτωση του αναβάτη στην αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας και να βελτιώσει τον έλεγχο του στις πιο σημαντικές φάσεις οδήγησης στην πίστα. Το συγκρότημα καθίσματος-ντεπόζιτου, χάρη στη μεγαλύτερη ευρυχωρία, προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία στην κίνηση κίνησης και διευκολύνει την τοποθέτηση στο φέρινγκ, επίσης χάρη σε μια βαθιά εσοχή στο επάνω μέρος που αποφεύγει την παρεμβολή με το προστατευτικό του πηγουνιού του κράνους.
Ταυτόχρονα, το πίσω τμήμα του ρεζερβουάρ, σε συνδυασμό με τα πλαϊνά καλύμματα και το σχήμα της σέλας, υποστηρίζουν καλύτερα τον αναβάτη κατά τις φάσεις πέδησης, εισόδου και στροφής χωρίς να περιορίζουν τις κινήσεις του σώματος στις υπόλοιπες φάσεις. Ο αναβάτης βρίσκει ευκολότερο να στηριχθεί με τα γόνατά του για να αντισταθμίσει την επιβράδυνση και να γέρνει έξω από τη σέλα μόλις η μοτοσυκλέτα στρίψει, μειώνοντας έτσι την πίεση στα χέρια και συνεπώς την κούραση. Τα μαρσπιέ έχουν μετακινηθεί 10 mm προς τα μέσα σε σύγκριση με το τρέχον Panigale V4, αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος και, επιτρέποντας στον αναβάτη να έχει τα πόδια του πιο εσωτερικά τοποθετημένα, βελτιώνοντας την αεροδυναμική.
Κινητήρας που προέρχεται από αγώνες
Το Panigale V4, πιο ισχυρό και ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, δημιουργήθηκε για να προσφέρει στους λάτρεις απαράμιλλη αίσθηση. Ο κινητήρας του, ο Desmosedici Stradale, προέρχεται από αυτόν της μοτοσυκλέτας του MotoGP, με την οποία μοιράζεται πολλές τεχνικές λύσεις, ξεκινώντας από την αρχιτεκτονική. Είναι ένας V4 90° με δεσμοδρομικό σύστημα, αντίθετα περιστρεφόμενο στρόφλαλο και χρονισμό διπλού παλμού, που δίνει στο Panigale V4 έναν ήχο σαν αυτόν του Desmosedici GP.
Ο εναλλάκτης και η αντλία λαδιού είναι τα ίδια με αυτά που είναι τοποθετημένα στο Panigale V4 R, ενώ η καμπάνα του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αυτή που χρησιμοποιείται στο Superleggera V4.
Ο κινητήρας Desmosedici Stradale, προδιαγραφών Euro5+, αποδίδει 216 ίππους στις 13.500 rpm και μέγιστη ροπή 12,3 Kgm στις 11.250 rpm. Τιμές που αυξάνονται στη διαμόρφωση με την αγωνιστικής εξάτμιση Ducati Performance από την Akrapovič η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 228 ίππους.
Πλαίσιο που προέρχεται από το MotoGP
Το Panigale V4 ήταν πάντα η σούπερ σπορ μοτοσυκλέτα δρόμου που βρίσκεται πιο κοντά σε ένα MotoGP. Το 2022, ο Francesco Bagnaia σημείωσε καλύτερο χρόνο 1 m35,8s κατά τη διάρκεια του Lenovo Race of Champions, στην πίστα του Misano. Μόλις 4 δευτερόλεπτα μακριά από το απόλυτο ρεκόρ αγώνων MotoGP: 1m31,8s, που σημείωσε ο ίδιος Bagnaia με την Ducati Desmosedici GP.
Για να κάνει το Panigale V4 ακόμα πιο ανταγωνιστικό, η Ducati Corse έθεσε νέους στόχους ακαμψίας για το πλαίσιο και το ψαλίδι για να μπορέσει να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες των νέων slick ελαστικών που χρησιμοποιούνται στα Superbike.
Οι μηχανικοί της Ducati Corse βρήκαν την βέλτιστη πλευρική ακαμψία για τη διατήρηση της πρόσφυσης σε γωνίες κλίσης άνω των 60°, διατηρώντας ταυτόχρονα υψηλές τιμές διαμήκους ακαμψίας για εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την ισχύ πέδησης κατά το φρενάρισμα.
Για το σκοπό αυτό, το πλαίσιο τροποποιήθηκε και εξελίχθηκε νέο ψαλίδι δύο μπράτσων - Ducati Hollow Symmetrical Swingarm. ελαφρύ και με καινοτόμο σχεδιασμό, επέτρεψε τη διατήρηση της θέσης του τελικού κάτω από τον κινητήρα, μια λύση που εφαρμόζει μόνο η Ducati στην κατηγορία supersport
Το νέο ψαλίδι μειώνει την πλευρική ακαμψία (-37% σε σύγκριση με το μονόμπρατσο της προηγούμενης γενιάς) και το βάρος, βελτιώνοντας την πρόσφυση κατά την έξοδο από τις στροφές και την αίσθηση του αναβάτη κατά την επιτάχυνση. Η πίσω ζάντα με το σφυρήλατο ψαλίδι ζυγίζει 2,7 κιλά λιγότερο από το προηγούμενα. Στο Panigale V4 S, οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου με πέντε ακτίνες, εμπνευσμένες από αυτές του Desmosedici GP, ζυγίζουν μόνο 2,95 και 4,15 κιλά για εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το πλαίσιο είναι ελαφρύτερο (3,47 kg αντί για 4,2) και έχει αναδιαμορφωθεί ως προς την ακαμψία σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο (-40% πλευρικά). Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις Öhlins NPX/TTX τρίτης γενιάς του Panigale V4 S διευρύνουν το φάσμα των ρυθμίσεών τους, προσφέροντας πιο άνετες ρυθμίσεις για χρήση στο δρόμο και είναι πιο αποτελεσματικές όταν οδηγείτε στην πίστα.
Η νέα Ducati Panigale V4 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο εξοπλισμένη με μπροστινές δαγκάνες φρένων Brembo HypureTM. Ελαφρύτερες (-60 γραμμάρια ανά ζευγάρι) και αποδοτικότερες, οι δαγκάνες Brembo HypureTM διαχέουν τη θερμότητα που παράγεται από το φρενάρισμα πιο αποτελεσματικά, προσφέροντας πιο σταθερή απόδοση και επομένως μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα για τον αναβάτη στην αναζήτηση των δικών του ορίων. Μια άλλη σημαντική παγκόσμια πρεμιέρα είναι το σύστημα Race eCBS, που αναπτύχθηκε από τη Bosch σε συνεργασία με την Ducati. Στα προγράμματα που είναι προσαρμοσμένα για χρήση σε πίστα, το σύστημα μπορεί να ενεργοποιήσει το πίσω φρένο προσομοιάζοντας τον τρόπο οδήγησης των επαγγελματιών αναβατών και επιτρέποντας στον αναβάτη να φρενάρει πιο αργά βρίσκοντας νέα όρια στην πίστα. Συγκεκριμένα, το σύστημα συνεχίζει να ενεργοποιεί το πίσω φρένο ακόμα και μετά την απελευθέρωση του μπροστινού κατά την είσοδο στις στροφές
Η συνεχής δέσμευση στην ηλεκτρονική καινοτομία οδήγησε την Ducati στην ανάπτυξη του Vehicle Observer (DVO). Το Ducati Vehicle Observer προσομοιώνει την είσοδο περισσότερων από 70 αισθητήρων, βελτιώνοντας έτσι τις στρατηγικές ηλεκτρονικού ελέγχου, οι οποίες μπορούν να επιτύχουν πρωτοφανή αποτελεσματικότητα στη σειρά παραγωγής. Η εξαιρετική ακρίβεια αυτής της λειτουργικότητας επιτρέπει στην πραγματικότητα τα χειριστήρια να παρεμβαίνουν με σχεδόν προγνωστικό τρόπο για να ικανοποιήσουν άμεσα τα αιτήματα του αναβάτη στην αναζήτηση της μέγιστης απόδοσης.
Το DVO, που αναπτύχθηκε από την Ducati Corse στο MotoGP, εκτιμά τις δυνάμεις που ενεργούν στη μοτοσυκλέτα και τα φορτία που μπορεί να αντέξει σε διάφορες συνθήκες οδήγησης, ενσωματώνοντας τις πληροφορίες από την αδρανειακή πλατφόρμα IMU με ακόμη πιο ακριβή τρόπο.
Το Panigale V4 2025 είναι εξοπλισμένο με ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών χειριστηρίων: Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control και Ducati Quick Shift 2.0. Το σύστημα DQS 2.0 χρησιμοποιεί τεχνολιγία που βασίζεται αποκλειστικά στον αισθητήρα γωνιακής θέσης του κιβωτίου ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να μπορεί να χρησιμοποιεί μια ράβδο αλλαγής ταχυτήτων χωρίς μικροδιακόπτες και ως εκ τούτου να προσφέρει στον αναβάτη μια πιο άμεση αίσθηση με μειωμένη διαδρομή.
Το πάνελ οργάνων είναι εντελώς νέο. Η διάσταση των 6,9 ιντσών προσφέρει μέγιστη αναγνωσιμότητα. Το προστατευτικό κρύσταλλο χρησιμοποιεί τεχνολογία Optical Bonding για να εξασφαλίσει βέλτιστη αναγνωσιμότητα σε μαύρο φόντο ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Στο νέο Panigale V4, η αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε Desmosedici GP ενισχύεται από τη νέα οθόνη Track στο ταμπλό. Η διεπαφή που είναι αφιερωμένη στη χρήση στην πίστα είναι στην πραγματικότητα σχεδιασμένη για να υποστηρίζει τον αναβάτη στην αναζήτηση της μέγιστης απόδοσης. Χάρη στο μέγεθος του πάνελ οργάνων, μια νέα σειρά πληροφοριών μπορούν να εμφανιστούν στη μία πλευρά της οθόνης.
Το Info Mode Track μπορεί να εμφανίζει χρονολογική απόδοση σε πραγματικό χρόνο. Εκμεταλλευόμενος το σύστημα GPS, το ταμπλό εμφανίζει τους χρόνους του γύρου και είναι σε θέση να χειριστεί τρία χωρίσματα, τα οποία μπορεί να ορίσει ο αναβάτης χρησιμοποιώντας το κουμπί φλας κατά την πρώτη συνεδρία. Το ταμπλό εμφανίζει τον πίνακα split time, με εικονίδια T1, T2 ή T3 που υποδεικνύουν την απόδοση που επιτυγχάνεται σε αυτόν τον τομέα της πίστας χρησιμοποιώντας τους ίδιους χρωματικούς κωδικούς - λευκό, γκρι, πορτοκαλί, κόκκινο - που χρησιμοποιούνται στο MotoGP.
Με την επιστροφή στα πιτ, η νέα απόκτηση δεδομένων DDL ολοκληρώνει την εμπειρία αναβάτη.
Το σύστημα, που αναπτύχθηκε από την 2D σε συνεργασία με την Ducati, καταγράφει όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με την οδήγηση από τη γραμμή λεωφορείων CAN της Panigale, διασταυρώνοντάς τις με ένα υπερσύγχρονο σύστημα GPS, ικανό να σχεδιάζει τις διανυθείσες τροχιές με μεγάλη ακρίβεια. Στη συνέχεια, τα δεδομένα μπορούν να αναλυθούν χρησιμοποιώντας εξωτερικό λογισμικό με πρότυπα και αναφορές που δημιουργήθηκαν από την Ducati Corse, για να τελειοποιήσετε την απόδοσή σας στην πίστα.
Το νέο Panigale V4 θα φτάσει στις αντιπροσωπείες τον Σεπτέμβριο του 2024.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.