To Kairos EV θα είναι το τρίροδο που δεν θα πέφτει
Το Kairos EV διαθέτει όχι ένα αλλά δύο μοναδικά συστήματα ασφαλείας
28.06.2024
Προς το παρόν σε μορφή προ-πρωτότυπου, το Kairos σχεδιάστηκε από τον Γάλλο Mathieu L'Hopitault. Εξελίσσεται από τον SIREMS, ενός γαλλικού μη κερδοσκοπικού όμιλου ηλεκτροκίνησης
Σε αντίθεση με τα περισσότερα τρίτροχα, που διαθέτουν δύο τροχούς μπροστά στο Kairos έχουν τοποθετηθεί πίσω. Αυτή η διάταξη, σε συνδυασμό με μια ημι-ανακλινόμενη θέση οδήγησης, έχει ως αποτέλεσμα το βάρος του αναβάτη να μετατοπίζεται στον πίσω άξονα για βελτιστοποιημένη πρόσφυση.
Επιπλέον, οι πίσω τροχοί παίρνουν κλίση στις στροφές. Περαιτέρω μείωση της πιθανότητας πτώσης έρχεται από τα αντίβαρα στον μπροστινό τρόχο που ονομάζονται Mobile Lateral Elements (MLE).
Βρίσκονται σε κάθε πλευρά του μπροστινού τροχού, παίρνουν κλίση στις στροφές, όπως και οι πίσω τροχοί. Η συγκεκριμένη λύση αποτρέπει στο MLE να μην βρει στην άσφαλτο στην εσωτερική, ενώ υποτίθεται ότι χρησιμεύει ως αντίβαρο στην εξωτερική που βοηθά στο να μην ανατραπεί το Kairos.
Αν η απώλεια πρόσφυσης είναι αναπόφευκτη τότε το MLE που βρίσκεται στην εσωτερική πλευρά της στροφής θα στηρίξει το KAIROS για να αποφευχθεί η πτώση.
Και τα δύο MLE προορίζονται επιπλέον για να απορροφούν την ενέργεια πρόσκρουσης σε μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις, να ενισχύουν την αεροδυναμική εκτρέποντας τη ροή αέρα γύρω από το πίσω τμήμα του οχήματος και να διατηρούν το κέντρο βάρους του χαμηλά. Επιπλέον ο αναβάτης μπορεί επίσης να μεταφέρει αντικείμενα μέσα σε αυτά, ενώ υπάρχει ένας μεγαλύτερος χώρος αποσκευών ανάμεσα στους πίσω τροχούς.
Το άλλο χαρακτηριστικό ασφαλείας του Kairos ονομάζεται Προγραμματισμένη Συσκευή Συγκράτησης (PRD).
Έχει τριγωνικό σχήμα και είναι τοποθετημένο ακριβώς κάτω από το τιμόνι έτσι ώστε το στήθος του αναβάτη να ακουμπάει ελαφρά πάνω του. Η συσκευή συνδέεται με το όχημα μέσω ενός μεντεσέ στο μπροστινό μέρος και ενός ηλεκτρικού μηχανισμού κλειδώματος στο πίσω μέρος.
Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, το PRD υποτίθεται ότι θα κάμπτεται για να απορροφήσει μεγάλο μέρος της αδράνειας που «σπρώχνει» τον αναβάτη προς τα εμπρός, ενώ θα λειτουργεί και ως φυσικό εμπόδιο που τον εμποδίζει να «εκτοξευθεί» πάνω από το τιμόνι.
Ο ιδρυτής της SIREMS Association Philippe Girardi δήλωσε πως ένα πρωτότυπο KAIROS θα είναι έτοιμο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα βγει στην παραγωγή το το 2028, με τιμή κοντά στις 30.000 €.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.